• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla

kadett-b

Post weinig
Zo de vakantie zit erop, en voordat de verveling toeslaat ben ik maar eens begonnen. Om me uit de sleur van die weekenden van niks doen te redden, heb ik me maar weer eens een opeltje uit de stalling getrokken, om me aan deze eens lekker te kunnen amuseren met las en slijpdampen (zie eerdere forum topic).

kiemen20001ny8.jpg

kiemen20018ww4.jpg

kiemen20019tp6.jpg

kiemen20027us0.jpg

kiemen20028jw9.jpg

kiemen20029td8.jpg

kiemen20030ou8.jpg

hoezo een beetje rot, de chassisbalken hebben hier nog de sterkte van karton.

kiemen20031yh3.jpg

kiemen20032tl3.jpg

hier kan men zien dat de kiemen al door vakmensen die dubbele kokers kunnen plaatsen gemaakt is, uiteindelijk rot ie dan nog harder.

kiemen20033rq6.jpg

hoezo een beetje rot

kiemen20034fv4.jpg

de eerste langsdrager tevens geleider is geplaatst???

kiemen20035vr5.jpg

de andere kant deed ook niet onder van de linkerzijde, ook een beetje rot

kiemen20036kp9.jpg

kiemen20037tw5.jpg

de tweede langsdrager tevens geleider is geplaatst, voor?

kiemen20038rv5.jpg

kiemen20039jk2.jpg

ben dit weekend naar een treffen toe, nu maar wachten op het volgende weekend dan kunnen weer gaan bak en braden.

Chris:hmmz

gloeiende :o

die is wat je noemt rot!

maar die komt er ook wel weer bovenop gezien je eerdere prestaties ;)

succes ermee :thumbup

maar waarom in 2en slijpen?:wtf

Volgens mij hield een beetje lak de auto nog bij elkaar.:D

Ik ga dit zeker volgen dit is echt een beestig werkje.(ik heb mini dus weet wat roest is:vertag)

RESPECT man:wors:wors:wors

dit is heftig Chris :D Ik moest wel lachen van de indruk op de laatste foto.

Ik denk die laat niets meer heel van de auto haha, maar ik heb er vertrouwen in.

Groet, Guido

Origineel gepost door dubvivier

Volgens mij hield een beetje lak de auto nog bij elkaar.:D

Ik ga dit zeker volgen dit is echt een beestig werkje.(ik heb mini dus weet wat roest is:vertag)

RESPECT man:wors:wors:wors

de lak was redelijk maar er zat behoorlijk wat kit en plamuur op plaatsen waar er eigenlijk bijna niks er op moest zitten. ;)

Origineel gepost door kobelko

Ik denk die laat niets meer heel van de auto haha, maar ik heb er vertrouwen in.

Groet, Guido

hey Guido, je kent me toch. ik heb altijd gezegd " is het dak nog oke dan bouw ik er wel een auto omheen :hmmz" dat komt nu wel letterlijk zo uit. maar het voornaamste is; ik zie het zitten;)

Chris

Origineel gepost door kadett-b

Origineel gepost door kobelko

Groet, Guido

hey Guido, je kent me toch. ik heb altijd gezegd " is het dak nog oke dan bouw ik er wel een auto omheen :hmmz" dat komt nu wel letterlijk zo uit. maar het voornaamste is; ik zie het zitten;)

Chris

nou Chris we wachten met smart op nieuwe foto's

dus laat maar komen die :kewlpics:D

Origineel gepost door GREY ILLUSION

ik weet waarom je die geleider heb gemaakt.hij is zo rot dat je er een tweeling van maakt.

klopt he,:thumbup

ja Tim je mag niet meer raden, tevens een update. de neus is er aan geplakt en past precies als gegoten.

kiemen20040he3.jpg

kiemen20041py8.jpg

kiemen20042ij0.jpg

de oude verrotte neus met vloer is verwijderd en maakt plaats voor de nieuwe neus met vloer die over de op maat gemaakte geleider schuift.

kiemen20043fy2.jpg

kiemen20044im8.jpg

kiemen20045lv7.jpg

de vloer met spanbanden op zijn plek getrokken.

kiemen20046ji6.jpg

eerste indruk is zeer bevredigend.

kiemen20047sj1.jpg

de deuren met de voorruit geplaats om zo te kijken als alles op zijn plaats zit.

kiemen20048dl7.jpg

kiemen20049pc7.jpg

het was meer voorbereiding nodig, het inmeten, het klaar pasmaken van de neus die er geplaats moest worden. de voorbereidingen van de nieuwe neus met vloer pakte bijna een hele middag en avond in beslag en het plaatsen en lassen was binnen 3 uurtjes geklaard.

Chris

Dat is een aardige operatie:kewlpics:kewlpics maar wel mooi dat die auto weer opgeknapt word:thumbup:thumbup:thumbup

veel succes en ik ga deze topic ook zeker volgen:Dking:

groeten nick:cool:

Terug
Naar boven