• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn nieuwe aanwinst!!!

Hoi Bert,

Klopt voor 104 euro was ik klaar, ik had hem al naar 6 dagen binnen. Hangt er een beetje van af hoeveel bestellingen er naar nederland gaan. Je wordt netjes op de hoogte gehouden via dat bedrijf. Ik vind hem ook erg mooi staan en dat komt ook door dat omgezette randje, past perfect (bevestigings tape zit er al op, dus ff je bumper schoonmaken en ontvetten en dan plakken maar).

:wors:wors:wors

Groeten Bernd

Quote:
origineel gepost door Dubbelhuis

Hoi Bert,

Klopt voor 104 euro was ik klaar, ik had hem al naar 6 dagen binnen. Hangt er een beetje van af hoeveel bestellingen er naar nederland gaan. Je wordt netjes op de hoogte gehouden via dat bedrijf. Ik vind hem ook erg mooi staan en dat komt ook door dat omgezette randje, past perfect (bevestigings tape zit er al op, dus ff je bumper schoonmaken en ontvetten en dan plakken maar).

Groeten Bernd [/quo

Dankjewel voor je reaktie. Ga dit ook bekijken. Ik moet alléén de achterbumper nog bekijken. Bij de koop had ik t niet gezien, maar de vorige eigenaar heeft er zachtjes ergens tegenaan gereden. Hierdoor is de verf op n kleine plek (15 cm) wat "gebarsten" en ook de bumper is iets "hoger"geworden. Je kunt het bijna niet zien. Ik ben bang dat deze strip er dan niet zo netjes strak op komt te zitten. Denk erover om de achterbumper te laten spuiten??

m.vr.groet, bert.

Hoi Bert,

Bij mij had ik er ook een hobbeltje in zitten (ook niet gezien met de koop), goed warm gemaakt met de föhn, hierna de bult terug gedrukt en de strip erop geplakt. Je ziet er echt niks meer van. Ik weet niet of het mogelijk is bij die van jouw, maar eventueel het proberen waard, spuiten kan altijd nog.

Succes ermee,

Groeten Bernd

Hoi Bernd, mooie zaf heb je.

Ik reageer even op de keyless entry. Bij mijn zaf kan ik ook zonder a.b. het rechterachterportier openen. Ik zou toch denken dat de c.v. geen signaal krijgt als je het rechterachterportier wilt openen.

Groeten, Arian.

Bedankt voor je reactie Arian,

Heb nog garantie, dus ga er even achteraan. Kan zelf niks vinden wat het zou kunnen zijn, vooral omdat verder alles gewoon werkt.

Ik heb nog even zelf zitten kijken bij de deur. Daar zit een afdekdopje met een torx boutje achter. Kun je hier mee het gedeelte demonteren om erin te kijken, misschien ligt er alleen een stekkertje los?

Groeten Bernd

Onze Zaf heeft een gewone AB. Maar ik denk ook da rechtsachter geen openings signaal ontvangt. Wanneer een deur wordt geopend wordt rchtsachter ontgrendeld. Maar het lijkt me dat je garantie hebt? Dus terug gaan met die hap. Waarschijnlijk spoort de ontvanger niet helemaal meer.

origineel gepost door Dubbelhuis

Hoi Bert,

Bij mij had ik er ook een hobbeltje in zitten (ook niet gezien met de koop), goed warm gemaakt met de föhn, hierna de bult terug gedrukt en de strip erop geplakt. Je ziet er echt niks meer van. Ik weet niet of het mogelijk is bij die van jouw, maar eventueel het proberen waard, spuiten kan altijd nog.

Succes ermee,

Groeten Bernd

Bernd, ja weet je bij mij is de verf al gebarsten. Als ik dan ga verwarmen, word het daar misschien niet beter van ?? Of gewoon proberen en dan de strip over de bumper heen plakken. Ik ga eens experimenteren. M.vr.gr., bert.

