• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Saabscona-B 400R

origineel gepost door gsipiloot

phase 4 400 motor? en hoeveel pk en koppel heeft zoiets?

Volgens testbankrapport 290 pk en 292NM. Ja, dat houd ik niet bij (maar niet alleen ik:P)

origineel gepost door Ben_M

jammer, net toen het onboard gedeelte begon was het filmpje voorbij:P

On-board video tijdens "Touristenfahrten" op de Nurburgring is verboden. Men is bang voor 'Jack-ass'-achtige taferelen op you-tube die het bedrijf mogelijk in een kwaad daglicht zetten (imagoschade).......... Politiek/media zouden dit kunnen gebruiken om de dit soort activiteiten te verbieden.

Maar op het TT-circuit in Assen tijdens een race-cursusdag van ADS mag het wel!;)

Hierbij een filmpje van een staande start op een koude zaterdagmiddag op 27 november jl. tegen een heel veld en een Manta 400. Je raadt het al, dat red ik niet:

By the way: Mocht je ooit gedacht hebben dat het leuk zou zijn om eens een keer een race-cursus te doen (ook als je niet van plan bent om direct wedstrijden te gaan rijden!). De race-licentie cursus van ADS (4 hele dagen en ca. 350 km per dag op de baan is geen uitzondering) is een van de mooiste belevenissen die ik de afgelopen jaren heb meegemaakt. Ook wij hebben wel een paar jaar tegen de prijs van zoiets aangehikt, maar achteraf was het dit meer dan waard.

origineel gepost door Ben_M

hmmm, maat van mij heeft met zn AE86 toch een onboard filmpje op de ring van 15 min...:hmmz

Dit is wat korter (helaas). Het begon al wat glibberig te worden en de Ascona moest nog inlopen:P

By the way: Mocht je ooit gedacht hebben dat het leuk zou zijn om eens een keer een race-cursus te doen (ook als je niet van plan bent om direct wedstrijden te gaan rijden!). De race-licentie cursus van ADS (4 hele dagen en ca. 350 km per dag op de baan is geen uitzondering) is een van de mooiste belevenissen die ik de afgelopen jaren heb meegemaakt. Ook wij hebben wel een paar jaar tegen de prijs van zoiets aangehikt, maar achteraf was het dit meer dan waard.

[/quote]

Wat ben je daarvoor dan ongeveer kwijt en is dit dan met je eigen auto?

origineel gepost door Jaccoooo

als ik zo die filmpies bekijk, krijg ik de indruk dat je best een beetje kunt sturen Rik:thumbup

Dank je,

oefening baart kunst en als je maar voldoende de gelegenheid krijgt (en NEEMT) om te doen wat je leuk vindt dan gaat het telkens beter en blijft het iedere keer weer super om te doen. Toen ik in 1990 voor de eerste keer over 'De Ring' reed in m'n toenmalige c-Kadett, ging het ook lang niet zo. Merken dat het steeds beter gaat maakt dat het leuk blijft.

Nog klein stukje 'glibberen'...:P

origineel gepost door Rik Ophuis

origineel gepost door Brammmm

Wat ben je daarvoor dan ongeveer kwijt en is dit dan met je eigen auto?

Voor details over de race-cursus zou ik je willen verwijzen naar: http://www.ttraceworld.nl/racecur.html

Groeten,

Rik

Hebben jullie een auto gehuurd? Of met de eigen wagen?

Nog een klein stukje N.schleife bij Adenauer Forst toen het net wat begon te regenen :P

en nog een stukje van een verwoede poging om een 300+pk Porsche bij te houden (onbegonnen werk dus). Het insturen aan het eind van rechte stuk voorbij start/finish van de GP-Strecke lukt wel mooi (niet meteen de snelste manier, maar wel leuk om te doen):

Terug
Naar boven