• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mistlichten Astra G

Astra_DLS

Post weleens wat
Ik was pas bezig met onderhoud aan de astra en het viel me op, dat er aan weerszijde achter de bumper twee kabels liggen.

Klopt het dat bij mijn astra (september 99) de mistlichten al aangesloten zijn en dat er alleen een andere bumper met mistlichten + schakelaar gemonteerd moeten worden?

Ik heb al even naar een bumper gezocht en vond er 1 voor 200 euro met mistlichten nieuw in kleur van een bumper bedrijf in Assen.

Geniaal die opels. :) Ga ik toch maar eens kijken of die bumper wat is. Ik heb wel begrepen dat 200 euro voor nieuwe bumper, gespoten, verzonden met mistlichten niet veel geld is. Het geeft ook wel een wat mooier beeld en beter licht uiteraard.

Aan de binnenkant van een originele voorbumper zitten de gaten al afgetekend voor de mistlampen.

Ook zitten de beugels om de mistlampen te bevestigen er op.

Wat je verder nog nodig hebt is een lichtschakelaar met 2 mistlichtschakelaars/relais en een zekering.

Setje mistlampen zijn te koop bij GM-tuningparts..:thumbup

Ik moest ook nog een zekering en een relais plaatsen kost iets van 10 euro bij de dealer.

Kan idd in de eigen bumper de gaten makelijk maken.

Aan de binnenkant zaag je ze gewoon in de bumper dan? Maar als alles al is aangesloten, hoe zit dat dan met die zekering en relais? waar komen de relais en zekering dan te zitten? Dan wordt in de motorruimte gemonteerd?

Ik kon het duits wel lezen ja.

Als ik het goed begrijp, moet ik dus een 15A zekering plaatsen en bij dit zekeringblok, komt ook de relais? Daarnaast moet ik nog een schakelaar hebben.

Terug
Naar boven