• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn zafira x18xe1 comfort project *** mistlampen voor ***

vectra208v

Post veel
Zoals misschien wel gelezen op het forum maar heb sinds vorige wek donderdag deze zafira gekocht.

Hiervoor had ik een Sintra v6 maar werd me toch wat te duur in wb en verbruik maar ws een erg fijne wagen.

foto's van de zafira staan bij "show hier je zafira a" dus ga ik hier niet meer posten.

Vandaag even op de sloop geweest om wat dingen op te halen die ik nog miste of die stuk waren en even gemaakt/vervangen.

Ook deed een aantal lampjes in het dashbord het niet dus die vandaag ook gelijk vervangen voor blauwe LED's.

DSC_0961.jpg

DSC_0960.jpg

DSC_0962.jpg

ben wel tevreden al vind ik de tellers in het midden wat flauw mar daar doe je niks aan volgens mij.

LED's zijn wel een beetje opgeschuurt maar helpt niet echt.

ook heb ik een andere TID meegenomen omdat die van mij meer als de helft van de pixels miste,deze is ook niet helemaal 100% maar iig leesbaarder dan de oude.

ook wil ik de schakelaars van de verlichting,raambediening enzo ook met blauwe LED's maken maar heb dit nog nooit gedaan..IEMAND TIPS??

Verder ben ik met 17" LM velgen bezig aan het opknappen.

DSC_0958.jpg

Deze worden hoogglans wit met 3 lagen blanke lak met als het goed is 215/45r17 banden.

Ik hoop ze voor 28 april klaar te hebben dus heb nog ff.

tot zo ver.....

gr.Paul

netjes hoor.

nu nog ff foto's van de auto zelf misschien? :P

hey maar wat ik me af vraag he, je hebt de sintra weg gedaan omdat ie te duur in de wb werd, is zo sintra zoveel zwaarder als een zafira dan?

verder veel veilige km's er mee in ieder geval :)

netjes hoor.

hey maar wat ik me af vraag he, je hebt de sintra weg gedaan omdat ie te duur in de wb werd, is zo sintra zoveel zwaarder als een zafira dan?

Haha, die man is echt een goeie, ondertussen ook al anderhalf corsa weggehaald denk ik ;)

Ben nog nooit op een andere sloop geweest, maar zaffies staan er wat minder als corsa's :P

@soepkiepe wrote:netjes hoor.

foto's van de zafira staan bij "show hier je zafira a" dus ga ik hier niet meer posten

staat ook in de begin post maar kijk daar maar ff

@PeterNoFear wrote:Haha, die man is echt een goeie, ondertussen ook al anderhalf corsa weggehaald denk ik ;)

Ben nog nooit op een andere sloop geweest, maar zaffies staan er wat minder als corsa's :P

staat idd maar 1 zafira :jerry helaas geen mistlampen meer bij voor in de bumper (bumper is al weg)

de voorkant lijkt veel op de astra G maar die koplampen zijn platter en de grill is ook kleiner.

Je zou het niet zeggen maar past dus niet.

Bumpers van de astra g weet ik niet of dat past maar zou het wel willen weten

Voor de rest maakt het mij niet veel uit wat er past van de G of niet...voor de zafira is genoeg te krijgen en andere grill komt er ook in alleen weet nog niet welke.

teller klok is ook gelijk met de astra g dus dat gaat ook wel passen (zoek nog met witte platen)

velgen is ook genoeg keuze met 5x110 maar ben al voorzien hahaha

voor de rest zou ik het niet weten.

Zou wel vet zijn, dikke coupe bumper om je zaffie :jerry

Maar mistlampen van de G? passen die niet in een zaf?

Als je dan die roostertjes los besteld?

Vandaag een mazzeltje op de sloop. :D

DSC_0964.jpg

DSC_0966.jpg

DSC_0967.jpg

voor 2 tientjes kon ik hem niet laten liggen alleen de eigenaar van de sloop vond het een beetje jammer dat hij niet eerst gekeken heeft wat voor demper het was voordat hij het bedrag noemde...daar kwam hij pas achter toen ik hem uit de zafira haalde waar die in lag :jerry

interieur van de Astra G en Zafira is wel idd veel over en weer te wisselen, maar Exterieur idd niet veel.

uitlaat denk ik, het blok sowieso wel, en misschien de mistlichten zijn over te zetten van de Astra op de Zafira.

mistlichten moet je even kijken..... ;)

wel een mooi ding, zeker met de updates al in de planning. ;)

en mazzeltjes zijn altijd mooi. :thumb mooie uitlaat ook.

kom je hem hier ook ff showen? :P

viewtopic.php?f=26&t=175193

maar ik las dat je sintra nog rond rijd.

laat ik nou toevallig van de week een sintra in hoogeveen hebben zien rijden, ook een groene, moest nog wel ff aan jouwe denken, maar ik zag dus ook in je sintra topic dat ie gesloopt bleek te zijn.

nu lees ik dus dat dat niet zo is, dus het is mogelijk dat hij n hoogeveen rond rijd?

Terug
Naar boven