• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mijn opels

hans-01

Post weinig
ik zou graag mijn vectra c2 en mijn vectra b1 laten zien maar krijg het ff niet voor elkaar met de foto`s erop zetten misschien later

gr hans-01

hopelijk is het me gelukt

mijn hudige vectra waar ik dagelijks mee rijd

vectracnieuwmodel.jpg

:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup

en dit is mijn vectra die ik vorige week gekocht heb voor slechts een paar euro-tjes omdat de distributieriem geknapt is

vectra1.jpg

het project waar ik ff wat vrije tijd in ga stoppen

vectra2.jpg

gewoon zonde om hem te laten staan he

tja dat is . . . maar je zult op zn minst de kop moeten vervangen en als je pech hebt het complete blok :hmmz

desalniettemin zijn het beiden keurige auto's hoor!!

hangt ervanaf maar dan nog ... ander blokkie erin is ook het meeste werk niet ja :D ... mooie wagens maatje blij toe dat er ook mensen zijn die een B vec willen behoeden van de sloop :jerry

er komt een voledig gereviseerd blok in en als ik dat klaar heb begin ik met de styling

oja hier ook nog een foto-tje van mijn vorige vectra

vectra2-1.jpg

hihi . . . met die kleine bandjes lijken die wielkasten echt mega groot :angel

je zou dr eigenlijk en wat hogere band op moeten leggen om de wielkasten wat op te vullen (of als je van platte bandjes houdt minimaal 19 inch monteren ;))

Ja, volgens mij zit daar idd niet de goede bandenmaat op..

maar ja, je kan natuurlijk de teller laten progammeren naar de bandenmaat bij een Vectra C.

Alleen op top V is het wel inleveren zo..

nee deze groene b1 heb ik uit het westen van nederland gehaald stond klaar om naar de sloop gebracht te worden:wtf

dus heb hem maar ff gered:angel

een ieder doet wat ze wil, al zou ik zelf voor de Betrouwbaardere zussen kiezen (X18XE / X20XEV).

Willem

Blijf het toch raar vinden dat van die Smallblocks Continu die riemen maar blijven breken, terwijl van de bigblock zussen deze riem een stuk beter heel blijft.

Zoveel schelen de Distri's niet van elkaar..

Lopen hetzelfde over de krukas, nokkenassen, en loop en spanrollen:

1.4 16V - 1.6 16V Smallblock motoren:

DistriX14XEC16XEX16XEX16XEL.jpg

1.8 16V - 2.0 16V - 2.2 16V Bigblock motoren:

Distrischema2.jpg

Willem

ik weet wat je bedoelt maar de vorige eigennaar had ff vergeten om de riem op tijd te vervangen en gewoon door te rijden tot het einde:thumbdown

niet erg slim dus

als je op tijd de riem vervangt en op tijd z`n beurtje geeft loopt zo`n opel altijd

gr hans

Terug
Naar boven