• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla

Origineel gepost door kadett-b

Origineel gepost door daddy-nl

originele velgen vet verbreed? voor achter misschien?

super project succes ermee en ik ga het zeker volgen

eddie

alleen die mij kennen weten wat er onder komt????;)

vandaag weer eens vroeg thuis en meteen de garage ( tweede woonkamer) in gedoken.

de gehele linkerkant is nu klaar, inc de nieuwe achterlicht plaat.

kiemen20095ic6.jpg

een beetje wazig ivm de flits.

kiemen20096wf2.jpg

en hier de aanpassing van b2 naar b1, opgeteld wordt het mijn b3

kiemen20097ja1.jpg

Chris

had ik nu gelijk dan? :D

eddie

Origineel gepost door kadett-b

originele velgen vet verbreed? voor achter misschien?

super project succes ermee en ik ga het zeker volgen

eddie

alleen die mij kennen weten wat er onder komt????;)

Chris

vandaag weer eens vroeg thuis en meteen de garage ( tweede woonkamer) in gedoken.

de gehele linkerkant is nu klaar, inc de nieuwe achterlicht plaat.

had ik nu gelijk dan? :D

eddie

hallo Eddie, er staat nog nergens dat ik originele verbrede velgen gebruik, wel de uitbouw.;)

vannavond de versnellingsbak met de nieuwe baksteunen op zijn plaats gezet en het schakelmechanische ingekort zodat deze naar voren komt. de bovenzijde zo'n 3 cm verhoogd en afgelast.

kiemen20108be2.jpg

kiemen20109wh3.jpg

kiemen20110ij3.jpg

Chris

Is natuurlijk een kwestie van smaak. De getrag pook doet het prima. Ik vind de halflange pook uit een CIH kadett veel mooier staan. (Ongeveer vorm van de pook van een Manta A en dan verchroomd).

O voor de klassieke looks! Ik snap het nu ;)

Maar dat is niet zo heel moeilijk om te bouwen (zie CIH gedeelte) maar dat was ongetwijfeld al bekend.

gisteravond bij Kobelko geweest en eens lekker bijgepraat. ben zelf een paar foto's vergeten te plaatsen. de tankbodem en het reserve wiel bak zijn ook aangepakt. de eerste foto's geven de indruk hoe het eerst was en de 2 laatste foto's geven de verandering aan

kiemen20099uk2.jpg

kiemen20098pr3.jpg

nu zijn er 2 bijna gelijke bodems voor ???????

kiemen20093dz0.jpg

kiemen20092xr3.jpg

Chris

Origineel gepost door veldhuizen

wel lagge, aan elke kant van de auto een tankdop:P

de tankopening blijft aan de rechterkant zitten :hmmz, het wordt wel :P als ik moet gaan tanken, deze is nu vergroot naar ruim 75 liter en daar kom je wel iets verder mee als de huidige 38 / 39 liter.

Chris

vandaag effe tijd gehad om het reservewiel bevestigings steun te maken, deze komt op een andere plaats omdat op de eigenlijke plek nu een benzinetank komt.

kiemen20111xi7.jpg

vannavond was het zover, de kiemen in de kantelbok. eerst een paar inpressie foto's voordat het echte werk kan beginnen.

kiemen20115pw6.jpg

kiemen20116yl0.jpg

kiemen20117bg5.jpg

kiemen20118mc5.jpg

kiemen20119ts0.jpg

kiemen20120oy1.jpg

zelfs de chassis balken aan weers zijde bij de veerhouders boven zijn totaal krokant.

kiemen20121cz9.jpg

kiemen20122yw6.jpg

kiemen20123qa0.jpg

kiemen20124wq9.jpg

nu kan de onderkant in zijn geheel afgelast en aangepakt worden, was het maar alvast weekend.

Chris

het echte werk kan nu gemakkelijker aangepakt worden, de chassis balk achter open geflext en deze vernieuwd.

kiemen20125wc4.jpg

kiemen20126jk4.jpg

kiemen20127nk8.jpg

de kriksteun is ook dan maar verbeterd,

kiemen20128fh1.jpg

de beugel waar de handremkabel aanvast gemaakt wordt is ook vernieuwd.

kiemen20129zq5.jpg

tevens is het opname punt waar de staart van de achteras opgemonteerd wordt ook versterkt.

kiemen20130ol9.jpg

Chris

Bij het zien van de foto's kan ik alleen maar respect uitspreken voor deze knutsellaar. Man wat was/is dat ding krokant van alle kanten. Maar lassen kun je en secuur ben je ook:thumbup ben benieuwd naar het uiteindelijke eind resultaat:wors

Origineel gepost door GTS2.2DTI

Bij het zien van de foto's kan ik alleen maar respect uitspreken voor deze knutsellaar. Man wat was/is dat ding krokant van alle kanten. Maar lassen kun je en secuur ben je ook:thumbup ben benieuwd naar het uiteindelijke eind resultaat:wors

dank je voor het compliment, ben vannavond begonnen met de chassisbalk en bovenste veerschotel, bij dat zien valt je niks meer in :o. de foto's volgen als ik meer tijd heb als deze weer op zijn plaats gelast is.

Chris

Origineel gepost door Oly

Had je geen hardere kiemen meer Chris? Scheelt een hoop werk.

Henk.

Henk ik maak ze gewoon voor de voet, ga ze niet uitzoeken vooral als weet wat je er mee gaat doen :hmmz daarbij heb ik altijd gezegd "is het dak nog goed, dan bouw ik er een auto omheen" dit komt bij deze kiemen letterlijk en figuurlijk van pas

Chris

Terug
Naar boven