• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

module electrische handrem opel insignia

ik kreeg vandaag opeens een melding van handrem service.

Tevens kreeg ik de auto niet van de handrem, heb vandaag een garage bij ons in de buurt gebeld, zij hebben van alles geprobeerd, en met de opel dealer gebeld, volgens onze dorpsgarage is de stuurmodule van electronische handrem kapot.

Kosten € 870,-.

kan mij iemand vertellen of dit vaker voorkomt??

Of dit probleem door het vocht is onstaan is de vraag?

Maar volgens de opel dealer is de module echt kapot.

Heb wel 12 volt op de module laten zetten, en deze deed niks meer.

De remkabels zijn op het materiaal na, kostenloos vervangen.

apart verhaal.

eerst was de module kapot toen zat er vocht in de kabels? , als het vocht was weggehaald kon die hem toen niet opnieuw inleren/resetten met de oude module?

en hoe zit het met de doorgeknipte handremkabel?

Gelukkig, de electronische handrem is gerepareerd, de stuurmodule inclusief was kapot, en er zat vocht in de data kabels waardoor de nieuwe module niet te programeren viel, dit alles heeft 3 dagen geduurd en € 1000,- lichter

Met alle respect hoor maar jij noemt dit 'kosteloos' :(

Ik neem aan dat je de 'defecte' module hebt meegenomen....

Om mij vandaag te helpen, heeft de garage mij de handrem kabels doorgeknipt, zodat ik de auto deze dagen kan gebruiken, totdat het bestelde onderdeel binnen is.

Maar is dit de ABS module?

of is deze stuur module van de handrem apart?

Ik denk dat het gewoon het opnieuw afstellen van de module is. Mijn insignia en astra hadden daar ook last van.

Ik zag dat ze op ebay duitsland ook worden aangeboden nieuw en gebruikt.....

Zelf heb ik ook een electr. handrem maar die doet het gelukkig nog :D

Moet de handrem eigenlijk functioneren voor bv de apk ?

Laat de dealer dit fixen, ja gaat iets toch niet op deze manier slopen! :wtf

En ebayen kun je zelf toch ook? dan zie je snel genoeg wat het kost. En voor de APK moet je handrem werken.

Heb vandaag een afspraak gemaakt met opel dealer, morgenmiddag laat ik de auto uit lezen en kijken of zij een storing kunnen vinden, en hopelijk kunnen ze dit via deze weg oplossen?

Morgen even afwachten.

Terug
Naar boven