• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mistlampen corsa b GSI fase 1

nee hoor want in rust stand zeg maar dan loopt er spanning van voeding mistlicht (dus vanuit de kabelboom auto/mistlichtknop) naar me mistlamp zodra ik dan me knipperlicht aanzet gaat er een signaaltje naar me relais en gooit ie m om op ander contact waardoor hij dan geen verbinding meer maakt met de + en me mistlampen uitgaan maar goed nu eerst is uitzoeken wat voor relais dat ik nodig heb aangezien me volt varieert tussen de +-: 4 & 6 volt en ik daarmee geen 12 volt relais krijg aangestuurt en ik zal ook moeten uitrekenen hoe groot die condensator moet zijn en hoe ik zoiets uberhaupt uitreken...

Waar heb je de spanning gemeten? Op de interieur boom of onder de motorkap?

Op de boom in de motorruimte moet je 12v meten.

Sent from my SM-P900 using Tapatalk

Ff voor bart:

Uitgekleed versie van stroomschema

871878971bd715c22a9fd0f8d1cd7ac4.jpg

Sorry, de interne schema voor een flasher relais past niet in het hokje.

Sent from my SM-P900 using Tapatalk

ja dat begin ik te begrijpen maar als je de voeding onderbreekt bij de mistlamp schakelaar op je dashboard is er geen sturing naar beide mistlampen dus gaan ze bij richting aangeven alle 2 uit.... ik neem aan dat je er 1 uit wilt hebben aan de kant waar je je richtingaanwijzer activeert... dus dan moet je de voeding onderbreken bij de lampen lijkt mij... want je hebt geen 2 schakelaars om de 2 lampen voor aan te zetten... of zit ik nu op het verkeerde spoor te denken??

Is een gesimpliceerd schema wat ff gemaakt had.

Maar je zou idd voor ieder mistlamp/knipperlicht combo een aparte boompje met relais moeten maken.

Als ik morgen tijd heb, zal ik hem volledig uit werken. En uitrekenen welke condensators nodig zijn.

Dus op de voeding knipperlicht zeg maar die varieert van 4 t/m 6 volt ongeveer zeg ma en daarna teken jij n diode en daarna een condensator dus vroeg ik me eigen af of met die condensator ik dan op een gelijke voltage kom zoals bijv 7 volt stabiel ipv dat t variabel is anders werkt me relais alsnog niet

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Gemeten op me interieur boom maar jij zegt dat t onder de kap 12 volt is maar dat kan toch helemaal niet omdat hij 'knippert' en dat doet ie door continue veranderingen van voltage?

@ivartje wrote:Gemeten op me interieur boom maar jij zegt dat t onder de kap 12 volt is maar dat kan toch helemaal niet omdat hij 'knippert' en dat doet ie door continue veranderingen van voltage?

Piek spanning is 12v, tijdens de piek fase wordt de condensator opgeladen.

En als de voltage afneemt ('uit' fase) loopt hij dan leeg richting relais.

Ga vanavond even meten met n oscilloscoop van een maat van mij! Zal straks de waardes even posten

oscilloscoop haalde weinig uit want het is gewoon een aan uit signaal dus niet pulserend ga vd week even naar de elektro zaak en dan ga ik gewoon wat relais en condensatoren proberen en dan zullen we t van eiges wel zien welke condensator en de daarbij horende waardes vd condensator uit komen rollen om me relais aan te kunnen sturen

Terug
Naar boven