• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mistlampen vervangen

SjoerdB

Post weinig
Hé allemaal,

Ik vraag me af of het mogelijk is om bij mijn Astra GTC de mistlampen te vervangen voor LED lampen. Zijn deze lampen ook CANBUS? Of kan ik hier lampen in plaatsen zonder CANBUS? Eventueel webshops waar ik deze aan kan schaffen kunnen handig zijn.

Alvast bedankt allemaal!

Grt,

Sjoerd

Ik bedoel ook geen complete set met glas, etc. Het enige wat ik wil is een setje 6000k lampen (of oldschool geel) in m'n mistlampen. :thumb

Moet alleen weten of dat gewone H3 lampen (want die moeten er in, toch?) een foutmelding geven.

oldscool geel kan je gewoon yellowvision nemen... net zoveel wattage als je ori lampen.. dus geen gezeur met computer of iets.. leds denk ik wel.. die hebben minder stroom nodig dus denkt je computer dat er een lamp stuk is..

makkelijkste om achter je fitting te komen is je lampje eruit halen(al is dat gen fijn werkje volgens mij..

succes en post een paar fotos met t eindresultaat.. altijd leuk om te weten/zien

OOOO... Nu snap ik hem. Er zijn inderdaad gewone fittingen te koop met SMD Leds erop die voorzien zijn van Canbus.. Dat bedoel je toch?? En die kosten inderdaad minder dan 40 euro. (Ebay bied 99% oplossing voor je probleem)

En als je xenon inbouw wilt gaan doen (daadwerkelijke xenon, geen xenon white look etc) moet je gewoon H3 aanhouden (ik neem aan dat dit bij de GTC de standaard maat is?) Bij de astra G is dat namelijk in de mistlampen H11, bij andere modellen weet ik het eerlijk gezegd niet.

Even hierop klikken

Uitvoering met meer SMD's Per fitting

Edit: Even kijken of dit inderdaad voorzien moet zijn met Canbus.

Let wel even op: Deze mogen ALLEEN in je MISTLAMPEN, en mag onder geen een regel je HOOFDVERLICHTING zijn, dit i.v.m. de lichtopbrengst en strooilicht.

Hoop dat dit je vraag beantwoord.

Nee, geen xenon in de mistlampen! Geeft een lekker verstrooid lichtbeeld, handig voor tegenliggers, haha. Maar super bedankt voor je hulp! Hier kan ik zeker wat mee, top! :thumb

Thanks! Ik heb onderstaand besteld, hopen dat 't wat is en dat het zonder problemen werkt! Ik wilde de gok wel wagen voor 4 euro. :thumb

http://www.ebay.nl/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290734622570" onclick="window.open(this.href);return false;

$T2eC16R,!wsE9suwyd-bBP6UQhLQz!~~60_12.JPG

De mistlampen zitten niet op de can-bus dus je kan erin duwen wat je wilt.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Kan iemand hier een fototje van maken overdag en in het donker? Overweeg ook om dit te doen.

Alvast bedankt!

Jefkere

@Rickiej1990 wrote:Ik heb ze er ook in zitten. Ik heb alleen de + en de - van mn breedstralers moeten omdraaien geeft geen storing ofzo.

even een newbie vraagje, maar hoe draai je dit om?

Want bij mij werken de lichten met SMD niet.

@Jefkere wrote:Geen dank :) en ehm, misschien kan jij dan :kewlpics maken? :sleeping

Ik zal morgen proberen enkele foto's te maken van het resultaat.

Moet wel zeggen dat ze op het eerste zicht minder licht geven als de originele, maar dit kan gewoon een eerste indruk zijn.

Terug
Naar boven