• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mistlampen Astra G voorbereid??

asconahobbyist

Woont hier bijna
Een maatje van mij heeft een Astra G Z16XE Njoy uit 2003 en nu voor de 2de keer in een jaar zn voorbumper aan puin (door een ander).

Aangezien de spuitkosten toch wel duur zijn gezocht en uiteindelijk een bumper in de juiste kleur gevonden,echter,deze heeft mistlampen.

In hoeverre is dit voorbedraad??

Uiteraard moeten we een lichtschakelaar met mistlampschakelaar erin hebben,maar verder?

Kan het natuurlijk non-functioneel maken,maar ik vindt wel dat het moet werken eigenlijk.

Ik knip en plak even wat fotos uit diverse topics op het forum:

Als het goed is zie je twee blauwe stekker met een tiewrap achter je bumper weggebonden, hier kunnen je mistlampen op aangesloten worden.

img1999kv.jpg

501a7d4a3b252-IMG_5073_%28Small%29.JPG

Dan idd. de lichtschakelaar vervangen door een versie met een knop voor mistlicht voor

501ce9d772916-1.JPG

en een relais plaatsen in je zekeringen kast op positie 6

P1040456.jpg

relaisAstra-GVectra-BZafira-A.jpg

Check eventjes dit topic:

viewtopic.php?f=5&t=168224

Daarin staat e.e.a. over de mistlampen.

Wil ze zelf ook nog een keer gaan plaatsen :)

dat is van de eerste de leeg vak en dan neem ik aan vanuit daar de 6e zon zwarte?

opel astra g 2003

Kijk wel even bij de zekering en relais of alle plekken wel een contactjes hebben zitten. Er zijn namelijk ook astra waar wel de stekkers onderdeel motorkap lagen maar dat de draden in de auto zelf ontbraken

zij er ook astra g waar het in de auto wel is zelf er wil is en bij de bumper geen stekker zijn

en hoe dit op te lossen is

Stekker moet er wel zijn.. Verlichting kabelboom van een astra g is voor alle G's het zelfde.. Hebben allemaal de zelfde verlichting.. Op de dimlicht fittingen na...

Nee niet alle Astra's zijn voorbereid

Mij Astra had dat wel uit 2003 en ik had nog een Astra uit 1999 die was niet voor bereid

Zover ik weet niet

Alleen je had opc 1 en 2 sportedition 1 en 2

Alleen Somige hadden geen luxe opties

De mijne was over al op voor bereid

Maar die kwam wel uit 2003 en dan een 1.6 8v enjoy

ik heb zelf een astra uit 99 1.6 achter de schakelaar zit wel de groen zwarte kabel waar ze het over hebben en het lampje gaat ook aan als ik de schakelaar aan zet dus wil graag weten wat ik er wel op zit om dat ik ook nog cruise control en n wil zetten om dat ik de hendel al heb

Dat kan dan dan moet je alleen een rails plaatsen en een zekering

En voor je cruise Control moet je wel je gaskabel op aansluiten zover ik weet

das dan de volgen de stap eerst maar een zien of ik het op kan lossen met de mistlampen om dat er geen kabels liggen en ook zo niet weet waar ik wat tussen moet solderen zeg maar dacht dat ik wel een luxe auto had

Dan zou je een draad van jou mistlamp naar jou schakelaar moeten maken.

Of een schakelaar ergens maken zodat je hem gewoon aan en uit kan zetten.

Of op je koplampen aansluiten met schakelaar er tussen dat is het makkelijkste

wil hem graag op de origineel schakelaar aansluiten als ik maar weer welke draaden ik moet hebben dan moet het goed komen andere heb ik de schakelaars ook voor niks gekocht heb er al een te veel

Heb je denk ik als je je mistlamp origineel wil houden een kabelboom van een voorbereide astra pakken... Kun je de schakelaar erin prikken

@bart-gsi wrote:Is er van de astra ook geen facelift generatie geweest??

Zeker wel, X en Z motoren is qua kabelboom de Facelift. 2000 (mj 2001).

Optisch 2001 (mj 2002)

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Mistlamp voordereiding in mijn moeder haar 1999-er Club 1.6-16V, en onze sloper 1998 club 1.8-16V

@wim-v6 wrote:

Zeker wel, X en Z motoren is qua kabelboom de Facelift. 2000 (mj 2001).

Optisch 2001 (mj 2002)

Vandaar de vraag.. Misschien anders verwoord...

Mistlampen kun je via origineel schakelaar pakken. Als je weet welke draden. En daar een relais tussen prikken. Dan gaat het wel lukken als die niet voorbereid is.

Maar kijk toch maar eens heel goed met bumper eraf. Soms zitten ze erg hoog of weg ge tiewrapt. Cruise control kan als die is voorbereid andere stengel halen. Heb je een gaskabel of elektrisch gas klep huis? Aan gaspedaal zit er stekkers aan of gaskabel? Als je in Brabant woont wil ik wel eens meehelpen met knutselen of even een blik werpen

Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

Terug
Naar boven