• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn opel astra 1.6 8V verbruikt opeens meer brandstof

Hallo,

Na mijn problemen met mijn thermostaat (inmiddels opgelost), heb ik nu weer een andere probleem.

Ik heb het gevoel dat mijn auto opeens meer brandstof is gaan gebruiken, ik zou niet weten waar het aan kan liggen?.

Iemand die mij met dit probleem kan helpen?

Alvast bedankt

het gevoel? is dit gebasseerd op aantal liters en km's berekenen of gewoon een gevoel.. want als je het alleen denkt kan het aan jezelf liggen, als je feiten hebt kunnen we wellicht meer vertellen.

astra f, astra g, type motorblok

toevallig is laatst bij mijn g z16se ook de thermostaat vervangen, en sindsdien rijd ik 100km meer op een tank gemiddeld.....

ik heb een astra G en ik rijd meer in de bebouwde kom en ik reed ongeveer met een volle tank op de snelweg ongeveer 600km

en in de bebouwde kom ongeveer 500 en nu rijd ik in de bebouwde kom ongeveer 400km of minder op een volle tank

Het is kouder geworden, en dan verbruikt je auto meer brandstof.

In de bebouwde kom zijn er veel meer variabelen, optrekken en afremmen kan sterk wisselen van tijd tot tijd.

Is het verbruik op de snelweg ook een stuk afgenomen?

Wanneer kon je met een volle tank 600 km snelweg doen? Welk type motorblok heb je?

Mijn motorblok is een X16SZR 55kW (02/1998 - 09/2000) en ik reed ongeveer 600km met 1 tank in de zomer, nu heb ik het nog niet geprobeerd op de snelweg, ik zal hem een keer vol tanken en kijken hoeveel ik er mee kan rijden

mijn astra g op de snelweg rijd tussen de 450 en 480 km dan is ie leeg ik vind dit dat hij erg veel verbruikt voor een 1.6 mijn astra f kon ik met een volle tank tussen de 550 en 600 km rijden met een volle tank en dat was ook een 1.6

Terug
Naar boven