• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mijn opel corsa project

origineel gepost door CleanedCB

voor de mensen van de achterbumper: deze was idd eerst oranje. de auto waarvan hij af kwam was wit/oranje.

rieger zou best kunnen.

was ook een lekker karweitje om die goed te krijgen. de onderkant was zo goed als weg.

daar heb ik hetzelfde gedaan als met deze bumper.

eerst pur gespoten op de plaatsen die dikker moesten worden en toen geplamuurt. dit is ongeveer 5 tot 8 mm dik

jouw achterbumper lijkt me een home made op basis van orginele bumper en poly,

bedoelde de auto waar die vanaf komt dat daar nu een rieger opzit...

ik zouw toch als je ergens pur op spuit er een laag poly oid overheen trekken, alleem plamuur is nooit stevig genoeg, vooral niet als het om 5/8 mm dik gaat...

origineel gepost door opelvssn

origineel gepost door CleanedCB

voor de mensen van de achterbumper: deze was idd eerst oranje. de auto waarvan hij af kwam was wit/oranje.

rieger zou best kunnen.

was ook een lekker karweitje om die goed te krijgen. de onderkant was zo goed als weg.

daar heb ik hetzelfde gedaan als met deze bumper.

eerst pur gespoten op de plaatsen die dikker moesten worden en toen geplamuurt. dit is ongeveer 5 tot 8 mm dik

jouw achterbumper lijkt me een home made op basis van orginele bumper en poly,

bedoelde de auto waar die vanaf komt dat daar nu een rieger opzit...

ik zouw toch als je ergens pur op spuit er een laag poly oid overheen trekken, alleem plamuur is nooit stevig genoeg, vooral niet als het om 5/8 mm dik gaat...

klopt, die rieger heeft hij ook alweer gecleaned.

nu er straks overal plamuur op zit kan ik de bumper ook niet dan met poly overtrekken en dan klaar? afgezien van het nabewerken dan.

beter een mal trekken en dan nieuwe bumper maken, als je nou een laag poly eroverheen doet, heb je kans dat als het plamuur straks gaat werken op het abs dat je luchtbellen etc krijgt...en dat de abs van de poly begint los te laten..

gr

:jerry dit is complete waanzin zo`n bumper in combinatie met gigantisch veel pur schuim en 10 potten plamuur.. als het plamuur nu al afbrokkelt, dan kun je die bumper beter gelijk weg gooien .. zonde van je geld om hier verder nog iets aan te doen

origineel gepost door Dennis-Corsa-B

snap ook niet wat je er mooi aan vind om hem helemaal dicht te willen hebben

koop gwoon een leuk bumpertje ofzo

snap ook niet wat jij mooi vind aan een 5 gaats onderstel onder een B gsi :sleeping

die jongen vraagt normaal wat geef gewoon normaal antwoord.

een leuk bumpertje kopen is ook zo standaard, die jongen wil gewoon beetje uniek zijn laat m.

@ cleanedCB, persoonlijk zou ik grill open maken en embleemloze erin duwe.... maar als ik moest kiezen, opel eruit...

vandaag toch wat langer gereden en de temperatuur vloog flink omhoog.

nu zat ik er aan te denken om het vauxhall logo uit de bumper de zagen. maar aangezien dit dan vrij klein word ( recht gemeten van kenteken tot oude grill ) 20,5 cm denk ik dat het niet genoeg koelt.

dus ben ik aan het denken voor wat anders.

misschien opel of vauxhall?

mybannermakerbannerq.jpg

mybannermakerbanner1z.jpg

wat lijkt mooier?

opel of vauxhall? en dan niet geen van beide antwoorden want dat is je eigen mening geven ;)

Om even terug te komen op de koeling en de verwijzing naar de auto.

kijk eens naar het volgende plaatje:

Het zwarte gedeelte is de radiateur, wel heel strak natuurlijk afgewerkt ;)

link naar meerdere foto's:

Verder wel respect voor wat je probeert te creëren, al is het mijn style niet

persoonlijk zou ik nu helemaal niet meer gaan zagen in het plamuur.. alles knapt er dan af :cry king:

doe het dan zoals ik bij m`n corsa C bumper,

04082009.jpg

04082009001.jpg

dat schoot mij ook binnen toen ik de plamuur zag

ik ben dus niet beter

maar zoals gezegt is maak ik van deze bumper een mal

het is toch de bumper geworden met opel

omdat bij vauxhall de letters nogal dicht op elkaar te kwamen staan en was bang dat ik dan nog meer kon gaan plamuren

hij krijgt nu genoeg koeling

de letters zijn net zo breed als de kentekenplaat + houder ( 53 cm x 20,5 cm hoog )

ik heb er alleen nog geen foto van

hopelijk volgende week de gapol bestellen en dan ook binnen

dan kan ik de bumper eerst nog voor zo ver afmaken met gaas

later dan maar een mal maken mocht ik echt grote problemen krijgen met de plamuur

de lip heeft zijn eerste aanvaring met het wegdek al doorstaan. bij een winkelcentrum kon ik al schrapend mijn plekje vinden

geen plamuur eraf dus gaat nog goed

als ik eenmaal klaar ben met de auto zal het een leuke buikschuiver zijn :D

origineel gepost door Dennis-Corsa-B

snap ook niet wat je er mooi aan vind om hem helemaal dicht te willen hebben

koop gwoon een leuk bumpertje ofzo

snap ook niet wat jij mooi vind aan een 5 gaats onderstel onder een B gsi :sleeping

die jongen vraagt normaal wat geef gewoon normaal antwoord.

een leuk bumpertje kopen is ook zo standaard, die jongen wil gewoon beetje uniek zijn laat m.

@ cleanedCB, persoonlijk zou ik grill open maken en embleemloze erin duwe.... maar als ik moest kiezen, opel eruit...

origineel gepost door opelvssn

daar zit ook plamuur op man :jerry ben jij voor hobby bob dan :jerry:jerry:jerry:jerry:jerry stefan jij moet weten dat ik goed om kan gaan met plamuur , kiek je ouwe voorbumper en motorkap, zag er ook strak uit met complimenten van de spuiter haha.

en op mijn bumper zit heel heel heel weinig plamuur .. het meeste wit wat je ziet is grondlak :thumbup :thumbup

Om even terug te komen op de koeling en de verwijzing naar de auto.

kijk eens naar het volgende plaatje:

Het zwarte gedeelte is de radiateur, wel heel strak natuurlijk afgewerkt ;)

link naar meerdere foto's:

Verder wel respect voor wat je probeert te creëren, al is het mijn style niet

Terug
Naar boven