• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mistachterlicht

Een goedemorgen allemaal,

Ik ben er achtergekomen dat mijn mistachterlichten van mijn omega B2 2001 het niet doen.... Of deze hebben het nooit hebben gedaan.... dat kan ook....

Kan iemand mij zeggen welke van de 4 lichten in de unit mijn mistlampen zouden moeten zijn.

mijns inziens is dit de volgorde

- Remlichten

- Achteruitrijlichten

- Knipperlichten

- dimlicht/mistlicht

En.......... heeft er iemand een zekeringtekening in het nederlands.... Mijn omega heeft enkel de duitse versie... Und mein duitsch iz nie zo al zu best :hmmz....

Tevens las ik dat :kewlpics altijd welkom zijn... nu lukt het mij niet om deze te plaatse gaarne hulp....

Hartelijk dank

Lars

Onder de kop how too boven aan het omega topic staat op pagina 2 een beschrijving voor het plaatsen van foto's.

Mist licht is geloof ik de onderste. De bovenste is dim en rem. Dan knipper en dan achteruit.

Gr jack

bedankt voor de fotoinfo....

Mmm de remlichten heb ik recent vervangen die zitten bovenaan. 1 er onder is knipper... daaronder is achteruit en de onderste brandt als ik mijn dimlichten aanzet.... uhm en het lampje erin heeft 2 gloeidraden....

Weet iemand toevallig welk zekeringnummer het kan zijn. ???

De Omega heeft alleen linksachter een mistlicht. Heb je toevallig een 13-polige trekhaakstekkerdoos? Dan zou die de boosdoener kunnen zijn, daarin zit (als men dat althans heeft aangesloten) een schakelaartje dat het mistlicht op de auto uitschakelt als er een aanhangerstekker inzit. Ik heb ook wel eens gehad dat die stekkerdoosschakelaar van de mistlamp wat rottig werkte waardoor het mistlicht het niet meer deed ook al zat er geen aanhanderstekker in.

Andrew

origineel gepost door Vuurvosje

bedankt voor de fotoinfo....

Mmm de remlichten heb ik recent vervangen die zitten bovenaan. 1 er onder is knipper... daaronder is achteruit en de onderste brandt als ik mijn dimlichten aanzet.... uhm en het lampje erin heeft 2 gloeidraden....

Weet iemand toevallig welk zekeringnummer het kan zijn. ???

Deze volgorde klopt (tenminste zit bij mij ook zo en neem aan dat B1/2 hier niet verschilt);

Boven remlichten

Daaronder knipper en dan achteruit

Onderste is dimlicht en links is ook mist achterlicht

Zekering 28 is voor het mist achterlicht 10A

Groeten Wouter

Iedereen bedankt voor de reacties... ik dacht dat in beide units een mistlicht zat maar niet dus... uhm ik ga nog maar eens goed zoeken maar weet nu in welke richting...

Vriendelijk bedankt......

nou ja. Ik begin ernstig de plank mis te slaan. Wordt toch tijd dat ik eindelijk men omie terug krijg. Mijn excusses voor de verkeerde inlichting.

.Gr jack

Terug
Naar boven