• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn manta turbo

Ik gebruik de achteras van een E30 onder mijn manta, met die schroefset is het gemakkelijker om de hoogte van de wagen te verstellen en daarmee tegelijk het camber van de achterwielen. Voor heb ik de veertorens sowieso al verstevigd en doorgelast omdat de vooras koud aan de carrosserie wordt bevestigd. Even kijken hoe het nu uitkomt, heb nu al korte gele koni's rondom, vooras zit in elkaar en heb er verlagingsveren van een E30 bij dus ik ga eerst kijken of dat een beetje uitkomt. Als het lastig blijkt te zijn is zo'n schroefset een mooie oplossing:)

Hee ben, heb net je topic doorgelezen :D dat is ook een heel mooi project wat je daar aan het bouwen bent, zit zo te zien al een hoop denkwerk in. Voor jou zal het inderdaad wel even expirimenteren worden wat betreft de rij hoogte en zo. Ik zal zodra de mijne rijdt eens goed omschrijven hoe de rij eigenschappen zijn. Bij jou is het natuurlijk wel iets andere koek omdat je achter ook onafhankelijk af geveerd bent maar misschien heb je er wat aan.

Intussen weer wat gevorderd met de manta, en een 400 kap via mp gevonden! :D ben intussen bezig met alle afwerk puntjes en het elektrische gedeelte. Onder andere de elektrische waterpomp en de controller voor de lachgas injectie. Heb intussen mijn megasquirt management omgeprogrammeerd met de msextra software en een uitbreidingsprint erop gezet voor een boostcontroller launch control, ontsteking en lachgas injectie.

5QJzrYP.jpg

2BHGEv4.jpg

pmJUcKW.jpg

bH2mKug.jpg

iyelzPo.jpg

Ki9bjWW.jpg

F9cXXTX.jpg

Binnenkort hoop ik toch eens te gaan starten, eens kijken of alles heel blijft... ;)

Even een vraagje tussendoor, de deuren van mijn manta hangen een beetje door aan de sluit kant zeg maar. Heeft iemand daar mischien een trucje voor om dit te verhelpen? Het is ongeveer 5 mm maar dat zie je best goed als je er naast staat... :???:

De ouwe schanierpennen uit de schanieren halen. Het is een verschrikkelijk t*ringwerk om de ouwe pennen te verwijderen, bij de Brezan hebben ze speciaal gereedschap hiervoor. Wanneer je de deur hebt gedemonteerd de schanierdelen richten (vaak hamerwerk, of met een flink wringstuk buigen).

Vervolgens nieuwe pennen monteren.

Bij gebrek aan nieuwe pennen kun je ook M8 inbusbouten gebruiken, die zijn wat slijtvaster dan de originele pennen. En bij montage flink wat vet gebruiken.

Bovendien wat makkelijker uit elkaar halen als het nog niet helemaal naar je zin is, en je het hele zaakje nog eens opnieuw moet doen.

Gewoon pennentrekker gebruiken efe dag of wat van te voren inspuiten met kruip olie

Heb ze altyd nog gewoon los gekregen

Nieuwe pennen zijn gewoon te krijgen

Anders van ander type opel

Enkel hebben die een kraag

Super bedankt! Ik ga volgend weekend eens een poging wagen om de boel een beetje in fatsoen te krijgen. Volgens mij zijn de pennen van een d-kadett het zelfde, had ook al zitten denken om zelf pennen te draaien met draad erop gesneden tot de onderkant van de scharnieren... een pennen trekker zal niet zon probleem zijn denk ik. ;) n

Daar heb je een punt ja... Dan zijn een paar setjes originele pennen beter, zeker omdat ze gehard zijn. Dat met die trekker komt wel goed, ik heb ooit voor mijn kadett iets soortgelijks gemaakt en dat werkte prima. gisteren alvast de scharnieren gesoakt in wd40 :D

@jacobnoorlander wrote:Daar heb je een punt ja... Dan zijn een paar setjes originele pennen beter, zeker omdat ze gehard zijn. Dat met die trekker komt wel goed, ik heb ooit voor mijn kadett iets soortgelijks gemaakt en dat werkte prima. gisteren alvast de scharnieren gesoakt in wd40 :D

mag je eigenlijk de oude pennen niet gebruiken? mijn deuren hangen niets af nu? en met mijn systeem denk ik dat ik ze toch onbeschadigd eruit krijg?

@eddepet007 wrote:Zo ken ik ze niet maar zou kunnen werken originele trekstifte. Zijn gehard en zijn nog geen 2 euro per stuk

Klein foutje... ik dacht dat je het over de pennen had en niet over de trekker. :D

Maar het gaat iig ook prima met een zelfgemaakte zoals op de foto's hoor, ik haal zowiso even nieuwe pennen voor het geval ik er 1 sloop met eruit halen.

Volgens mij zijn die pennen ook gehard geloof ik, zo ziet het er tenminste uit.

Ff tussendoor, wat een super forum dit! :wors Een hoop nuttige info, en goeie gesprekken! Top!

Zoo, weer terug van weggeweest... Ben ondertussen voor de 2e keer vader geworden van een prachtige dochter.

Daardoor is er even niet veel gebeurd aan de manta, maar heb pasgeleden toch weer een doosje tijd gevonden en dat (uiteraard) in de manta gestopt. :D

Ik had deze zomer al een kort filmpje gemaakt van de 1e keer starten maar nog geen gelegenheid gehad om te posten, komt eraan!

Terug
Naar boven