origineel gepost door Rik Ophuis
origineel gepost door mr-turbo
ik denk niet dat de bedoeling van de hele ombouw met gasklephuizen etc is, om laag toerig ermee te gaan rijden, ik vermoed zelfs dat ie bij sportief gebruik niet onder de 5500rpm komt
Rik, die 18s 4 bak bellhousing heeft als ik het goed begrijp, geen uitsparing om de koppelingshevel aan de andere kant te zetten ?
Bij de 18s 5 bakken die meestal gebruikt worden is dat wel het geval, en daarom lopen bijna alle spruitstukken voor de 16v op die manier.
ik denk als je die combinatie bak/ bellhouse/ spruitstuk wil houden je niet veel anders kan als een hydro druklager gebruiken, als je niet zelf een spruitstuk wilt maken
Ik ga van de Risse C-Kadett 4 in 1 een passend spruitstuk maken. Het nieuwe 4 in 2 in 1 van Risse dat geschikt is voor een rechtsgestuurdeAscona/Manta-B, zit alweer in de doos en gaat terug. Bij Risse wist men ook geen oplossing. Alleen als ik een Getrag 240 origineel Manta 1.8s 5-bak zou hebben , dan zou de koppelingshefboom naar de rechterkant kunnen met een heeeeel lange koppelingskabel.
Een 4-bak belhousing is hier echt niet geschikt voor (hier heb ik er nog een van liggen en dit heb ik wel bestudeerd).
Ik bouw nu gewoon verder met de rest van de auto/motor/aandrijflijn en het spruitstuk komt nog wel. Ga ik vast wat lasbochten en pijpmateriaal voor verzamelen. Ik wil dan ook eens kijken of ik de pijpvolumes wat meer gelijk kan maken, dan nu bij de 4 in 1 voor een Kadett. Hier is gewoon de kortste weg naar beneden genomen zonder ook maar rekening te houden met gelijke volumes :hmmz
als ik het dus goed begrijp, past het Risse 4-2-1 spruitstuk dus ook niet met koppelingshevel op de juiste plaats?
Erg jammer want nu weet ik ook geen pasklare optie's meer voor mijn eigen 16v, behalve dan de 5 bak erin en de koppelingshevel omwisselen.
Ik heb zelf namelijk al geprobeerd met een engels Yukspeed(Ashley) spruitstuk dit zou enigzins passen met de hevel maar kwam weer tegen de stuurstang aan.
@cuupi: dat HDT is echt :wub:wub:wub:wub