• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Saabscona-B 400R

Mooi dat er weer vooruitgang wordt geboekt! Dan heb je zometeen toch die "rock solid" motor waar je naar opzoek was. Ga zo door, en deze methode zullen we onthouden, wellicht komt het nog eens van pas :vertag

goed bezig rik mogelijk het probleem gevonden zou lekker zijn als het straks weer lucht dicht is en dan wel goed blijft :thumb

ik blijf het volgen

Das mooi dat je wat gevonden hebt Rik.Aangezien je de motor er nu toch uit hebt...... :thumbup

Kan je hem niet ergens laten testen op een water rem bank oid VOOR je het blok weer terug hangt???

Dat kan een hoop "gedoe"besparen denk ik. :swear

Zo als ik hier altijd zeg: komt goed!!!!! :thumb

goed gevonden !.

wat je ook kan doen en dat is nog mooier en ga ik zelf ook doen,

en atmosferisch onderblok zoeken (b206 ) en hier zitten geen balans assen in gemonteerd,

hierin de b204 zuigers en kop monteren :thumbup

ik heb ook een montage handleiding van het blok liggen hier, als je iets specifieks wil weten kan ik altijd even iets voor je inscannen

dan kan je mailen naar n.vaneker@ziggo.nl

@blue-mission wrote:goed gevonden !.

wat je ook kan doen en dat is nog mooier en ga ik zelf ook doen,

en atmosferisch onderblok zoeken (b206 ) en hier zitten geen balans assen in gemonteerd,

Heb je zo'n blok gevonden dan? Niet alle zelfaanzuigende motoren zijn ook 206, sterker nog, verreweg de meeste zijn dan B204i. Zo'n 206 schijnt nogal zeldzaam.

Ik ga het zeker niet doen (en weer van voren af aan beginnen). Het zou ook moeten willen met een B204.

HoHo, eerst even testen voordat we die conclusie trekken :vertag

Rik is al eerder blij gemaakt met een dooie mus.. king:

@McLambo wrote:Mooi!

Die balansassen dienen normaal om trilling tegen te gaan?

Ja, een tweede orde onbalans (balansassen draaien ook twee keer zo snel als de krukas; tot 12.000-15.000 rpm aangedreven door een kleine rollenketting). Volgens mij vooral voor een mooie rustige stationair loop zonder dat de motor/auto schudt/trilt.

@cuupi wrote:Heb je die met een pers passing gemaakt zodat ze nu vast zitten?

Schuifpassing 43,99-44,00 en 44,99-45,00mm. Moest ze er met een ringsleutel op een M12 bout in 'draaien'. Zit wat vloeibare pakking tussen en nog een borgstrip aan de voorkant; dat blijft wel zitten zo.

Behalve het vliegwiel en de koppeling klaar om terug te plaatsen...

Een ander kleppendeksel om drie redenen :angel

1. Deze is bijna 1 cm lager aan de voorkant, waardoor net iets meer ruimte tussen motorkap en kleppendeksel.

2. Persoonlijk vind ik 'm gewoon mooier....

3. Begin van een nieuw tijdperk (hoop ik ;) )

Die is zeker een stuk mooier.. :thumb Helaas nog wel zo'n achterlijk aflopend ding.

Op de oude 9000 serie heb je ook nog zoiets alleen dan geheel recht, die is nog mooier. ;)

Bij de nieuwere motoren zit je met die DI cassette te kijken, die past niet met dit oude type kleppendeksel. ik heb ook zo'n oud deksel en ik heb een DI cassette helemaal rondom afgeslepen om hem passend te krijgen. nu nog afwachten of hij heel blijft, schijnt hij niet zo goed tegen te kunnen heb ik gehoord namelijk...

Ik wil het oude deksel aan de bovenkant glad laten frezen, dan zie je ook niet meer wat voor een motor het is. ;)

Erg mooi deksel, past veel beter bij de auto. Beetje dezelfde stijl als de oude CIH deksels.

Spannende dagen Rik, succes nog even en hopelijk eindelijk veel plezier na al die tegenslagen. :thumb

Terug
Naar boven