• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Saabscona-B 400R

Een oude balijn van je hemeltje kun je ook pakken voor deurpennen, op de belijn draad tappen waar een busje ter dikte van de deurpen op gedraaid kan worden, een mooi gewicht met een gat erin over de balijn schuiven bovenop een grote ring lassen zodat je eigelijk een slagtrekker krijgt.

Ik krijg geen bericht meer als er een update geplaatst is erg jammer

Rik je hebt een PM!!!!!!!

Zeer mooie updates Rik..... :jerry

@RacesconaB204 wrote:Ik wil ook een deur vervangen

Vraag: Iemand tips hoe dit te doen; hulpgereedschap om de pennen er uit te krijgen misschien (?)

zelf maken!!!

Gereedschap gedeeltelijk aanschaffen! Stift is goedkoop, andere gedeelte niet. Kurkentrekker systeem is efficienter.

Je hebt nodig:

trekstift (http://www.speciaalgereedschap.nl/product/1244/TREKSTIFT) kopen, kost 2 euro en half

Vervolgens een dikke draadstang nemen m15 ofzo; hier een gat indraaien waar trekstift in past; trekstift lassen op draadstang zonder dat lasnaad breder is dan draad van de draadstang.

Huls nemen breder dan draadstang, boven op huls bout lassen die past op draadstang

vervolgens

een paar dagen vooraf inspuiten met innotec kruipolie ofzo

plaatjes (afwerking van mijn tooltje kon beter, maar heb het snel snel in elkaar gestoken...):

DSC01924.jpg

DSC01919.jpg

http://s1285.photobucket.com/user/transeurope/library/diy%20door%20pin%20removal%20tool?sort=3&page=1

Ik heb er echt werk aan gehad om deur los te krijgen, was echt niet evident. Heb de scharnieren ook echt moeten verwarmen om t ding los te krijgen. Heb eerst ook geprobeerd met stift en koevoet en er maar op los mokeren, maar geen beweging erin te krijgen. Uiteindelijk wel via trekkersysteem.

@RacesconaB204 wrote:Kleine update:

Al het blanke ijzer in de epoxy-primer gezet

De hele uitbouw zit er nu aan met grote popnagels (5-14mm kop), definitief:

Alleen die 3-delige voorbumper zit nu (nog) alleen maar vast met de twee steunen die de kokers in steken. Dit lijkt mij eigenlijk niet voldoende; is toch een behoorlijk oppervlak waar bij 200+km/h fikse krachten op komen. Weet iemand of deze normaal gesproken nog ergens anders aan vast zit (geschoord?). Ik wil het zo in ieder geval niet laten.

Je kunt in de onderrand van het middenstuk een alu koker 10x10 in lamineren met als schoor 2 10x10 kokertjes naar je stabi ophanging.

Mvg Patrick

Aldus gemaakt (niets gelast; alleen geboord en getapt). Mooie lange M10 bout met 65mm schroefdraad. Gat in geboord en M5 in getapt, stukje pijp met inwendige diameter 10mm.

Werkte perfect; was 'een eitje' op deze manier :thumb

Andere deur zit er al in en lijkt goed te passen. Kleuren combinatie is nog niet ideaal.

@remo 07 wrote:Geheel opnieuw over spuiten Rik?

Lijkt me wel logisch, of ik moest alleen het dak en de rechter deur overslaan. De rest moet in ieder geval. ( ;) nu komen er vast andere kleur suggesties haha)

Op het oog misschien geen spectaculaire veranderingen. Toch is er wel voortgang geboekt.

Kofferdeksel pas gemaakt. Zijkanten van de over-breedte onder de spoiler dichtgemaakt (polyester laminaat). Kofferdeksel slot aangebracht (kan ie toch afgesloten worden) en 2 verende ooghaken.

Middendeel van de voorspoiler aan de onderkant bevestigd, daar waar origineel ook de keienvanger gepuntlast zit. Deze steun heeft ook nog een bevestigingsfunctie voor de oliekoeler (die oorspronkelijk afsteunde op de onderrand van de keienvanger). Nu zit het middendeel wel goed vast.

Ook de kunststof motorkap onder handen gehad; motorkap-clipsluitingen aangebracht, ruitensproeier gaten. Past mooi, valt me niet tegen.

Terug
Naar boven