• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Saabscona-B 400R

Dat van de voorruit had ik je wel kunnen vertellen,Rolkooi van manta past ook niet in ascona.Door schade en schande word men wijs. :wtf :vertag

Maar wat een bizar project is dit weer geweest zeg..... :thumb

Ik hoop van harte dat dit nu "gewoon"heel blijkt Rik.

Ik hoop dat ik na volgendeweek weer genoeg puf heb om weer eens wat te gaan doen(ben al weken ziek) :puke

Heelhouden en VEEEEEEl en vooral LAAAAAAANG plezier ermee.

gr Rene

@RacesconaB204 wrote:

Wel niet zo'n mooie middenconsole als McLambo, maar goed..... ;)

Hahaha ;-) dit ziet er anders ook puik uit hoor!!

En van die voorruit: Een manta is een cm of 2 lager dan een Ascona volgens mij. Ik heb ook flink moeten passen en meten (lassen slijpen) om een manta kooi erin te krijgen.

Hoe jij tekeer gaat met die SAAB motor; dat is gewoon regelrecht geniaal. Zijn maar weining mensen die het (in hun eentje) zo nadoen, en daar mag je trots op zijn! :wors

Andere voorruit zit er in. Hitteschildje tussen turbo en hoofdremcilinder gemaakt en dus...kon ik rijden king: :thumbup

IMG_3756_zpsc91201ff.jpg

IMG_3757_zpsf084c4f3.jpg

IMG_3760_zps133da4af.jpg

IMG_3761-2_zpse1664e1a.jpg

Nog niets afgesteld (draait nog op Z20LET-mapping) en turbodruk staat nog maar op 0.8bar, maar loopt al best aardig. Motor klinkt goed (heel stil). Vanavond al nodige kilometers gemaakt. Koeling lijkt ook perfect te werken. Eindelijk weer..... :thumb

Dinsdagmiddag naar de RDW (ben benieuwd wat ze er daar van vinden :hmmz )

Daarna zien we wel verder

@McLambo wrote:Hoezo moet je naar de RDW? Vanwege de SAAB motor? Of had je de turbo nog niet op het kenteken staan? ;-)

Ander motornummer he...wordt allemaal geregistreerd.

Maar donder wat een mooi bouwsel weer :thumbup

RDW is echt geen probleem. Ziet er allemaal netjes en serieus uit zo te zien. :D

Wij hebben een voorwielaangedreven Jetta met benzinemotor omgekeurd naar 6 cilinder turbodiesel met achterwielaandrijving afgelopen dinsdag en die was ook de 1x meteen goed. :thumb Ze keken wel even raar op toen de kap open ging. :angel

Wat doen ze allemaal bij zo'n RDW keuring dan? Ik had me laten vertellen dat het sinds een paar jaar lang zo streng niet meer is als vroeger, toen ze nog met de wagen zo'n circuit op gingen?

net een veredelde APK keuring. men kijkt uiteraard vooral naar hoe de motor is ingebouwd. Als het er gewoon netjes en serieus uitziet hoef je je nergens zorgen over te maken. Kijk vooral ook in het APK & RDW deel van het forum, daar staat een sticky over dit onderwerp. ;)

YES!!! De Ascona is in een keer helemaal RDW goed gekeurd met Saab-turbo motor (incl. APK). Ik kreeg zelfs van meerdere keurmeesters in Almelo die dit 'geval' ook wel interessant vonden de complimenten over de manier waarop alles gebouwd is. Ook de achterasconstructie, versnellingsbakophanging, remmen etc. waren ze erg over te spreken. Ik ben blij!

Gefeliciteerd Rik,Das een mooie bekroning op het MEGA werk wat je er aan hebt gehad.

En dan nu lekker genieten van de Ascona!!!!

Ook een ZEER mooi moment om dan aankomende Zondag naar het Duitse Autosport Festival in Zandfoort te komen. :thumb

Probeer ik een plek op de boulevard te regelen bij onze club..... -offtopic

Top man, nette inbouw.. netjes op kenteken.

En wat ik nog het mooiste vind, is dat je dit in slechts een paar maandjes gefixed hebt. :thumbup

@remo 07 wrote:Ook een ZEER mooi moment om dan aankomende Zondag naar het Duitse Autosport Festival in Zandfoort te komen. :thumb

Probeer ik een plek op de boulevard te regelen bij onze club..... -offtopic

Haha, 'Duits' omdat ik in Duitsland woon? De Ascona is niet echt een toonbeeld van Duitse autotechniek meer :jerry

Sommige kameraden willen me al een eland-sticker op de kofferbak plakken of een bijpassende golftas aanbieden, nog los van al het japanse spul dat er aan zit :D

Terug
Naar boven