• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Saabscona-B 400R

omkeuren is het probleem niet meer tegenwoordig.

dus bmw is een optie

volvo is ook een goede optie, bijvoorbeeld een T5r

en in japanners zitten ook wel leuke motoren

keuze genoeg dus

maar het blijft grappig met zo'n oud hok tussen al die high tech performance cars en dan gewoon mee en er vaak nog langs ook......en natuurlijk met een geluid dat veel modern spul doet verbleken.

:wors :wors :wors

@Ben_M wrote:hmm, op opel rear power team staat een manier beschreven om je camber wat negatiever te zetten, link:

http://users.telenet.be/opelrearpowerteam/ORPT/projart/pages/012/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Sik heeft bij z'n drift manta volgens mij de onderste draagarm verlengd, waardoor dus meer camber en ook een grotere stuuruitslag mogelijk was..

Oke, bedankt. Zoals in de link was ik het ook ongeveer van plan. Ik moet wel zorgen dat ik met de velgrand/band van de schokbreker vrij blijf.

Sik heeft volgens mij onderste draagarm verlengd en bovenste fusee 1 gat verzet.

toffe 4cilinders .

een honda s2000 motor (standaard 240pk en standaard 9000tr/min)

een sr20det (nissan , wordt veel gebruikt in de driftwereld ) standaard 200pk kunnen makkelijk op 300pk lopen

of te wel een lancer evo motor (280pk standaard en sterk) voor dit type motor vraag ik me juist

af welke versnellingsbak je er moet achter plaatsen .

niet tegenstaande heb zelf geen ervaring met saab maar heb er al veel

goede dingen over gehoord. en zou je aisin bak hier niet op passen?

eens goed over nadenken voor je er aan begint

en mss eens rondvragen aan personen die hetzelfde doen als jij (op circuit).

heb bewondering voor je doorzettingsvermogen.

grtn

[rquote=1548139&tid=117147&author=Rik Ophuis]Deze zojuist gemaakt:

IMG_2077.jpg

Ik heb 65 x 1,75 mm (universele uitlaatbuis) gebruikt.

Zo ziet het er aan de onderkant van de achterkant uit:

IMG_2079.jpg

IMG_2078.jpg

Van de werkzaamheden aan de vooras heb ik eventueel ook nog wel wat foto's.

[/rquote]

Wil je eens uit de doeken doen hoe je dat gedaan hebt?

Aan de voorkant de oude toren gewoon het puntje eraf geslepen?

Aan de andere kant nieuw steuntje gemaakt? Of oude er netjes afgekregen? Hoeveel cm is dat ongeveer?

[rquote=1898374&tid=117147&author=McLamboWil je eens uit de doeken doen hoe je dat gedaan hebt?

Aan de voorkant de oude toren gewoon het puntje eraf geslepen?

Aan de andere kant nieuw steuntje gemaakt? Of oude er netjes afgekregen? Hoeveel cm is dat ongeveer?[/rquote]

De schokbreker'oren' kun je gewoon netjes van de achteras halen (is alweer een tijdje geleden, maar volgens mij alleen de lassen aan de zijkant wegslijpen met een dunne doorslijpschijf). Dan de oren lager aan de veerschotel weer vasthechten; ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij zover naar beneden dat de gaten in de 'rug' van de oren en veerschotels weer tegenover elkaar komen (volgens mij past hier zelfs precies een M8-bout door, waar je hem voor het lassen/uitrichten even mee vast kunt zetten). Dit is zo'n 3 tot 3,5 cm lager. Daarna gewoon twee schetsplaatjes (driehoekjes van zo'n 3 a 4 mm dik) tegen de achterkant hechten en alles aflassen.

Succes.

Groeten,

Rik

Lekker lompe drijfstangen zitten er in he? ;)

En je hoeft je ook niet druk te makn dat je de krukas breekt. Er zijn blokken met meer als 800 pk met de standaard krukas. Zuigers en drijfstangen kunnen ruim meer als 400 pk hebben. :agent

@rik Ophuis wrote::D Afgelopen weekeinde naar de Nuerburgring geweest met de Ascona.

Ben er ook geweest met de motor en idd zeg wat een topdrukte !!!

4 poorten die om de zoveel seconden opengaan tegen 25 euro per keer ... daar verdienen ze goed aan !!!!

Iemand wilde dat ik hem zou filmen met zijn cameratje op het circuit....

Klinkt wel goed en eindigt nog spectaculairder:o

Allemaal goed afgelopen. Alleen de rechter voorband was even uit de velgrand gesprongen, maar dit was snel verholpen. Oorzaak van het uitstapje was niet een te hoge snelheid, maar olie.

Overigens,...in een auto met ingeschakeld ABS zou je in een dergelijke situatie kansloos zijn (je kunt dan niet even alle vier wielen stiltrappen op het moment dat de richting nog vrij goed is; de wielen blijven dan draaien totdat er weer grip komt en dan is het maar de vraag welke kant de auto dan op gaat)

Poeh, zomaar vanuit het niets, of lag er wat op de baan?

Ging wel lekker trouwens, ben er 4 weken terug nog geweest (toen was het erg koud)

Hij had het over olie op de baan.

Mazzel trouwens dat je niet de vangrail ingestoven bent.

Knap dat je eigenlijk direct de achtervolging in zit naar de Porsche, en ja, hij klinkt erg lekker.

Soow Rik daar kom je inderdaad goed mee weg

Je houdt hem nog goed, maar hoe hard reed je toen heb gebeurde?

Kan het moeilijk inschatten op het filmpje

[rquote=1908201&tid=117147&author=coot]Soow Rik daar kom je inderdaad goed mee weg

Je houdt hem nog goed, maar hoe hard reed je toen heb gebeurde?

Kan het moeilijk inschatten op het filmpje[/rquote]

Het hupje net voor de bocht ca. 215 en op het moment van uitbreken zo'n 170km/h. Scheelde nog wel dat er behoorlijk wat grip was, waardoor de vaart er nog relatief snel uit ging. In tegenstelling tot wanneer je zoiets zou overkomen op een nat wegdek, want dan lijkt er geen eind aan te komen.

heb het filmpje ook ff gekeken, en ik moet zeggen; ubergeile sound! echt een natte droom.

flinke schuiver, maar gelukkig liep het goed af.

Vorig jaar bij een bezoekje aan de ring zat ik zo een 911 Turbo gaan, en die tikte nog wel ff flink de boarding aan.

Maar; Kun je dit soort filmpjes niet beter op Youtube uploaden? Het beeld schokt en hapert bij Photobucket

Je Zus man :o lucky you , ,, je blijft aardig aan die porsch hangen

gaaf geluid ook

ik heb ook n keer op de ring gereden met mijn ascona, leuke ervaring :)

Terug
Naar boven