• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla

origineel gepost door opelpower89

die ziivere en blauwe coupe heb ik vaker gezien in hoensbroek zijn hele mooie wagens:P:P

is die zilveren b station wat in hoensbroek stata ook van jouw????

gr mike

mike als deze bedoeld

kadettstation139.jpg

kadettstation140.jpg

ja die is ook van mij.

chris

origineel gepost door kadett-b

dank zij opelix (David) kun je nu het verschil meteen zien, beide kiemens zijn in 2008 op de weg gekomen en de kiemen is pas 1 x alleen bij Bergstein geweest voor een grondige inspectie door Man Bergstein zelf en hij lovend over de kiemen. voor bij carlover heb ik helaas (helaas) nog geen tijd gehad om persoonlijk te laten bezichtigen, maar deze heb je nog te goed.:wors

Chris

sevenum20080051755894yd3.jpg

hey Alex, ik heb nog wat goed te maken met je. ik probeer deze maand nog aantekomen, ben druk aan het bakken:hmmz:hmmz

Chris

ben je weer bezig.:P

kijk maar kerel.ik weet het toch.

ik zie je wel eens verschijnen.geef wel even een belletje,want ben weer an het werk met diensten.;)

gelukkig weer meer tijd gehad,

de handrem en houder zo gemaakt dat deze vlak ligt zodat de bank indien mogelijk nog er overheen kan schuiven.

scaled.php

scaled.php

nu alles op zijn plek en de bijbehorende tunnelbak ook zo op zijn plaats terug gezet

rekordp1046.jpg

scaled.php

het stuur moest ook een gedaante verwisseling ondergaan

scaled.php

het pedalenset is duidelijk van de kadett-b afkomstig, er past behoorlijk veel hiervan op deze auto

scaled.php

scaled.php

de stuurstang bleek iets te kort te zijn

scaled.php

nu zit alles een beetje op zijn plek waar het hoort

scaled.php

kenners weten welke rembekrachtiger ik meestal gebruik??

scaled.php

[rquote=1837757&tid=73426&author=giuliettaevo]Hoe zou het met de Olympia zijn??:hmmz[/rquote]

heel gemakkelijk te beantwoorden, na mijn scheiding heb ik heel veel weg gedaan ook de olympia ( weet het helaas:cry) maar ga toch weer de draad oppakken met een uiteraard een Opel. het wordt een P1 met duidelijke hedendaagse aanpassingen en nog weer zoals altijd iets meer:hmmz.

ja het bloed kruipt waar het .......... ben er weer aan toe om toch de lasdampen en lakken te snuiven, deze ziekte is echt niet te genezen:D:D

Chris

Sja dat scheiden doet leiden, praat me er niet van. Kost je echt een rib uit het lijf. Het is nu een jaar geleden dat ik mij 'inmiddels' ex vrouw het ontslag heb aangezegd. Maar finacieel is het er allemaal niet echt makkelijker op geworden.

Ik hoop dat je net als ik nu gelukkiger bent. Verder hoop ik nog veel mooie projecten te zien van jou..

Dat "met duidelijke hedendaagse aanpassingen" klinkt me goed in de oren...:afro

Een mooi projecttopic erbij kan nooit kwaad en die van jou zijn wel pareltjes geworden.;)

[rquote=1849312&tid=73426&author=GTS2.2DTI]Sja dat scheiden doet leiden, praat me er niet van.

Ik hoop dat je net als ik nu gelukkiger bent. Verder hoop ik nog veel mooie projecten te zien van jou..[/rquote]

jaaaaaaaaaa ben ik nu ook, heb deze week eens de nieuwe bolide naar binnen geduwd en eens plannen gemaakt van aanpak. de eerste foto's zeggen niet veel omdat er onder de laklaag heel veel gepruts zit, opties een plaatje maar onderhuids :puke

rekordp1001.jpg

rekordp1003.jpg

rekordp1012.jpg

rekordp1013.jpg

nu wachten op de echte vrije dagen

chris

wat heb je nou weer..............:o

nice man!:D

we wachten vol ongeduld op de pics.

naar je toe komen zal er voorlopig even niet inzitten,daar ik geen auto meer heb.:cry

