Omdat de kachel niet goed werkt en de automaatbak soms in de noodloop gaat,van mijn mv6(1996),ben ik op zoek gegaan naar een andere mv6.Heb er 1 gevonden uit 1998 sinds 2006 op g3,ben wezen kijken proefrit gemaakt en gekocht.Reed perfect op gas en benzine en de kachel werd lekker warm.Op de weg terug na zon 100km ,KOUDE LUCHT uit de kachel ,ik dacht wat krijgen we nou,en een paar kilometer later deed de auto niets meer, gelukkig was dat bij een benzine station ,allemaal stoom onder de motor kap ,totaal geen water meer in het reservoir.Heb de auto daar laten staan,en met de vrouw in haar auto naar huis gereden,thuis de auto ambulance achter de 1996 mv6 gehangen,om mijn miskoopje op tehalen.Ben ik eindelijk op de weg terug krijg ik een klapband met de ambulance,amwb gebeld en die hebben de reserve wiel van de omega onder de kar gedaan en kon ik eidelijk weer verder naar huis.
Volgende dag naar garage gebracht, hun conclusie warmtewisselaar lek daardoor motor overhit en kop pakking defect.Heb uiteraard de metertjes in de gaten gehouden onder het rijden maar de temperateur meter heeft nooit boven de 90 gestaan ,toen ik stil stond ging hij wel in het rooie.
Ik weet nog niet wat ik ga doen repareren of slopen,graag jullie advies
gr berry
foto;s volgen nog,
Volgende dag naar garage gebracht, hun conclusie warmtewisselaar lek daardoor motor overhit en kop pakking defect.Heb uiteraard de metertjes in de gaten gehouden onder het rijden maar de temperateur meter heeft nooit boven de 90 gestaan ,toen ik stil stond ging hij wel in het rooie.
Ik weet nog niet wat ik ga doen repareren of slopen,graag jullie advies
gr berry
foto;s volgen nog,