• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn schatje is ziek

Gommel

Post weleens wat
Hoi allen,

nou hoop dat iemand het weet en dat het niet ernstig is, maar mijn geliefde Astra G is schor. Heb even een filmpje gemaakt met wat ik bedoel:

Hoop dat iemand mij kan helpen wat het probleem is, ik kom er niet uit.

lijkt mij dat er ergengs een pakking uitligt

of dat er een scheur zit in je inlaat of uitlaat gedeelte

weet hoe dat loopt bij een diesel maar als je die zwarte plaat er af haalt moet je het wel kunnen zien

klinkt inderdaad als een pakking die naar de eeuwige jachtvelden is gegaan,als het een td is,dus diesel met turbo,kan je het daar ook in gaan zoeken,slang eraf,turbo waar de lagertjes uit liggen,ik zou de zwarte kap eraf halen en kijken waar je olie of verbrandingsresten tegen komt,succes met je speurtocht!!

Klinkt zeer bekend! Toen ik stage draaien bij driessen zelfde snerpende geluid gehoord bij een vectra C. Meen dat het een gaatje of scheur in de slang was van de turbo / gaatje in de intercooler.

Vermoeden had ik ook al, is daar niet een laag gumgum om te smeren? heb het een keer moeten vervangen, twee bouten afgeknapt en een hoop elende en kosten.

Zitten er nu dan wel 2 nieuwe bouten in??

Anders kan dit gelijk de oorzaak zijn dat de pakking weer kapot is.

Er zijn in de handel speciale tools beschikbaar om afgebroken bouten eruit te krijgen (indien deze er nog inzitten)

Tip: Draai de bouten los als de motor warm is, dan draai je ze veel makkelijker los :thumbup

Dit is X20DTL, en deze heeft wel degelijk een TURBO!! alleen lage druk, en zonder intercooler.

Zou eerst eens kijken naar de slangen van de turbo, en het uitlaat spruitstuk / turbo zelf.

TIP: Laat deze turbo motoren even na draaien na gasgevegeven te hebben of een vlotte rit te hebben gereden.

als je dat niet doet, kan het resulteren in het scheuren van uitlaatspruitstuk of turbo huis.

en dat zijn geen geinige reparaties.

Willem

Nou hij is weer beter!! Een beetje vitamienen (olie) en er miste een boutje op het spruitstuk..... 1 boutje en het was klaar, erger me al een maand aan hahaha.

Terug
Naar boven