• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Saabscona-B 400R

Je wolf in schaapskleren imago is straks wel minder van toepassing... plus dat ik jouw Ascona heel erg mooi vind op dit moment.. de klassieke lijnen tegenover al dat 'plastic' van een 400...

tegenwoordig zijn er zowat meer 400 kits dan originele...

Maar dat zijn mijn overwegingen, en daar moet je je zeker niks van antrekken :thumbup :jerry

@McLambo wrote:Je wolf in schaapskleren imago is straks wel minder van toepassing... plus dat ik jouw Ascona heel erg mooi vind op dit moment.. de klassieke lijnen tegenover al dat 'plastic' van een 400...

tegenwoordig zijn er zowat meer 400 kits dan originele...

Maar dat zijn mijn overwegingen, en daar moet je je zeker niks van antrekken :thumbup :jerry

Eind volgend jaar heb ik 'm 20 jaar....er zijn mensen die hun auto eerder beu zijn. Mag ie nu eindelijk een beetje anders...en ik wil graag wat meer rubber op de straat (dat was de eerste aanleiding en ik vond/vind een brede 400 wel heel mooi). Het is nu af en toe eerder een beetje een Wolf met HD (heupdysplasie) ;)

Dit filmpje van het VrijRijden afgelopen zondag in Assen is eigenlijk wat mooier. Kun je ook een beetje zien hoe het er in de kajuit aan toe gaat.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Gefilmd met een Sony HDR-AS15 vanaf het kruis in de kooi.

Iemand heeft me vanaf het dak gefilmd:

Ja, wat betreft dat HANS-systeem heb ik de knoop nu maar doorgehakt. Ze waren altijd erg duur en je hebt ook een helm nodig die hiervoor geschikt is. Sandtler had nu een 'aanbieding': HANS €327,- en Sparco WTT Touring Helm €398,- (ongeveer een set banden zeg maar). De gordels zijn nu wat lastiger dicht te doen (op de tast) en je moet op de spiegels achteruit rijden, verder merk je er niets van. Ik denk wel dat het een groot verschil kan maken (zo bewijzen ook de statistieken).

Kreeg vanochtend ook een afscheidscadeautje van een zakelijke relatie. Iets dat ik echt niet had verwacht. Een 1:18 schaalmodel. De Duitse machinebouwer had er zelfs voor gezorgd dat het juiste kenteken er aan zat. Heel attent, vind ik :thumb :D

Hij heeft zelfs toevallig de goede achterwielophanging ;) en een Getrag zo lijkt het

Dat is gaaf zeg!!Wat ga je nu doen??

Ik dacht dat je erg goed zat waar je werkte.....

Heel veel sterkte en vooral veel plezier bij je nieuwe baan Rik.

@RacesconaB204 wrote:Iemand heeft me vanaf het dak gefilmd:

:thumbup moest gelijk aan dit filmpje denken
" onclick="window.open(this.href);return false; :wtf

@Jaccoooo wrote:@RacesconaB204 wrote:Iemand heeft me vanaf het dak gefilmd:

:thumbup moest gelijk aan dit filmpje denken
" onclick="window.open(this.href);return false; :wtf

Haha, dat is Kevin, mijn 'neefje' en die kan inderdaad erg goed sturen. :thumb

Ik leen mijn Ascona niet snel uit, maar hij heeft op 1 december ook een sessie gereden in mijn auto...al was het alleen maar vanwege het feit dat toen ik de Ascona al te koop had staan, hij samen met z'n vader op een zondag toch nog een keer het carter onder het Saab blok vandaan gehaald heeft, met al het werk wat daar bij hoorde...en uiteindelijk de oplossing heeft gebracht toen ik er intussen echt wel klaar mee was.

@remo 07 wrote:Dat is gaaf zeg!!Wat ga je nu doen??

Ik dacht dat je erg goed zat waar je werkte.....

Heel veel sterkte en vooral veel plezier bij je nieuwe baan Rik.

Klopt, Teijin Aramid is ook een heel goed bedrijf om te werken, niets mis mee, zeker niet.

Feit is alleen dat de strategie veranderd is en niet meer gericht is op groei/uitbreiding. Mijn hart als projectleider gaat juist uit naar de wat grotere klussen en dat gaat 'm daar voor eerst even niet meer worden. Daarom ben ik op zoek gegaan naar iets anders waar ik dat wel weer kan.....en gevonden :thumb (in eerste instantie een grote nieuwe melkpoederfabriek bouwen).

Moet nu wel weer goed aan de bak omdat alles weer nieuw is...zoals dat gaat met een nieuwe baan.

Wat later dan bedoeld aan begonnen, maar het begin is er.

Keienvanger voor het grootste deel verwijderd en linker spatbord aangepast.......

Wielen kunnen voor zo'n 5cm naar buiten ;)

Wordt vervolgd

Weet iemand waar/of ik misschien kunststof spreidmoeren/pluggen kan kopen waar je de Manta side-skirts mee vast zet tegen de kokers? Het onderdeelnummer zou misschien al helpen.

Bij voorbaat dank!

Terug
Naar boven