• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Saabscona-B 400R

@remo 07 wrote:Ziet er WEER goed uit rik!ben benieuwd of het ook werkt.

dubbele stabi stang voor werkte bij ascona perfect en simpel te maken.

gr Remo

Het werkt. Vandaag in wat omtrekkende bewegingen rond Bad Bentheim geprobeerd, maar om te voorkomen dat er al te veel fietser achterste voren op hun fiets met de sturen in elkaar zouden geraken (je kent dat wel; 'vrienden maken' ) heb ik het niet al te bont gemaakt. Dus hoe 'goed' of 'slecht' zal ik op eerste pinksterdag op Assen wel achter komen (kijken of ik onder de 2:10 kan komen?!)

IMG_2598.jpg

IMG_2599.jpg

IMG_2600.jpg

IMG_2601.jpg

IMG_2602.jpg

Aan de voorkant nu dubbele stabi:

IMG_2607.jpg

IMG_2609.jpg

ik ben net nieuw el heb net je ascona bekeken, wat un super mooi ding zeg en ook heel erg mooi aangepast.

ik mag hopen dat het er bij de mijne ook nog een keer mogenlijk wordt.

als ik meer tijd heb (en wat extra poen is ook wel makkenlijk)

groet ricardo

Nog even een vraagje over de kleur rood van je Ascona. Heeft deze ook nog een andere typeaanduiding? Is er bv een RAL kleur van?(of die in de buurt ligt)?

@McLambo wrote:Nog even een vraagje over de kleur rood van je Ascona. Heeft deze ook nog een andere typeaanduiding? Is er bv een RAL kleur van?(of die in de buurt ligt)?

Enige aanknopingspunt dat ik heb is: Brillantrot V(olks)W(agen) LY3J

Hier zou een spuiter genoeg aan moeten hebben.

Daar heb je gelijk aan, maar ik ben voor onder de motorkap een andere 1k lak van bijzonder goede compositie. Deze is alleen in pure ral kleuren te verkrijgen helaas... dus ik had gehoopt dat jouw kleur ook een ral referentie had..

@ MClambo

je zou natuurlijk even met een RAL waaier bij Rik langs kunnen gaan :thumbup

Voor zover ik kan zien is briljant rood RAL 3024, en licht briljant rood RAL 3026.

zie ook www.ralkleur.nl ;)

Thanks voor de tip!

Ik ben al aan de slag geweest met RAL3020 (volgens ralkleur.nl minder fel nog dan 3024 en 3026), en dat vond ik al te 'oranje' worden tov van RAL3002 op de achtergrond.

file-8.jpg

RAL3002 is op zijn beurt al weer een stuk dieper rood dan mijn originele kleur: Flamenco rot

lastig lastig... de kleur van Rik's ascona is nog steeds 1 van mijn favoriete kleuren rood voor op een B Ascona

:wub

Kenonnen....das ff schrikken.

Ik had het vorig jaar ook op assen.

De kont draaide weg, en raakte in het gras. Was echt bang dat ik om zou slaan.

Die ronde met een flink kloppend hard gereden, daarna weer volgas proberen :P

@Ben_M wrote:@ MClambo

je zou natuurlijk even met een RAL waaier bij Rik langs kunnen gaan :thumbup

zie ook http://www.ralkleur.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ;)

Dat mag natuurlijk altijd. Leuk, de koffie staat klaar.

Maar van mij wil je geen kleuradvies, want daarvoor is mijn kleuronderscheidend vermogen te weinig ontwikkeld (zoals uit meerdere tests is gebleken :agent ). Ik moet nogal eens hulp inroepen wanneer ik bijvoorbeeld met gekleurde bedrading bezig ben :shock: :hmmz

Doet de RDW tegenwoordig niet meer zo moeilijk over Rik...

Marcel van het forum hier bijvoorbeeld heeft in z'n e30 een 2jz biturbo motor uit een Toyota supra gelegd.

En Jo heeft een manta a met een BMW M3 motor en een commodore met een BMW V8 motor.

ehh je bedoeld toch maandag???assen???ik moet met mn focus :puke

Ik krijg mn ascona niet af.....ik zoek je maandag zeker ff op Rik.ben erg nieuwschierig,

mvgr Rene(remo)

@rik Ophuis wrote:

De motorruimte ook even in de kleur van de rest van de auto gemaakt:

IMG_2350.jpg

Helemaal aan het begin van mijn topic schreef ik dat de kleur Volkswagen LY3J Brillantrot zou zijn. Bij de verfhandel waar ik nu verf wilde halen was deze combinatie niet te vinden. Wel LY3D Tornadorot (waarschijnlijk is dit de correcte aanduiding; op het oog in ieder geval hetzelfde)

Hoe heb je dit gedaan? Zelf gespoten?

Ook nog een vraagje over het verstevingen van de vooras:

Die aluminium bussen waarmee je hem aan het chassis hebt bevestigd; zijn dit standaard bussen? of heb je deze zelf laten draaien? Heb je toevallig de afmetingen van deze bussen?

En die ijzeren ringen die je op de vooras gelast hebt, zijn dit standaard maten?

Als laatste: in je handleiding vervang je diverse m10 bouten voor m12 bouten (10.9), en deze zijn ook langer. Mag ik vragen waar je dit bout materiaal vandaan hebt?

@McLambo wrote:

Hoe heb je dit gedaan? Zelf gespoten?

:jerry :D Met een mooie zachte kwast!

Deze kleur rood bleek achteraf toch net iets anders (minder fel) dan de buitenkant van de auto, maar daar kan ik wel mee leven. :agent Beetje kleurenblind heeft ook zo z'n voordelen (je bent al veel eerder tevreden :D , terwijl anderen :shock: )

@McLambo wrote:Ook nog een vraagje over het verstevingen van de vooras:

Die aluminium bussen waarmee je hem aan het chassis hebt bevestigd; zijn dit standaard bussen? of heb je deze zelf laten draaien? Heb je toevallig de afmetingen van deze bussen?

En die ijzeren ringen die je op de vooras gelast hebt, zijn dit standaard maten?

Als laatste: in je handleiding vervang je diverse m10 bouten voor m12 bouten (10.9), en deze zijn ook langer. Mag ik vragen waar je dit bout materiaal vandaan hebt?

Die heb ik zelf laten draaien exact volgens het tekeningetje dat in de oude getypte ombouwinstructie staat voor een "Group 4 Ascona B 400 Rally-auto in 1980. (zie 400 forum)".

Ik heb het gat niet excentrisch geboord, zoals 'Ben_M' terecht opmerkte op 10 april in dit topic. Hij heeft gelijk dat je het gat eigenlijk net zover uit het midden zou moeten boren als de dikte van de onderlegschijf.

De 'ijzeren ringen' zijn standaard onderlegschijven die ik hier bij de bouwmarkt heb gekocht, maar je kunt ze waarschijnlijk ook wel bij een Fabory filiaal bij jou in de buurt kopen. Daar heb ik ook alle nieuwe 10.9 bouten gekocht en de bijbehorende nyloc-moeren in de zelfde kwaliteit.

Terug
Naar boven