• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mijn rijdend project

origineel gepost door Ghanz

heb je die toevallig van ene Henk gekocht dan?

knap karretje in iedergeval.

ja de verkoper heette idd henk, hij had nog meer opels

heeft iemand nog een relais te liggen? bij de automaterialenzaak hier kostte een nieuwe namelijk asosiaal duur:thumbdown

DSC00586.jpg

origineel gepost door roekenest

was je toevallig vandaag in l'warden met de asci ?karretje erachter ?..

ik was wel in leeuwarden maar zonder asci, die doet het namelijk niet:P(had je ook kunnen lezen aan het begin van dit topic:D)

kan me niet voorstellen dat henk m verkochte en wist van het storinkje nu...

dus idd een belletje is snel gedaan, en vragen staat vrij.

hij heeft zat spul liggen daar, en de kennis is er ook wel :D

(of is hij aan het opruimen?? aangezien de asci ook al verkocht is...)

hij doet het weer!!:D:D ik had het vandeweek nogal druk met school maar tussendoor heb ik hem weer aan de praat geholpen.

even wat contacten schoongemaakt, wat nieuwe zekeringen erin voor de zekerheid en een nieuwe kabel naar de bobine aangelegd (was hier en daar gebroken) en hie liep in één keer :thumbup

ja dat hoor ik hier thuis ook al:o dus ik laat de auto voorlopig eerst zo, misschien andere wielen want deze schuren bij elke kleine hobbel in de weg al aan voor:fy1

ben er vandaag effe bij geweest maar de ascona ziet er in,t echt ook goed uit mooie auto :thumbup:thumbup:thumbup

en dat voor een jochie die net z,n rijbewijs heeft:D:D:D

Nou het is weer zover; geen teken van leven meer onder de kap:fy1

gister nog wat spul opgehaald, toen stotterde die ook al een paar keer onderweg(doodvallen en dan direct weer aanslaan).

maar vanmiddag was het helemaal over. Als ik de auto op contact zet is er niks mis, maar als ik doordraai(starten) dan gebeurt er helemaal niks. als ik nou gewoon probeer te starten met een schroevedraaier op de startmotor ( op de + en -) dan draait de startmotor wel rond maar slaat de motor niet aan. starten met de sleutel werkt helemaal niet:fy1

wie weet waar ik het deze keer moet zoeken? :(

heb al heel veel massa kabels nagekeken maar die naar de motor nog niet. bedankt voor de tip louwe, ga ik straks even nakijken:thumbup

Heb ik laatst ook gehad met mijn ascona bleek dat de kabelboom net onder de inlaat te dicht bij de uitlaat hing en gesmolten was( kon je bijna niet zien) en af en toe massa maakte tegen de uitlaat of de inlaat en als je met de kabel boom bewoog viel hij stil.Legde je de kabelboom anders liep hij weer.

kleine stekkertje op de bobine al geprobeerd? groen kabeltje dat wel eens voor lastige problemen zorgt :P

kan niet veel zijn.

trek je min-pool anders eens los, even resetten.

origineel gepost door McLambo

Hoort de kabelboom zo dicht bij de uitlaat te hangen dan? :angel

Nee maar de man waar van ik m kocht vondt van wel niet opgelet toen ik er mee ging rijden

ja hij rijdt weer!!:D een buurman van mij die veel verstand heeft van zulke elektrische installaties heeft even geholpen en nou is het klaar. :)

ik kom vandeweek wel eens langs, dan kan ik je nieuwe manta ook even bewonderen

Terug
Naar boven