• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla

de wielkast rand komt nu zo'n 3 cm naar buiten, dat is juist genoeg voor .....

---- een Manta (B) achteras....?

Henk

Origineel gepost door Oly

de wielkast rand komt nu zo'n 3 cm naar buiten, dat is juist genoeg voor .....

---- een Manta (B) achteras....?

Henk

jammer Henk, een manta-b achteras is veel te breed, daar moet je nog eens 4 cm aan elke kant bijdoen. het moet toch een verassing worden. om nu alles uit de kast te halen, dan is er geen verassing meer;)

jammer Henk, een manta-b achteras is veel te breed, daar moet je nog eens 4 cm aan elke kant bijdoen. het moet toch een verassing worden. om nu alles uit de kast te halen, dan is er geen verassing meer;)

:angel :D

Origineel gepost door carlover

ow leuk,een raadspelletje.

mag ik meedoen chris? toe,mag ik?alstublieft??:jerry

doe maar een gokje :hmmz wel in puzzel taal oplossen;):angel anders is er voor de andere niks meer over.:P

Misschien een overbodige vraag maarem heb je de extra verstevigingsbalk van de langsdrager van binnen ook behandeld? op de foto kijk je er namelijk onbehandeld in.

Wel een super mooi project! Je werkt echt super!!!

Origineel gepost door corsaagsi

Misschien een overbodige vraag maarem heb je de extra verstevigingsbalk van de langsdrager van binnen ook behandeld? op de foto kijk je er namelijk onbehandeld in.

Wel een super mooi project! Je werkt echt super!!!

als de gehele auto in de de kantelbok hangt, dan kan ik zo gemakkelijker de kokers laten vol lopen omdat dan de carosserie iets overhelt kan dan de menie en was overal tussen in lopen doordat ik de auto in zijn geheel kan rond draaien;)

Origineel gepost door kobelko

hey Guido, het moet nog een verrassing blijven, er zijn er maar vier personen die weten wat er gebeuren gaat. dat is pas lol erin hebben:P;)

Ik dacht te weten dat een A Manta as 6 cm breder was dan de originele Kadett as. Zonder verbreding van de wielkasten en velgen met een hogere ET waarde past dit onder de kadett B. Er is best wat ruimte over. Hoeveel is een B as dan weer breder?

Te zien aan je vernieuwde reactiestang bevestiging komt er geen bijzonder ophanging. Aan de andere kant ben jij wellicht in staat er een vierwiel aandrijver van te maken.

:jerry:jerry

groet,

Henk

Origineel gepost door kadett-b

Origineel gepost door carlover

ow leuk,een raadspelletje.

mag ik meedoen chris? toe,mag ik?alstublieft??:jerry

doe maar een gokje :hmmz wel in puzzel taal oplossen;):angel anders is er voor de andere niks meer over.:P

ok,dan.

het is iets wat onder deze auto hoort..

zo goed??:P

Ik heb laats wat spionage foto's gemaakt in de tuin van Chris. Het moet iets worden zoals dit ding, maar dan als B3 kiemen:

Drag3.jpg

Het is duidelijk dat je met deze velgen iets ruimere wielkasten nodig hebt!

:kewlpics

damn,chris.ze hebben je door.zullen we dan ook maar meteen vertellen dat er een 12 cilinder inkomt?

of wil je dat nog geheim houden?:agent;)

Origineel gepost door Dirk

v12? dus toch die merlin motor :wtf dan wordt 't hard aan de gang met de slijptol :o

Origineel gepost door Oly

Ik dacht te weten dat een A Manta as 6 cm breder was dan de originele Kadett as. Zonder verbreding van de wielkasten en velgen met een hogere ET waarde past dit onder de kadett B. Er is best wat ruimte over. Hoeveel is een B as dan weer breder?

Te zien aan je vernieuwde reactiestang bevestiging komt er geen bijzonder ophanging. Aan de andere kant ben jij wellicht in staat er een vierwiel aandrijver van te maken.

:jerry:jerry

groet,

Henk

nou Henk, je hebt me op een idee gebracht, heb toch nog een paar kiemens staan. wie weet, een vierwiel aangedreven kadett-b is ook apart. wat betreft met de manta-a achteras met een bepaalde ET-waarde naar binnen toe gaat wel. de manta-b achteras daar tegen is weer een stuk breder. :hmmz

heb weer eens effe tijd vrij gemaakt voor de verdere aanpak van de achterkant. de koferbakbodem was ver van goeie staat, dus eruit daarmee.

kiemen20089hj6.jpg

de achterkant zelf leek op het eerste oog wel rendabel, maar de schijn bedriegd.

kiemen20090ce4.jpg

de koferbakbodem totaal verwijderd.

kiemen20091ch4.jpg

dan de achterkant ook maar eruit geslepen.

kiemen20092bk4.jpg

nu hopen op iets meer vrije tijd maar dat zit er voorlopig nog niet in, heb nog een weekend treffen voor de boeg en dat wil ik toch niet missen.

Chris

zo de achterkant eens effe aangepakt en de rest is zonder woorden:o

kiemen20093pl8.jpg

de nieuwe kofferbakbodem is vele maal beter als de originele

kiemen20094dp9.jpg

Chris

Terug
Naar boven