• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Zafira

Maandag de 29e kan ik hem ophalen. Volgend weekend de parrot uit onze zafira halen en uitruimen. Mocht niemand belang bij de xenon hebben dan ruil ik hem gewoon met de xenon in. Nog een weekje wachten dus :wub

Morgen onze oude zafira leeghalen om hem maandag in te kunnen ruilen. Inmiddels de volgende onderdelen voor de B besteld:

-Xenon kit 6000k canbus

-Led stads verlichting

-Dakdragers voor de ski box

-Afneembare trekhaak

- iso connector voor de parrot carkit

Vandaag de Zafira opgehaald. Hij rijdt echt heerlijk. Hierbij 2 foto's van de buitenkant. De dealer heeft netjes alle aandachtspunten opgelost. Echter bleek achteraf het reservewiel en het rek waar die in hoort te hangen er niet bij te zitten. Heb ze dan ook een mail hierover gestuurd. Desnoods halen ze hem van onze oude zafira af want dat is kennelijk hetzelfde.

Foto's:

Hele mooi Zafira B heb je daar. :thumb

De reserve wiel van de Zafira A en B zijn inderdaad het zelfde.

Nu heb je meteen geen probleem meer als je 6 personen in de auto hebt om de rolhoes op te bergen want bij de Zafira B kun je gewoon helemaal achteraan de rolhoes erin klikken. (Achteraam)

Want helaas bij de Zafira A niet kan. Dat is ook meteen het enige grote minpunt van de Zafira A. vind ik persoonlijk. ;)

PS: Wat vind je van de ruimte van de Zafira B? Heb me laten vertellen dat de Zafira B nog meer ruimte moet hebben ten opzichte van de Zafira A.

Dank!

Achteraf bleek het niet a fabriek op deze auto te zitten, ze hebben de aflevering details bekeken toen de auto afgeleverd werd. Bij aankoop van de type b kon je ook (denk in het kader van gewichtsbesparing?) ook kiezen voor een kleine compressor en goedje om de band te plakken. Die zitten er netjes bij.

Qua ruimte in de lengte lijken beide modellen wel redelijk gelijk, wél heb ik het gevoel dat de B breder is dan de A.

En is je al opgevallen dat ze bij de Zafira B wel hebben nagedacht om de rolhoes achter te kunnen opbergen. :thumb Dat is het enige wacht nadeel van de Zafira A vind ik. ;)

Heb even gekeken via autoweek site over de maten van Zafira A & B.

EXTERIEURMATEN

Zafira A

lengte 4317 mm

breedte 1742 mm

hoogte 1634 mm

infowielbasis 2694 mm

infospoorbreedte voor 1470 mm

infospoorbreedte achter 1487 mm

Zafira B

Lengte 4467mm

Breedte 1801mm

hoogte 1635mm

infowielbasis 2703mm

infospoorbreedte voor 1488mm

infospoorbreedte achter 1510mm

Het klopt dus was je al dacht de Zafira B is 0,5cm breeder ;) maar ook 15cm langer. :thumb

@Dolby Ongelooflijk wat een verschil die halve centimeter kan maken :D

Na 2 weken bevalt de zafira nog prima. Heerlijke auto om mee te rijden. Wel begon gisteren de airco pomp herrie te maken. Gelukkig heb ik er bovag garantie op zitten.

Gisteren de xenon erin gezet, de moet ik vandaag nog afwerken. Van de week die wind schermen voor de ramen erop gezet. Om het af te maken gisteren led kenteken verlichting besteld. Op korte termijn alleen nog de trekhaak eronder en parrotcarkit erin en dan vind ik het (voor nu) wel even goed.

Zal proberen vandaag nog wat foto's te schieten.

@Dolby wrote:Heb even gekeken via autoweek site over de maten van Zafira A & B.

EXTERIEURMATEN

Zafira A

lengte 4317 mm

breedte 1742 mm

hoogte 1634 mm

infowielbasis 2694 mm

Zafira B

Lengte 4467mm

Breedte 1801mm

hoogte 1635mm

infowielbasis 2703mm

Het klopt dus was je al dacht de Zafira B is 0,5cm breeder ;) maar ook 15cm langer. :thumb

Volgens mij is de B 6 cm breder dan de A

@MarnixvanB, je hebt gelijk. heb het verkeerd opgeschreven. de B is inderdaad 6cm breder. ;)

@MarnixvanB wrote:@Dolby wrote:Heb even gekeken via autoweek site over de maten van Zafira A & B.

EXTERIEURMATEN

Zafira A

lengte 4317 mm

breedte 1742 mm

hoogte 1634 mm

infowielbasis 2694 mm

Zafira B

Lengte 4467mm

Breedte 1801mm

hoogte 1635mm

infowielbasis 2703mm

Volgens mij is de B 6 cm breder dan de A

@Rooie Richie, kan gebeuren maar haal dan even a.u.b jouw topiv hier weg en dan plaats je het waar het wel hoort. :thumb

@Rooie Richie wrote:Ik zit net terug te kijken, maar ik zit helemaal in de verkeerde topic. Mijn oprechte excuses hiervoor....

@Rooie Richie, geen probleem hoor! :thumb Mooie zafira!

Met onze zafira alweer een stukje verder. Trekhaak zit eronder en de xenon zit erin. Herbij wat foto's :

Ook even wat minder nieuws. Vandaag reed ik langs de dealer waar ik onze oude Zafira heb ingeruild en weet dat deze nadat ik hem heb ingeruild nogmaals is overgeschreven. In mijn ooghoek zag ik een zelfde type achter het hek staan dus ben even gaan kijken of dat de onze was. En ja hoor, daar stond ie met het raam open in de regen:

Niet zo best dus. Lijkt alsof er een fietser of iets mee is aangereden. Morgen moet ik toch bij de dealer zijn dus dan ga ik toch even informeren wat ermee gebeurt is. Wel zonde dat hij gelijk is afgeschreven na 2 weken. :shock:

Heb je netjes gedaan die xenon en vooral de trekhaak. :thumb :thumbup

Altijd zonde om een auto zo te zien staan. Vooral omdat het vorige auto was die pas is ingeruild. :cry

Ja inderdaad, maandag bij de dealer geweest en de nieuwe eigenaar die hem 2 weken heeft is ermee uit de bocht gevlogen waarbij de auto op de zij en kop terecht is gekomen. Hier wat extra foto's:

Bij de dealer hebben ze van onze nieuwe zafira de airco bijgevuld, die was wat beneden niveau. Ook heb ik er led kenteken verlichting ingezet maar twijfel of ik het laat zitten want het is wel erg fel.

Via de opcom van een kameraad de trekhaakstekker geactiveerd en ook twee ander opties aangezet (comfort sluiting op de ramen en het automatisch op slot gaan van de deuren wanneer je harder dan 10km per uur rijdt)

Ook dat schuifje erop gezet zodat ik met de airco aan nu een gekoeld handschoenenvakje heb. Erg goedkope en makkelijke mod.

Foto van de kenteken verlichting:

Terug
Naar boven