• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Saabscona-B 400R

Heb je deze aan schroot gereden superman?????

ff on-topic graag ;-)

origineel gepost door zorrovor

mijn ascona , kleur wit , 2.0 16v turbo,250pk,930kg.

wilwood 6 zuigers vooraan,wilwood achteraan,75% sper,koni veering,lahouter rolkooi,pedalbox,hydraulische handrem,kort stuurhuis,vdo dashbord,kort schakel mechanisme lahouter,aluminium benzine tank,staartstuk cardan lahouter

Even een update:

Afgezien van een wat snel verslappende distributieriem (?) loopt de Ascona nu fantastisch.

Ben er het afgelopen weekeinde mee op de Grand Prix Strecke van de Nurburgring geweest en op de Nordschleife. 'Gewoon' (afgezien van gehoorsbeschadiging) mee heen en terug naar huis gereden.

Het ding gaat als de brandweer. Geluid om kippevel van te krijgen :thumbup Ook de overige aanpasingen (Volvo-as en schijfremmen aan de achterkant etc.) blijken erg goed te werken. Gewoon een fantastische geniet auto met een fun-factor die je in een nieuwe auto niet zo snel op deze manier zult ervaren (wat mij betreft dan:P).

Een klein beeld/geluid fragmentje hier moet ik nog wel even voor elkaar zien te krijgen (hier ben ik wat minder bedreven in; de camera is welliswaar digitaal maar nog met een klein cassettebandje, maar hoe ik dat naar Photobucket krijg (?):hmmz)

origineel gepost door Rik Ophuis

Even een update:

Afgezien van een wat snel verslappende distributieriem (?) loopt de Ascona nu fantastisch.

Ben er het afgelopen weekeinde mee op de Grand Prix Strecke van de Nurburgring geweest en op de Nordschleife. 'Gewoon' (afgezien van gehoorsbeschadiging) mee heen en terug naar huis gereden.

Het ding gaat als de brandweer. Geluid om kippevel van te krijgen :thumbup Ook de overige aanpasingen (Volvo-as en schijfremmen aan de achterkant etc.) blijken erg goed te werken. Gewoon een fantastische geniet auto met een fun-factor die je in een nieuwe auto niet zo snel op deze manier zult ervaren (wat mij betreft dan:P).

Een klein beeld/geluid fragmentje hier moet ik nog wel even voor elkaar zien te krijgen (hier ben ik wat minder bedreven in; de camera is welliswaar digitaal maar nog met een klein cassettebandje, maar hoe ik dat naar Photobucket krijg (?):hmmz)

Probeer anders naar Youtube te uploaden. Youtube accepteert heel veel verschillende videoformaten en de kwaliteit is vaak beter als met photobucket.

origineel gepost door cruez

kan niet wachten om beeld en geluid te zien.

succes ;)

Hier een voorproefje gemaakt met een klein fototoestelletje (veel windgeruis, maar je kunt denk ik wel zien dat ik het naar m'n zin gehad heb):

Groeten,

Rik

:P Ok, hier nog wat meer. ;)

Het slippertje is in de zogenaamde "Dunlop-Kurve"

Inderdaad het laatste rondje GP, maar de tank was intussen zover leeg dat ie in bochtjes naar rechts helemaal dood viel (zo is er altijd wel wat;))

De on-boards met de cassettebandjes-camera weet ik nog niet on-line te krijgen (?) Hoe maak ik daar 'uploadable' filetjes van?

heb ik het mis, of moeten ze in dat 1e filmpje die porsche aardig op zijn staart trappen om je weer bij te komen?

origineel gepost door Opelkees

rijdt er nou een Manta 400 achtig iets achter die porsche?:D

Ja, een echte van een vriend/familie van me.:thumbup

Kwestie van durf, geld tellen en gezond verstand.....

origineel gepost door McLambo

Maar er rijdt wel steeds een rode Ascona voor.. :hmmz :-)

Terug
Naar boven