• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

misschien een probleempje ??

corsageak

Post vaak
hallootjes,

ik heb sinds ongeveer een maand of 4 dat me tempratuur meter tijdens het rijden niet of bijna niet op de 90 gr komt.

dit heb ik sinds ik me nieuwe bumper met meer openingen aan de voorkant heb.

zou het daar aan kunnen liggen? of is gewoon me termostaat kapot ?

als ik stil sta en laat me auto zo`n 5 minuten draaien dan loopt hij netjes op tot net boven de 90 gr. en slaat me ventilator ook netjes aan..

iemand enig idee??

greetz

Corsageak

ik weet niet of het kwaad kan maar ik had het ook bij me corsa na het plaatsen van een andere (openere) bumper.

Erwin

volgens mij is er niks aan de hand .door die grotere openingen in je bumper krijgt ie meer koeling door de wind wat erdoor heen gaat .

ik heb het zelfde probleem maar ik rij er nu een aantal weken mee maar maakt niets uit;)

oke ben heel blij om dat te horen :D

heb namenlijk net een nieuwe distri set laten plaatsen :D als me termostaat kapot had geweest dan had alles er weer vanaf gemoette :)

thanx voor de reacties iig :vertag

corsageak

origineel gepost door djz

termosstaat zit toch niet bij je distributie=toch je waterpomp

termostaat ook met 2 bouten maar je kan ook effe het kapje eraf pakken en dan t nokkenastandwiel eraf halen vervolgens 2 boutjes van het achterste kapje los kan je er net bij .

dus ongeveer half uurtje werk

thermostaat zit toch voor op je blok..........

althans, daar verwisselde ik de mijne altijd :P hahaha

Bij de C14SE niet

zit achter het nokkenaswiel.

en ja, ik heb bij min gril een stuk plaat er voorvandaan gehaald

gril zat voor 2/3e afgedekt (X14SZ)

dit ivm de X16XE in het vooronder wel wat warm wou worden bij trappen..

Nu nergens last meer van (netjes op 90 graden).

Willem

ja indd net als wim zeg, zit achter me nokkenaswiel dis da moet zoiezo me distri eraf :) maar mooi dat het zo hoort :P dan hoef ik me daarom iig geen zorgen te maken :P

corsageak

Terug
Naar boven