• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Omega is Miskoop van mn leven

Nitrofreak

Post weinig
heb vandaag slecht nieuws gekregen,auto naar een bedrijf gebracht die dus wel verstand heeft van opel

en hij heeft verschillende dingen geconstateert,een kantelende zuiger,kleppendeksels lek als een zeef,tik in het blok zijn waarschijnlijk kapotte krukaslagers,

afsluiting van inspuiting geeft fout codes wat weer in verband staat met traction control,Transmissie geeft 2 foutcodes die hij zo 123 niet weet wat ze daadwerkelijk betekenen,eiegenlijk teveel om te laten maken,dus mijn idee was ander blok, en was in eerste instantie mn enige oplossing ,

hij kon ook aan blok komen wat 90k had gelopen en ik zou dan 3 maande garantie op blok hebben en 6 maanden op de montage maar aangezien mn ommie zoveel mankeert durf ik het niet aan omdat hij buiten het blok om nog zoveel fout meldinge aan gaf dalijk geef ik 3000 euries uit en zit ik later weer met andere gebakken peren

,dus helaas is er voor mij maar 1 optie en dat is mn grote liefde de deur te wijzen en hem weg te doen,dit doet me echt zeer en niet alleen voor wat hij me al gekost heeft het af gelopen jaar maar ook omdat ik gewoon verliefd ben om mn omega

,maar nu is het gewoon te veel,de garage waar ik ben geweest had wel een leuke corsa gsi staan waar ook alles op en aan zit komt uit 2003 en heeft 90 k gelopen dus denk dat ik een stap achter uit doet en serieus nadenkt om deze aan te schaffen,hij heeft voor se omega waarschijnlijk wel een koper voor doorstoot ofzo naar buiten land maar mischien dt hier nog mensen zijn die mischien intresse hebben om hem te kopen voor onder delen,mocht er intresse zijn dan wil ik de wagen in 1 koop van de hand doen en niet in onderdelen dus mocht er intresse voor zijn dan hoor ik het graag

Das een best gemangelde V6 dan, deze krijg je niet gauw kapot, (er zijn mensen die het altijd lukt natuurlijk).

Das zwaar klote voor je.

Sterkte.

Willem

bedankt voor dit topic...!

ik was van plan een Omega 3.2 te laten verschepen naar Aruba...:cry

gaat nu mooi niet door...!

wel heel rot voor je...!

ik hoop dat je met de volgende auto meer plezier beleeft...:thumbup

Shit Kev,

Dat is nogal wat zeg, daar word je ook niet vrolijk van en dan ook nog eens de kosten die je al gemaakt had.

Nee dat is niet leuk meer, en het is net wat je zegt het houdt een keer op.

Maar een corsa..... dat is wel een hele grote stap terug, en daar kan jij je benen niet in kwijt man!

Ik hoor het wel hoe het verder gaat, succes en ja ik vind het heel erg jammer voor je was toch een mooie b2 toch?

enne..... die rollo kunnen we nog iets regelen ?

gr,

Aart

origineel gepost door monzaruba

wel heel rot voor je...!

Beetje kort de bocht, vindt je niet.

Omdat iemand veel narigheid met een V6 heeft is het gelijk allemaal niks..

Vreemde beredenatie, maar goed.

De v6-en zijn best goede motoren, alleen ze hebben wel wat extra aandacht nodig aan bijv. tijdig onderhoud, en netjes warm rijden. Ze kunnen echt wel wat hebben, neemt niet weg dat sommige types wat sensorgevoelig kunnen zijn, en afdichtings gevoelig. Nogmaals, (tijdig) onderhoud en omgang zijn sleutel factoren in deze. En ja, als iets gebruikt koopt, dan is het toch afwachten. Al heeft het 1, 2, 8, 10 of 12 cilinders.

En anders moet je altijd nieuw kopen, heb je evt. garantie, en ligt het volledig bij jezelf allemaal.

zo kan ik er 1 die presteerde zijn motor van zijn nieuwe

mercedes in 6 weken tijd los te blazen dus slopers kom

je overal tegen,en als jij dan pech krijg jij hem in je maag

gespitst.

vgr tonsr.

wel heel rot voor je...!

Nou sorry dat ik het zeg maar dit is wel de d*mste redenatie die ik hier ben tegengekomen....

Het gaat om een 2.5 begrijp ik uit dit topic?

Je hebt er dus al langer problemen mee (mei 2009). Is die koprevisie niet goed gegaan?

wel heel rot voor je...!

Zeker met de 3.2 motor is niks mis hoor...

