• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Saabscona-B 400R

@pierrekrik wrote::shock: Hoe je over de curb snijdt juist voor het opgaan van de radillon.....

En over die witte lijn juist voor blanchimont is al menige piloot slecht bekomen...

Bij een 'echte race-auto' kan ik het me goed voorstellen, dan word je gelanceerd. Maar mijn rally-achtiger voiture is in vergelijking daarmee net een Citroen-CX. Door de relatief grote veerweg gaat dit prima zo.....maar in de regen wil ik het ook wel laten hoor :thumb .

Daaamn!!! dat gaat goed hard zeg :thumb :thumb

Heb je al plannen om naar de Ring te gaan?

wil hem echt eens zien nu!

die rijder in die gele Kever zal wel staan te vloeken bij de dealer :jerry

haha, je bleeft er een tijdje netjes achter terwijl die honda het vuur uit de sloffen rijdt, en toen dacht je; zo, leuk geweest, inhalen ;-)

echt bizar. ook net als of ik me ouwe ascona zie rijden in die kleur. 1000 maal bravo.... jij wordt de schrik van iedere coureur, met je zogenaamde ouwe ascona hihi. suc6 man

mooi filmpje rik loopt echt als een kogel die ascona super gaaf om te zien en hij liep al hard met die 16v toen ik meereed :thumb :thumb

@marcelcoupe wrote:mooi filmpje rik loopt echt als een kogel die ascona super gaaf om te zien en hij liep al hard met die 16v toen ik meereed :thumb :thumb

Ja, de c20xe liep ook super, vooral het geluid was echt kippevel. Dit is echter nog een totaal andere dimensie. Ongeveer het verschil tussen een 1.2 en een c20XE nog een keer. Je ziet het zo niet zo op de filmpjes en het geluid is zeer bescheiden, maar :shock: :shock: :shock:

Niet meer een auto om even uit te lenen; 90% kans dat het fout afloopt. Auto breekt op rechte stuk nog zo opeens uit vanwege wielspin. Je moet echt goed wakker zijn/blijven.

Wanneer je met semi-slicks op bedrijfstemperatuur bij 70 km/h alleen het gas intrapt trekt ie gewoon twee zwarte strepen van een metertje of 50.

De bedoeling is om hem komende woensdagmiddag uit te laten op Zolder in Belgie.

Hij staat intussen op 235/40R17. Had niet gedacht dat dit ging passen, maar het kan precies net, zelfs voor (doordat de voorwielen op camber zijn gezet).

Oh ja..en ik heb nu ook een 25 rij-ige Racimex oliekoeler gemonteerd helemaal vooraan. Kijken of ik hiermee de olietemperatuur wat lager kan houden.

@McLambo wrote:Was dat een compleet setje, die oliekoeler?

Nee, alleen de koeler. Een setje heef volgens mij altijd twee slangen van 1200mm lang. Ik wil ze graag exact op lengte en daarvoor gebruik ik dan hydrauliek koppelingen.

Filmpje idd haha, Rick ik weet niet of je de koppelingen laat persen. Maar

als je ze laat persen kan je beter eerst 1 kant van de slang laten persen. Hem

dan eerst even monteren. Je slangen even mooi leggen en dan de losse koppeling

even markeren en dan die kant laten persen. Dan heb je de slangen mooi spanningsvrij

liggen. En krijg je er ook geen rare draaing in, want ze zijn best stug.

Groetjes.

Ding rijdt als op rails. Ik ben vandaag effe gaan kijken in zolder. Best een mooi clubje waar je mee daar was.

Rode ascona, witte brede manta400 en een zeer mooie M3 V8 (met carbonnen motorkap). Het was de moeite.

Filmpje is volgens Rik op komst. De saabmotor doet zen werk goed :thumb

@cuupi wrote:De grote oliekoeler had vandaag een drukke dag met deze temperaturen

:thumb Maar hij werkte goed, geen centje pijn!

Mee heen en terug naar Zolder toe gereden ook (kleine 600km heen/terug niet op een trailer).

Terug
Naar boven