• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Saabscona-B 400R

Oh ja, er komen binnenkort wel vier 'Team-Dynamics Pro-race 1.2' in zilver, 8x17 in ET27 onder. Heb ze nog niet. Vooral bedoeld om wat makkelijker een keer gebruikte slicks te kunnen monteren of zogenaamde track-day banden in 205/40-17. Zodra ik ze heb zal ik wel een foto maken

Even over die M3 bak, ik heb geen idee wie of wat jou pasplaat heeft gemaakt maar heb je ergens iets zitten zodat ie precies in lijn zit? Ik had een busje er tussen wat over het schuifstuk van het druklager zat en precies past in het "gat"van het koppelingshuis.

[rquote=1857773&tid=117147&author=m400]Even over die M3 bak, ik heb geen idee wie of wat jou pasplaat heeft gemaakt maar heb je ergens iets zitten zodat ie precies in lijn zit? Ik had een busje er tussen wat over het schuifstuk van het druklager zat en precies past in het "gat"van het koppelingshuis. [/rquote]

Weet ik zo niet. Ik heb de M3-bak destijds gekocht met de pasplaat en koppelingshuis, kant klaar voor montage aan de c20XE. Ik heb het koppelingshuis nog niet eens van de versnellingsbak gehad. Kan je vraag dus niet beantwoorden helaas.

Ok, beter is dus om de veren niet te verwarmen. En dus met het ingekorte deel naar beneden.

Was al benieuwd hoe je die bak mooi op lijn zou krijgen.

Maar betrouwbaarheid is ook wel wat waard.

Heel mooi topic (en Ascona natuurlijk)

in 1 van de 1e regels staat kleur, en daar staat iets van VW :hmmz

hehe.. heb je wel eens een rode opel gezien? ik niet.. die zijn namelijk allemaal rose :)

De velgen heb ik (8 x 17 et 25). Nu nog even geduld hebben tot de banden er zijn. Komen Toyo R888 op.

IMG_2544.jpg

IMG_2546.jpg

IMG_2547.jpg

Nog een beetje moeilijk voor te stellen zo zonder band:hmmz, maar ik geloof dat ik er wel tevreden over ga zijn.:)

Hierbij bied ik aan:

4 stuks Schmidt Revolution 7,5x16 et25 4x100 incl. Hankook RS2 215/45-16. Velgen zijn in nieuwstaat; geen enkele beschadiging of krasje of wat dan ook. Gekocht in mei 2009 en amper gebruikt (meestal met andere wielen gereden). De eerste set banden zitten er nog op; voor 6-6,5mm, achter 5,5-6mm profiel. Vaste uiterste prijs: EUR 750,-

IMG_7616.jpg

IMG_7613.jpg

IMG_7615.jpg

IMG_7607.jpg

Alle doppen zijn er ook bij, maar ik heb bewust foto's met- en zonder gemaakt zodat je het verschil kunt zien. Eventuele reacties het liefst via U2U.

Dat is een gelikt setje dat je te koop aanbied!

Zie ze heel af en toe wel eens op marktplaats voorbijkomen.

Maar.. op dit moment andere prioriteiten om mijn geld aan uit te geven ;-)

[rquote=1867783&tid=117147&author=Ascona20E]Is een bedford versnellings bak niks

1-6.0

2-3.24

3-2.04

4-1.3

5-1.0

R-5.47

Of zijn dit geen goede verhoudingen[/rquote]

Die eerste versnelling is heel, heel erg kort. Handig als je een paardetrailer met twee paarden vanuit stilstand aan het rollen wilt maken. 3e, 4e en 5e gaat nog wel. Het is eigenlijk een normale 4-versnelingsbak waar een heel korte 1e voor is gezet. Met een onbeladen Bedford kun je waarschijnlijk handiger in 2 wegrijden en sla je het korte hupje over.

ZEEEEER mooie set Rik!!!jammer dat ik nog te veel aan de ascona moet doen,anders hadden we meteen een deal.

naja moet wat te wensen houden......

vindt je nieuwe wielen ook super maar had die schmidt toch fijn bewaard om nog eens eronder te leggen

vindt ze namelijk super maar kan ze jammer genoeg niet betalen :(

[rquote=1869862&tid=117147&author=coot]vindt je nieuwe wielen ook super maar had die schmidt toch fijn bewaard om nog eens eronder te leggen

vindt ze namelijk super maar kan ze jammer genoeg niet betalen :([/rquote]

Ik heb nog een set Schmidt Revolution ML in 9x16 (wel wat beschadigd overigens:(). Die houd ik voor nat weer banden (gewone straatbanden in 215 of 225/40-16 passen hier wel, maar een zogenaamde trackdayband vind je niet in 40-serie en deze hebben veel stuggere wangen die het niet zo prettig vinden om naar 9" getrokken te worden)

Hierbij bied ik (nu toch maar) aan voor verkoop:

Mijn oorspronkelijke achteras Manta/Ascona-B, reductie 3.67 met origineel ZF-platensperdifferentieel, compleet met stalen disselbuis, onderste langsdragers met PU-bussen, inclusief remmen (grotere remcilinders van Rekord 2.2i) en stabilisatorstangen. Zie pagina 3+4 voor foto's en achtergrond (Volvo-as met 4-link heeft zich intussen bewezen; durf de as nu wel te verkopen). Prijs: Eur 800,-

De as is helemaal goed en roestvrij. Kan zo ondergebouwd worden.

Met lange tapeinden zodat eventueel met 15mm/kant spoorverbreders (die ik er dan wel bij heb) kan worden gereden; kan handig zijn omdat dan 7,5J brede velgen met ET35 ook mooi passen)

zou iets zijn voor de rally Ascona van Van Beek ja ;)

maar mooi spul wat je aanbiedt voor een nette prijs dus denk dat je er wel zo vanaf bent

De achteras met sper is gereserveerd.

Die andere zonder sper is nog beschikbaar (wanneer je daar een poetslap overheen haalt gaat ie gewoon glimmen:P).

@Ben_M wrote:@Christian-tsx wrote:omkeuren is het probleem niet meer tegenwoordig.

dus bmw is een optie

volvo is ook een goede optie, bijvoorbeeld een T5r

en in japanners zitten ook wel leuke motoren

keuze genoeg dus

Of een degelijke Redtop 4cilinder van volvo. Ook veel gebruikt bij onze zweedse turbovrienden :thumb

@arrowboy,

Die saab 9000 turbo blokken hebben hetzelfde boutpatroon voor de bak als een c20xe/let als ik me niet vergis, dus denk niet dat die aisin bak er plug 'n play achter past.

zijn er hier ook mensen die zo'n meer weten over de ombouw van zo'n volvo redtop blok in een manta/ascona. Want dat idee heb ik ook al een tijdje in m'n kop :D

ik heb waarschijnlijk binnenkort nog wel zo'n saab turbo blok te koop trouwens

Terug
Naar boven