• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn nieuwe Insignia!

@NelisZ20LER wrote:

Vermogen moet moet rond de 300 pk liggen en koppel rond de 500 Nm. Dat verschil merk je wel!

Damn, ik ben jaloers!

Dat chippen staat nog steeds op mijn lijstje, er is echter nog maar een probleempje......

Nog even de financiering erdoor drukken bij mijn vrouw...... :lol:

@P@rick wrote:@NelisZ20LER wrote:

Vermogen moet moet rond de 300 pk liggen en koppel rond de 500 Nm. Dat verschil merk je wel!

Damn, ik ben jaloers!

Dat chippen staat nog steeds op mijn lijstje, er is echter nog maar een probleempje......

Nog even de financiering erdoor drukken bij mijn vrouw...... :lol:

Bij GM-Tuningparts krijg je korting, dus dat scheelt weer...

@ NelisZ20LER

Fijn dat het is opgelost, jammer dat een 4x4 niet op de rollenbank kan.

Wil mijn 4x4 ook laten tunen, maar dit voornamelijk voor wat meer koppel onderin dit i.v.m. het trekken van een caravan.

Maar als EDS geen goede rollenbank test kan doen heeft het geen zin om daar naar toe te gaan.

@opelde wrote:@ NelisZ20LER

Fijn dat het is opgelost, jammer dat een 4x4 niet op de rollenbank kan.

Wil mijn 4x4 ook laten tunen, maar dit voornamelijk voor wat meer koppel onderin dit i.v.m. het trekken van een caravan.

Maar als EDS geen goede rollenbank test kan doen heeft het geen zin om daar naar toe te gaan.

Ze hadden het er over dat de achterwielen er af konden of iets, maar dat duurde te lang geloof ik.

Ik zou ze eens een mailtje suren met je wensen/vragen, wie weet...

Of naar een andere tuner gaan die wel een rollenbank heeft voor 4x4. Dvx heeft zo eentje, alle 4 de wielen op de rollen.

@Opeloco wrote:Of naar een andere tuner gaan die wel een rollenbank heeft voor 4x4. Dvx heeft zo eentje, alle 4 de wielen op de rollen.

Dat klopt , heb de mijne laten chippen bij DVX 2 maand geleden. Heel goeie tuner.

Werkt die DVX met EDS software, omdat ze dezelfde waardes behalen na tuning? (300 pk en 500 nm kom je niet zoveel tegen)

@hpp wrote:Werkt die DVX met EDS software, omdat ze dezelfde waardes behalen na tuning? (300 pk en 500 nm kom je niet zoveel tegen)

Weet ik niet . Je kan het altijd eens vragen door een mail te sturen.

De auto gaat vandaag weg voor een beurt! Ben benieuwd wat het gaat kosten...

Verder heb ik een OPC line spoilerpakket besteld. Als deze binnen is gaat de auto naar de spuiter!

Worden er gelijk wat cosmetische dingen weggewerkt (steenslag en krassen)! :D

Vandaag de auto weer opgehaald! Was maar € 230,- kwijt. Kleine beurt en verder niets. Kreeg 10% korting omdat ik mijn auto had aangemeld op my opel. Ook had ik recht op Opel assistance.

Al met al zeer tevreden over de service.

Ja hallo 330€ voor een klein onderhoud . Dit is pokke duur .In belgie kost groot onderhoud 306 € en klein 165€ via My opel . Vervangen van distributie riem plus poly V riem 407 €

Jullie kunnen beter in belgie op onderhoud gaan .

@KRSA2000 wrote:€230 vind ik ook veel voor een olie filter en verse olie...

Dan moet je voor de grap eens met een BMW 5-serie of Mercedes E klasse naar de dealer gaan voor een kleine beurt...

Tja zo blijft het toch, ik persoonlijk vind het ook veel geld, wellicht een idee om het een keer zelf te doen?

Ben je nog geen 100,- kwijt.

We hebben het hier niet over een BMW of Mercedes maar over een opel jullie hebben teveel betaald. Die garage's zijn een bende afzetters .

@Opeltje17 wrote:Tja zo blijft het toch, ik persoonlijk vind het ook veel geld, wellicht een idee om het een keer zelf te doen?

Ben je nog geen 100,- kwijt.

Met originele onderdelen? Dat geloof ik niet. Nu wordt alles vastgelegd en heb je recht op gratis pechhulp onderweg door heel Europa.

De auto wordt ook uitgelezen, gratis leenauto, gratis aircocheck en ook nog eens gewassen enz enz.

Het is best veel geld, daar heb je gelijk in, maar in verhouding met andere merken vind ik het erg meevallen.

Voor mijn Insignia ga ik niet lopen rommelen. Ik vind het ook prettig dat ik dadelijk een complete onderhoudshistorie heb, zowel het boekje als

digitaal.

Onze andere 2 auto's onderhoud ik zelf, lekker goedkoop inderdaad. De Insignia gaat voorlopig naar de dealer.

Terug
Naar boven