• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn nieuwe B1, een van de eerste in Nederland?

weet niet of die dan gaat hangen, vind dat ie gewoon vlak moet liggen:)

@Robbie1974: ben jij al eens niet een keer bij mij geweest met die ascona samen met je broer voor een paar recaro's?

wat een gruwelijke manta niet veel aan gedaan wat niet orgineel meer is maar ik vindt hem echt heel erg dik!:wors

@ manta 24v: hij schreeuwt eerder om een 2.4 met een paar webers denk ik;).

@manta roel: zijn originele BBS e30ers maar komen van een of ander raceding af en waren steek 4x101,nogwat met 12mm doorsnee en die heb ik om laten frezen naar 4x100 met schaftmoeren van 17 mm en het naafgat was groter en daar heb ik een ring in gedraait zodat de originele 60 mm BBS naafdop mooi past.

Dus zo is het iets unieks denk ik hahaha

hier trouwens nog een foto van mijn oude B1, die ook compleet origineel en ongelast was en te goedkoop weg ging achteraf:(

mantaats.jpg

Mooie Manta B1 heb je en die groene Manta zag er ook mooi uit zo te zien .

In 1985 had ik ook een Manta B1 , deze was nog een maandje ouder dan de jouwe maar was lang niet zo mooi.

GroteFoto-XO6FGGIU.jpg

Gr. Marc

Originally posted by sniksnak

hier trouwens nog een foto van mijn oude B1, die ook compleet origineel en ongelast was en te goedkoop weg ging achteraf:(

mantaats.jpg

volgens mij heb ik deze mnata smaen met een maat bij jou gekocht

was de bedoeling dat er een zespitter in zou komen ,maar omdat hij ziek was is dit nooi door gegaan ,was een automaat of niet ??????

als het deze is staat deze als het goed is in breskens nu als hij hem nog heeft althans:D

Voertuigsoort personenauto

Merk OPEL

Handelsbenaming MANTA 2.0 S AUTOM.

Brandstof Benzine

Vervaldatum APK 06-08-2011

het lijkt erop dat de bolide nog in gebruik is.

en stender... dat is dus de juiste smaak ;)

plannen zijn gewijzigd, wordt toch een beetje flauw van die 1.6S en die 4 bak.

Komt binnenkort toch een 2.4 in met webers en 5 bak, ziet er toch iets verzorgder uit onder de kap deze zomer op het treffen:D.

Maar nu zoek ik nog een tussenas voor een manta 5 bak, iemand nog wat te koop?

origineel gepost door mantadevil

Originally posted by sniksnak

mantaats.jpg

volgens mij heb ik deze mnata smaen met een maat bij jou gekocht

was de bedoeling dat er een zespitter in zou komen ,maar omdat hij ziek was is dit nooi door gegaan ,was een automaat of niet ??????

als het deze is staat deze als het goed is in breskens nu als hij hem nog heeft althans:D

Hey deze heb ik toen bij Hartgerink gezien

Maar je nieuwe Manta ziet er goed uit :thumbup

Mocht je hem zat zijn kan je hem altijd aan Constan

verkopen :P kan ie er weer een 400 van maken :angel:angel

lag nu niet in de bedoeling om de manta te verkopen ,hoewel voor een goed bod:D

bij mij is alles te koop hahahaha.

hendri er ligt een 2200 klaar voor de manta ,maar die moet eerst effe fris gemaakt worden en de manta natuurlijk klaar gemakat worden

dan lpg erin en goedkoop knallen maar

goedkoop en met sportief uiterlijk wat wil men nog meer .

Heb de 2.4 nog niet klaar maar heb vorige week wel een tussenas gekocht en opgehaald bij Hendri in Overdinkel, nog bedankt hé.

En heb vandaag het schakelmechanisme maar even aangepast, want ik wou de carrrosserie en het interieur origineel laten.

Op de stoelen en achterbank na natuurlijk, die 400 stoelen hadden ze gewoon in iedere opel moeten zetten. Ze lijken altijd goed, passen overal bij en dan waren ze nu ook niet zo duur geweest:D.

Bij deze een paar foto's

Bak vergelijken met 4 bak

p3130864.jpg

gaffeltje maximaal ingekort

p3130866.jpg

schakelpook afgeslepen en scharnier verzet

p3130867.jpg

4 bak pook vastgelast aan het overgebleven stuk 5 bak pook

p3130869.jpg

bijgewerkt en gemonteerd en dus inbouwklaar:D

p3130870.jpg

Terug