Deze V6en zijn erg sterke motoren, maar goed soms treffen ze een nog lompere boer, die m dus wel kapot krijgt.

nu heeft Nitrofreak een getroffen die van zo'n Lompe boer geweest is, en nu zijn volgens jouw alle V6en bagger.

ik rijd zelf al 5 jaar met een groot plezier met en Opel Vectra 2.5 V6 deze heeft nu 195.000km gedraait, en draait beter als nieuw..

tis maar net hoe lief je er voor bent.

Willem

misschien wel een beetje "kort door de bocht" :thumbdown van mij...

maar dit is al de tweede Omega in korte tijd, waarvan ik hier lees dat ie probleem op probleem oplevert...:cry

ik rij Monza (zondags) en Senator 24V als daily drive...zonder noemenswaardige problemen...

nu was ik bezig met een wat 'nieuwere' auto...en leek de Omega 3.2 van 2001 mij een goede opvolger...temeer omdat er (waarschijnlijk) onderdelen van de Catera besteld kunnen worden bij de GM dealer op het eiland...

maar nu lees ik hier van storing na storing...en dat trekt mij toch niet zo...:thumbdown

natuurlijk weet ik wel dat alleen de storingen op het forum komen...maar ik vind het nogal wat (jammergenoeg)

ik hoop echt dat iedereen die Omega rijdt, dat met veel plezier doet :thumbup

het is tenslotte een hele mooie auto...:wors

Gewoon importeren, zo kwaad zijn ze niet...

je kan dan beter wel voor een 2.5 / 3.0 gaan als voor een 2.6 / 3.2, aangezien de brandstof kwaliteit niet erg best is op de NL eilanden.

ik heb overigens een aantal Chevrolet's Vectra-C Sedan 3.2 V6 vanaf de antillen binnen gehad, welke 1.5jaar probleemloos hebben gereden daar voor ze hierheen kwamen..

Misschien een alternatief??

Willem

bedankt Willem...:thumbup

zo'n Vectra Chevy zou een alternatief kunnen zijn...maar die zijn hier al genoeg....de charme en de hobby is een auto te rijden hier, die hier niet is verkocht...:thumbup

bedenk wel, dat als ik een auto koop voor 10.000 euro, er nog een keer dat bedrag bijkomt voor ie bij mij voor de deur staat...

dat is voor de hobby...

de benzine is hier idd. van zeer slechte kwaliteit...:thumbdown

zo vervang ik iedere 3 maanden het brandstoffilter...en om de tankbeurt doe ik injector cleaner door de brandstof...:thumbup

om problemen te voorkomen...:hmmz

kan je daar geen octaan verhogers krijgen.

brandstoffen daar zitten meestal rond de 88 a 91 octaan ipv van de 95 a 98 hier...

Ik had bij mijn Astra-F een Octaan stekker voor 87 octaan.

Deze astra had 3 jaar in zuid amerika rond getuft.

Willem

je kan hier wel octaan verhogers (boost) krijgen...

maar die heb ik nog maar 1 keer gebruikt...

de oliemaatschappij heeft mij verzekerd dat op Aruba het octaan getal 95 is...

second opinion is helaas echt niet nodig,deze man weet echt wel waar die het over heeft,de kop is er alleen afgeweest om hem te vlakken en kleppen gepolijst toen liep hij weer,lees v6 op 5 poten na grote beurt voor de gene die het niet hebben gelezen,eigenlijk sinds ik de auto heb ,had ik al problemen en na 1 jaar aan te tobbe sluit ik het hoofdstuk af:-( en denk ook niet dat het die corsa gsi 1,8 16v gaat worde, is opzich een leuk autootje maar idd geen omega,denk dat ik rustig opzioek ga naar een andere omega maar v6 is helaas een beetje te duur voor mij in onderhoud heb ik onder vonde,dus zal het een 2,2 v4 worden,dus sorry aart maar de rollo houd ik nog even zelf tot dat ik mischien wel een ommie koop waar hij in zit,dan ben jij de man die ik bel:-)ook de velgen die ik heb wil ik graag onder de nieuwe omega zetten als ze er nog niet onder zitte .zal ff pics posten een deze dagen voor de gene die er intresse in hebben ,

maar nu weer terug "on topic"...:thumbup

het blijft natuurlijk een enorme teleurstelling voor 'Nitrofreak' om op deze manier afscheid te nemen van een mooie auto...jammer...!:thumbdown:thumbdown:thumbdown

2.2 V4, ben je de eerste die er een heeft, wil ik mee maken!!

2.2 16V 4 in-lijn

V6 hoeft helemaal niet duur te zijn, alleen je hebt een &$!&#^exemplaar getroffen.

Ik rijdt al 5 jaar Opel V6, en heb vrij weinig eraan gehad kwa grote kosten.

Willem

Terug
Naar boven