• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Moeren van leh turbo

Hallo,

Ik zou me even voorstellen ik ben kelvin ben 24 jaar oud.

Ik rij in een prachtige Opel astra coupe turbo

Ik heb onlangs een OPC H turbo erop gezet en injectoren van een H en ben even langs eds geweest super bedrijf.

Ik heb een 270 pk en 420nm.

Hebben jullie wel eens meegemaakt dat de moeren van het spruitstuk los gaan zitten??? volgens de opel gegevens moeten ze maar op 12nm vast....

Maar toch zat er 1 iets losser(thermostaat kant)

En hebben jullie een oplossing hiervoor???

Ja dit is niet de eerste keer dat ik het meemaak vandaar mijn vraag wat jullie doen omdat opel zegt 12nm dan 5 min wachten en weer herhalen...

Maar op hoeveel NM zet jij ze vast Baas J???

ja, gewoon weer vast draaien en klaar denk.

Al dat Nm gebeuren is leuk, maar voor de pro en met indrukpakkingen enzovoorts.

In jouw geval gewoon goed aandraaien en klaar. En onthoud VAST=VAST.

afbreken en dan tikkie terug......

nee je voelt vanzelf werl als t vast zit , niet overdrijven en niet een te grote ratel pakken want dan lijkt t soepel te gaan tot het krak zegt.

volgens mij kan spruitstuk gaan werken door hitte.koperen tapeinden heb ik ook vernieuwd maar niet aangetrokken als een gek.8Nm was het advies van Z20LET.UK.lijkt niks maar ze zitte goed vast.moet allemaal kunnen werken.aanhaalmomenten zijn er niet voor niks.trek je kleppendekselbouten maar eens flink aan.gaat ie geheid lekken.materiaal gaat anders reageren op uitzetten en krimpen.

Dit gebeurd bij heel veel auto's, ook niet opel.

Verder ook bij de 2.0 16v, is een kwestie van oprekken van de draadeindjes, vervang deze tijdig, voodat ze afbreken.

Terug
Naar boven