• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mistachterlicht.|???

JohnC

Post vaak
waar kan ik de mistlamp aan sluiten in mijn c ascona.|????

ik heb wel een stekker met stroom voor de lamp maar ik weet niet waar deze is of moet komen.

is dit verplicht voor de apk.|?|?|?? anders laat ik het gewoon zo. helpppppppppppppppppppppppppp

Mistachterlicht is verplicht! normaal steekt het mistlicht achter in bij de achterlichtunit. En anders toch gewoon eentje bijhangen onder aan de bumper.

mist achterlicht is niet altijd verplicht auto word gekeurd naar de eisen van die tijd heb zelf een opel gt van 1970 en is dus ook niet verplicht om een mistlamp te voeren

heb zelf ook een manta maar ook geen mist lamp en achter uitrijlichten.

ze zijn hier niet zo streng met de apk.:hmmz

is op jouw ascona niet verplicht maar als je m wil monteren heb je in de linker achterlichtunit een extra gat zitten waar je een fittinkje in kan draaien,soor bajonet systeem,stekkertje ligt er 100% zeker

in belgië moet op alles een mistlicht, de achteruitrijlichten zijn volgens mij nog steeds niet verplicht.

ik geloof zelfs dat het in NL pas vanaf iets van 1997 ofzo verplicht is

maar tis makkelijk bij een c ascona want bedrading ligt er,zelfs al bij de simpelste uitvoering uit 1982

is vanaf 1996 verplicht als ie erop zit moet hij het doen dus op je ascona kan je hem gerust weglaten is geen gezicht :cry

Mistachterlicht en achteruitrijlichten zijn vanaf 1998 verplicht.

De precieze datum in de APK bijbel is 31 12 2007.

oke bedankt voor de info. ik had het stekkertje gevonden en dacht waar moet dit nu op maar dat hoeft dus niet mooi. volgende week de laatste dingen en dan klaar voor de apk.:thumbup

Terug
Naar boven