Hoi Bert,

Bij mij was de verf ook al wat gebarsten op die plek, met verwarmen daar geen problemen mee gehad (verflaag kan wel wat hebben. Ik ben gewoon aan de gang gegaan en moet zeggen het resultaat is perfect, bult terug gedrukt en de strip erover geplakt, gebeurd niks meer mee. Heb je anders een foto van die plek, kan ik zien of het ongeveer hetzelfde was als bij mij.

Succes in ieder geval

Groeten Bernd

:thumbup:thumbup:thumbup

Ra ra wat is er aan de hand. Nu heb ik al een afspraak staan voor de 12e deze maand. Moeten nog ff wat dingetjes nagekeken worden. Wat wil nou, de deur doet het weer zoals het hoort, ik kan hem nu via de achterdeur weer ontgrendelen. Ik heb gisteren een paar keer een knipperend lampje van de vergrendeling (oranje/geel lampje, slot tekentje) op het dashboard gekregen met een piepsignaal.

Hierna deed hij het weer. Iemand een idee wat dit geweest kan zijn? Lijkt dan toch niet in de kabelboom te zitten.

Nou ja in ieder geval gaan ze er naar kijken, misschien vinden ze iets. Beetje vreemd....:hmmz:hmmz:hmmz

Groeten Bernd

Bernd,

welk lampje bedoel jij??

als je rijdt, gaan dan jou deuren op slot??

laat even weten.

gr. Henny

Quote:
origineel gepost door hennyw

Bernd,

welk lampje bedoel jij??

als je rijdt, gaan dan jou deuren op slot??

laat even weten.

gr. Henny [/quote

Hoi Henny,

Het lampje dat ging branden zit in de ring van de toerenteller (een slotje met wat streepjes er boven), een soort send signaal.

Bij mij gaan niet de deuren op slot als ik ga rijden, bestaat dat ook al bij opel?

Als je meer wil weten lees ik het wel.

Groeten Bernd

Dat lampje in de toerenteller gaat ook branden als je met je afstandbediening uitstapt terwijl de motor draait. Ook hoor je dan een geluidsignaal.

Ook gaat het lampje branden als je batterij van je a.b. bijna leeg is. Ik ben pas nog naar de dealer geweest met de vraag of men een nieuwe batterij kon leveren. De auto wou af en toe niet starten en dan kwam dat symbooltje in de toerenteller.

Volgens de dealer kon dat de batterij niet zijn, maar de simmodule in het dashboard. En die zijn niet goedkoop.

Ik heb toen de reserve a.b. gebruikt. En de klachten waren over. Toen ben ik wederom naar de dealer gegaan voor een nieuwe batterij. Ik kreeg hem in eerste instantie niet. Men wist niet eens hoe de a.b. open moest. Maar na lang aandringen en eigenwijs zijn heb ik voor € 3,75 een batterij gekregen en je raadt het al:

Geen problemen meer gehad.

ok zal wel met het keyless entry te maken hebben denk ik.

iets wat ik niet heb, dus het lampje niet herkende.

bij sommige modellen gaan de deuren op slot als je gaat rijden.

had ik ook graag op de zafira gewild, maar schijnt niet te kunnen.

Even uit het Vectra-C snufjes/ weetjes /gadgets topic gehaald. Weet niet of het op de Zafira-B werkt, maar valt te proberen:

6. Druk de 'lock'-schakelaar in de auto en op de afstandsbediening voor 10 sec. in tot het piepsignaal en de deuren gaan automatisch op/van het slot bij 30km/u.

geprobeert maar helaas.

ik denk dat je dit bedoelt:

portier.jpg

Ik vind het nog steeds vreemd. Ik had de batterij al vervangen en kon toen de deur nog niet ontgrendelen via de deurhendel. Nadat het lampje is gaan branden en klopt ook een piepsignaal gaf is het probleem over. Dit gebeurde nadat ik terug kwam van een autorit en de auto uitschakelde en de bestuurders deur open deed.

Blijft raar vind ik...:hmmz

Groeten Bernd

Terug
Naar boven