• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Opel Vectra OPC

Hallo,

Vandaag een update die ik niemand gun om hem ooit te moeten maken,

Vandaag opweg naar het werk is er een auto met +- 80kmh in de linkerzijkant gereden van de vec. (Rood licht genegeerd)

Gelukkig beide bestuurder's er ongedeerd uitgekomen maar de vectra is compleet afgeschreven.

oswn0h.jpg

294ni9t.jpg

2prwbi9.jpg

R.I.P

zo dat is klote zeg. het is een slechte tijd voor de Opel community. eerst een manta nu een vectra opc. had jij niet een een downpipe laten vv bij kcp?

:shock: En je hebt zelf niets ???

Wel een geluk dat er niet iemand naast je zat, als je ziet hoe ver de zijkant naar binnen gekomen is.

Veel sterkte met de afhandeling.

Woow! Jij mag in je handjes knijpen dat je nog leeft!

Heeeeeeeel erg zonde van de vec, maar het is "maar" een gebruiksvoorwerp.

Sterkte met het herstel, zowel je spierpijn als de auto!

Inderdaad, de Vectra heeft je beschermt voor erger. :shock:

Uiteraard altijd jammer voor een auto, in welk soort dan ook van Opel.

Sterkte met je herstel en schrik van dit ongeluk! ;)

De vec heeft me zeker beschermt, zonder hem was ik er niet levend uitgekomen denk ik,

Veel geluk ook dat er niemand langs heeft gezeten deze had het dan ook niet na verteld.

Nu dat verder alles goed gaat met mezelf (op wat spierpijn na dan) Baal ik er enorm van dat ik deze wagen kwijt ben.

Ik vrees dat ik deze geen 2e meer tegen kom helaas.

Er waren nog plannen genoeg mee zoals bijv. over 2 weken de ramen te blinderen

En waarschijnlijk een remmen upgrade en downpipe + sportkat.

Helaas kunne we dit niet meer meemaken maar ik ben hem eeuwig dankbaar dat ik hier nog rondloop :thumbup

En nu een insignia opc? Of weer op zoek naar een vectra?

Benieuwd hoeveel je terug krijgt van de verzekering want alles wat je er als hobby in stopt is onbetaalbaar.

Ik zou een niet opc kopen, kost tegenwoordig niet zoveel met hoge km stand.

Dan motor remmerij overhangen, bumpers die nog heel zijn en hem een nieuw kleurtje geven.

Het wordt geen insigina opc, op dit moment kan ik er geen gevonden krijgen die me helemaal aanstaat of ik vind hem te duur,

Ik ben nou aan het kijken naar een astra j opc lijkt me ook geen straf om in te rijden, hoop dat ik die een naar me zin kan vinden maar dat zal vast lukken

Ik ken het probleem, ik heb mijn Vectra OPC verkocht en weet niet precies wat ik wil.

Insignia OPC, een 2.0 turbo of een 2.8 turbo? Station of 5 deurs?

Ik vind er geen die me 100% aanstaat. Heb een paar mooie OPC's gezien in Duitsland maar hier komt nog een torenhoge bpm op. Had een hele mooie Insignia 2.8 turbo OPC-line bij een BMW dealer in Keulen zien staan maar die was meteen verkocht.

Ik heb nu een tijdelijke auto gekocht waarvan ik het merk niet een te noemen :D

Ik denk niet dat je spijt gaat krijgen van een 2.0 turbo met 280PK.

Het is immers het vermogen wat je had in een lichtere auto.

Het koppel is dan wel wat minder maar geloof niet dat dat de pret drukt.

Terug
Naar boven