[rquote=1876437&tid=73426&author=carlover]wat heb je nou weer..............:o

nice man!:D

we wachten vol ongeduld op de pics.

naar je toe komen zal er voorlopig even niet inzitten,daar ik geen auto meer heb.:cry[/rquote]

ja ja Alex,

was me echt aan het vervelen en deze kwam ineens zo uit het niets en heb er wel oren naar.

morgen de laatste onderdelen ophalen en dan is het totaal aanvallen. wil deze effe zo vlug klaarstomen in een paarmaandjes tijd. moet wel lukken. eerst de vooras aanpassen en ombouwen en dan de motor met bak. dan is het ergste leed ook weer geweest. :hmmz:hmmz

Chris

nou Alex, hier komt de vooras met de aanpassingen. uiteraard van de kadett-b:hmmz

rekordp1017.jpg

rekordp1018.jpg

rekordp1019.jpg

het is een kwestie van juist inmeten en dan volgt de rest wel vanzelf

rekordp1020.jpg

rekordp1021.jpg

rekordp1022.jpg

met een kleine aanpassing past de vooras van de kadett-b onder de P1 en dan met schijfremmen

rekordp1023.jpg

de andere kant krijgt ook zo deze aanpassing en wordt het een driehoekconstructie in de vooras ophanging, dus beresterk

rekordp1024.jpg

rekordp1025.jpg

rekordp1026.jpg

nice.

vooras gewoon op bladveertjes,op de vertrouwde smid manier?

ik zal eens kijken of ik een keer vervoer kan regelen om naar je toe te komen.

mis onze gesprekjes.:P;)

@carlover wrote:nice.

vooras gewoon op bladveertjes,op de vertrouwde smid manier?

ik zal eens kijken of ik een keer vervoer kan regelen om naar je toe te komen.

mis onze gesprekjes.:P;)

dat moeten we zeker eens doen, maar op dit moment ben ik op 2 plaatsen aan het metselen, ja ik weet het, krijg de hals ook nooit vol?? na volgende week hoop ik dat er een paar avonden voor me weg gelegd is om aan de P1 te kunnen werken, snak er wel naar. nu staat ie maar eenzaam zonder een beroering in de garage en dat doet pijn :cry :cry , een belletje vooraf doet wonderen.

zo eindelijk eens tijd om wat aan de P1 te kunnen doen, de motorophanging is het eerst aan de beurt:

scaled.php

scaled.php

scaled.php

scaled.php

scaled.php

nu wordt de motor en bak in zijn geheel geplaatst

scaled.php

scaled.php

scaled.php

zo als van ouds wordt hier ook de motor en bak zo recht mogelijk gelegd, dit kent alleen voordelen.

scaled.php

scaled.php

de baksteunen zijn ook vernieuwd

scaled.php

nu dat alles op zijn plaatst zit, is de baksteun achter zo gefiks.

scaled.php

@kadett4x4 wrote:eindelijk, een van mijn favorite topic's is er weer.

kijk altijd graag/ uit, naar nieuwe update's van je..

heb een paar jaar geleden nog met je gesproken, op onze meeting in oss.

maar je zult wel al met vele gesproken hebben.

ga vooral door chris :thumbup :thumbup

groeten.

zeker zal ik zo blijven doorgaan, het bloed kruipt niet............., dus een opel liefde is er.

de volgende aanpassingen gaan nu ook vlug, het gaspedaal en de weber carburateur zijn nu een geheel geworden.

scaled.php

scaled.php

er is nog juist genoeg ruimte voor een accubak, anders moest ie naar achteren verhuizen.

scaled.php

scaled.php

de bodemplaat van het stuur krijgt ook zijn aanpassingen

scaled.php

met dit weer droogt alles bijna al op de kwast, de hele vooras grondig in de menie gezet

scaled.php

scaled.php

dag erna, dus vandaag de vooras maar in zijn geheel gelakt

scaled.php

scaled.php

scaled.php

de binnen schermen zijn nu ook goed behandeld

scaled.php

scaled.php

het moest alleen niet zo warm zijn maar voor het andere is het beste zo om alles vlug te laten drogen

Terug
Naar boven