• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Zafira topic: Hoera een dochter!

Hierbij als het lukt wat foto's van mijn Zafira 2.2

Het is een Elegance met aanvullend de volgende fabrieksopties:

-koplampsproeiers (helaas niet de xenon erbij :( )

-alarminstallatie

-schuifdak

-stoelverwarming

-luchtuitstroomopeningen voor achterste zitrij

Verder heeft ie ook nog een niet originele trekhaak waarvan de kogel te laag zit :cry

Edit: sinds 2012 heeft ie een Brink vaste trekhaak met de kogel op de juiste hoogte: toch fijn als de sleurhut er horizontaal achter hangt!

gr

DSC07221.jpg

DSC07220.jpg

DSC07226.jpg

DSC07225.jpg

Hi, Beetje late reactie, maar wat zit er in je auto mbt de temperatuurregeling. Dat ken ik niet

Konic Climate System of zo iets? Werkt dat een beetje?

@WKN wrote:Hi, Beetje late reactie, maar wat zit er in je auto mbt de temperatuurregeling. Dat ken ik niet

Konic Climate System of zo iets? Werkt dat een beetje?

Eh nee, dat werkt voor geen meter! Heb bijna een complete originele clima liggen maar zie er tegen op om deze in te bouwen...

Alternatief is om em eventueel om te bouwen naar originele draaiknop.

@Astralfred wrote:Optie 4, stoelverwarming :thumbup

Die ondertussen ook in mijn Kadettje zit: zie mijn cabrio topic: viewtopic.php?f=4&t=163964

Electronic climate system, zat er al in toen ik de auto kocht. Probleem is dat je deze bijvoorbeeld instelt op 22 graden, zodra deze temperatuur is bereikt dan gaat ie ineens ijskoude lucht blazen....

Vandaag voor het eerst in ruim 4 jaar/ 50.000km een melding op de bc: check dimlicht/achterl. Linker dimlicht was kapot, hij brandde gisteren al feller als de andere. Eerste keer een lampje kapot bij deze auto. En dan het vervangen: binnen de minuut! Probeer dat maar eens met bijvoorbeeld een Corsa D.

Verder een beetje olie er bijgegooid zodat ie weer max staat.

Gisteren de auto technisch onderhanden genomen:

remvloeistof laten vervangen, nieuwe olie met filter, nieuw luchtfilter geplaatst en ruitenwissers vervangen.

Vandaag de achterste zijruiten aan het folieen met 35% folie (daar kun je tenminste nog doorheen kijken, komt ongeveer overeen met het standaard door Opel geleverde privacyglass)

Nou het folieen is klaar, dat wil zeggen de zijruiten, wat is die achterruit moeilijk (ik wil geen een oneffenheidje blaasje of iets, dat is afkeur....dus de achteruit is nog under construction) wel wat fotootjes van het resultaat:

Ik laat maandag mijn achterraam doen. Heb het nu 2 keer geprobeerd en 2 niet naar mijn zin.

Heb een deal gesloten met een bedrijfje in Assen.

Rest zelf gedaan.

nova.... wrote:
Waar heb je die ramen laten tinten ... prijs??

Heb de ramen zelf getint met 35% folie, was voor circa €25 klaar en dan had ik zat om nog eens een foutje recht te zetten...

Terug
Naar boven