• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Opel Astra 1.4 GLS 1998

Astra 1.4 NZ

Post weleens wat
hpim4767e.jpg

hpim4766l.jpg

hpim4765.jpg

hpim4764.jpg

hpim4762.jpg

hpim4761g.jpg

hpim4760.jpg

hpim4759.jpg

hpim4758h.jpg

Wat ik zeker nog ga veranderen zijn de versnellingspookhoes en de handremhoes, ik denk zwart leder met donkerblauwe stiksels.

En de deur herspuiten en de wielkasten achter roestvrij maken + de handgrepen in kleur spuiten :D

@wim-v6 wrote:@joop1970 wrote:@Willem,

Is een kunstof kleppendeksel altijd icm een rubberen pakking? Degene met een metalen kleppendeksel hebben vaak een kurken, kan je die vervangen door een rubberen pakking?

Jup, de Kunstofdeksels zijn altijd met rubberen pakking, welke deels in een rand van het klepdeksel valt / klemt

Je kan Rubberen pakkingen plaatsen op een motor met kurken, alleen moet je daar wel een Kunstof deksel bij opzetten..

Willem

hmm heel vreemd.

ik ben er nu achter waarom ik dus die rubberen niet onder mijn aluminium deksel kreeg.

maar dan vraag ik mij wel weer af waarom ik er een rubberen onder weg trok.

en dan vraag ik mij af waarom als ie bij de autozaak op mijn kenteken een rubberen als standaard aan geeft :P

k kreeg die er echt niet onder, kwam er bij het aandraaien steeds weer onderuit zetten.:P

zeker mooi autotje ;)

kwam wat moois op google tegen :P

k wil het er zelf nie in hebben omdat ik geen gsi heb, maar misschien vind jij het wel weer leuk ;)

product_thumb.php

-offtopic even een offtopic

waarom worden deze blokjes nou heel vaak nat bij de kop? altijd de zelfde plek. lijken alle 8v wel te hebben.

wist niet dat er nog een f gemaakt werd in 98.

joop.

ik had eerst een rubberen die aardig zweete, heb nieuwe rubberen op gehaald, op kenteken gezocht, dus zeker weten de goeie.

elke keer als ik mijn kleppendeksel aan draaide kwam de pakking er tussen weg, heb 3 keer geprobeerd, heb maar een kurken opgehaald.

nu niks meer aan de hand.

dus na mijn weten kun je beter zo kurken pakking hebben dan zo rubberen vlut dingetje.

@robert_corsa wrote:-offtopic even een offtopic

waarom worden deze blokjes nou heel vaak nat bij de kop? altijd de zelfde plek. lijken alle 8v wel te hebben.

wist niet dat er nog een f gemaakt werd in 98.

ja die werd nog even gemaakt, dit is het laatste modeljaar :D

heb deze er al een mooi poosje op zitten, nog niet lek.

maar heb laatst mijn kleppendeksel gepolijst, moest met een schroevendraaier het deksel er af halen, pakking zat goed vast :P

heb er geen nieuwe tussen gedaan, dus van de week ff kijken als ie nu nog steeds lekvrij is.

Kan je die motor schoonmaken? Zoals je ziet is die heel vuil, men vader zegt batterij ontkoppelen en uithalen en met hogedruk besproeien de motor

kan ook wel met accu er in hoor, met regen gebeurt er ook niks toch? ;)

weet niet als jullie in belgie een wibra hebben? anders ff dasty ophalen, daar mee inpuiten, dan ff laten intrekken en dan afspuiten met hoge druk spuit.

als je dan start problemen heb is de kans groot dat je verdelerkap niet goed meer is en daar vocht in gekomen is, ff droogmaken en gaan ;)

had ik met mijne ook, heb bij garage gedaan met motorreiniger, werkt ook super.

Ik heb ook zoals je op de foto's kan zien, last van dik stof in men luchtroosters, eigelijk in de gehele luchtgang, toen ik de interieurfilter verving, zag het compartiment er heel stoffig uit, proberen uitstof zuigen, heeft niet al te veel geholpen, iemand een oplossing?

Je gaat door voor de magnetron! Ik heb bij mijn 1e corsa de luchtroosters inderdaad gedemonteerd, zat allemaal zwart stof achter. Zoveel als mogelijk schoongemaakt, scheelde na een tijdje wel qua geur. (ook icm met interieurfilter, en kachel schoongemaakt.)

Olielekkage..

het is meestal NIET de klepdekselpakking bij dit type klepdeksel... Deze heeft een Rubberen namelijk...

Meestal is het de dichtring ACHTER de DIS module..

Willem

@joop1970 wrote:Vaak de kurkenvariant die gaat zweten, hier zit alleen een rubberen op zo te zien.

Dit is een RUBBEREN variant!!! Kunstof deksel namelijk..

Deze is zo op de foto te zien ook niet of nauwelijks lek.

Wat er lekt is de dichtring achter de houder van de Dismodule (daar zat vroeger de onsteking op, die lekte toen altijd al, en dat doen de Dis modellen ook gewoon nog..

Willem

Terug
Naar boven