• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

MM lampje aan bij gas geven

Hey,

Bij mijn '91 Vectra 2000 C20xe gaat bij warme motor het mm lampje soms even branden,

stationair gaat 'ie dan weer uit,zodra ik iets gas geef weer aan...

Op moment dat 'ie aangaat fluctueert het toerental een keer.

Hij slaat geen codes op.

Iemand een idee?

C20xe is motronic besturing en deze zet geen foutcode op motortoerental sensor (tenminste hij wist deze als de motor draait) dus waarschijnlijk je toerental sensor die een probleem geeft.

M.vr.gr. Erwin

C20xe is motronic besturing en deze zet geen foutcode op motortoerental sensor (tenminste hij wist deze als de motor draait) dus waarschijnlijk je toerental sensor die een probleem geeft.

M.vr.gr. Erwin

Lambda slaat hij volgens mij altijd wel een code van op, zeker! Mijn ervaring is wel dat bij lambda klachten het ook best een tijdje duurt voor het lampje gaat branden, trek de stekker maar eens los.

Zo lang hij geen codes opslaat wordt het wel een lastige, maar inderdaad wist hij alleen code 31 telkens. Zou dus inderdaad heel goed de krukassensor kunnen zijn! :vertag

Lambda slaat hij volgens mij altijd wel een code van op, zeker! Mijn ervaring is wel dat bij lambda klachten het ook best een tijdje duurt voor het lampje gaat branden, trek de stekker maar eens los.

Zo lang hij geen codes opslaat wordt het wel een lastige, maar inderdaad wist hij alleen code 31 telkens. Zou dus inderdaad heel goed de krukassensor kunnen zijn! :vertag

was bij mn lambda soms wel soms niet. leek vooral alsof hij de storing vergat als de auto tijdje stil had gestaan.

als ik de opcom erop zette direct na het rijden gaf ie wel fout aan

was bij mn lambda soms wel soms niet. leek vooral alsof hij de storing vergat als de auto tijdje stil had gestaan.

als ik de opcom erop zette direct na het rijden gaf ie wel fout aan

Als je de toerenteller een rare beweging ziet maken dan is het bijna zeker de

krukaspositiesensor of de bekabeling vanaf deze sensor naar de ecu.

Als je de toerenteller een rare beweging ziet maken dan is het bijna zeker de

krukaspositiesensor of de bekabeling vanaf deze sensor naar de ecu.

Terug
Naar boven