@asconahobbyist wrote:punt is gewoon dat veel mensen zo'n ding vooral willen om goedkoop veel km's te maken,liefst op gas of diesel.
Anderen denken daarom dat ze goud waard zijn en vragen de hoofdprijs.
een mooie voor een reele prijs ben je wel vlot kwijt.
Heb er zelf 3,waarvan 1 voor dagelijks,en ook nog op LPG.
Om goedkoop te rijden?? Nee,omdat ik t een lekkere wagen vindt,en er gewoon wat mee heb.
tuurlijk,geen wegenbelasting (211 euro per kwartaal uitgespaard),verzekering op basis van nieuwwaarde 11000 euro,dus oo niet duur.
Zuinig?? ja,1 op 11 op gas,1 op 14 op benzine. Betrouwbaar?? Zeker,onderdelen zijn ook niet duur en eenvoudig sleutelen.
Nadelen? zeker,sommige onderdelen moeilijker te verkrijgen,op de sloop vrijwel niks meer te vinden.
De winter laat ook zn sporen na,hier en daar diverse roestplekjes,gaat wel harder nu.Als ik het voor de goedkoopte deed,liet ik ze lekker zitten,of hooguit een likkie verf eroverheen. maar hij gaat ergens van het voorjaar naar de spuiter,het benodigde wordt er aan gedaan,en de hap wordt weer gespoten.Kost toch wel weer een honderdje of 7,das dus de 4x211 euro belasting.
kortom,wil je knap blijven rijden,dan hoef je t voor de goedkoopte niet te doen.
In april is in Dronten weer het treffen,daar zal de Gascona ook staan,en geen mens zal zien dat ik er bijna 40.000!!!!! km per jaar mee rijdt,juist omdat ik hem wel goed bijhoudt,en niet zoals heel veel anderen met de meest roestige en wrakkige Mercedessen,Volvo's en Golfjes 2 dagelijks karren,niks onderhouden totdat ze in elkaar flikkeren van de roest en narigheid.
Kijk,daar sluit ik me helemaal bij aan :wors