• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Misschien probleem met turbo A20DT... ?

Hallo,

Een tijdje terug geleden startte ik 's ochtends mijn auto om te gaan werken maar elke keer als ik eens doordrukte hoorde ik tussen de 1800 en 2200 tpm. een vreemde piep, je kan het vergelijken met het piepen van een multi-V-riem. Dus ik die riem vervangen, poelies en spanner nagekeken, alles goed. 's Anderendaags ik weer werken en jawel weeral diezelfde piep, krijsen eigenlijk. Ondertussen was me opgevallen dat het piepen mooi samenliep met het opkomen van de turbodruk, ik denk dan: er wordt veel lucht aangezogen, misschien een lek in het luchtfilterhuis of toevoerbuis. Ik haal de buis van de turbo af en zie de vinnen van de turbo die er dan zo uitzien:

20150809_154639.jpg

Ik ben niet echt een professionele mechanieker maar ik denk wel dat dit NIET normaal is.

Beetje extra info:

Het is een A20DTC 110pk in een Opel Insignia

Heeft een Stage 2 tuning: Remap + DPF & EGR delete.

Maakt door de DPF delete heel veel zwarte rook in vollast, iets wat volgens de chipper niet normaal zou zijn.

Voor de rest trekt de auto nog heel vlot zoals ik gewoon ben, buiten het geluid zou je het nog niet eens merken dat er iets mis is.

Ik was van plan om eens bij een garage binnen te lopen om te horen wat dit zou kunnen zijn maar ik passeer toch altijd eerst graag eens langs het forum.

Alvast bedankt,

Chris.

Terug
Naar boven