• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mogelijkheden einddemper Astra K ST 1.4

Ik benieuwd wat de mogelijkheden zijn voor het vervangen van de einddemper van mijn Astra K ST 1.4. Zonde dat opel er voor heeft gekozen de uitlaat helemaal weg te werken. Op het Engelse forum heb ik al gelezen over het aanpassen naar de uitlaat van de 1.6 Turbo versie. Maar ik vroeg mij af wat de ander mogelijkheden zijn:

Ik heb namelijk een originele afneembare trekhaak gekocht en in de handleiding wordt gesproken over het vervangen van de onderlip.

(zoals ook genoemd in: https://opel-forum.nl/forums/topic/levertijd-astra-k-sports-tourer/page/20/ )

Maar wat mij opviel in de montagehandleiding van de trekhaak is dat er meerdere onderlippen beschikbaar zijn:

cqryomk1v5b9edhnc23xqn88fc0d6wz8.jpg

de 201 versie is geschikt voor de 1.4, en de 203 voor de 1.6 versie. Maar voor welke zou de 202 zijn? Zijn er astra's geleverd met een enkele zichtbare einddemper? Is er voor de 1.4 ook een einddemper te krijgen met de looks van de 1.6, maar dan met enkele pijp?
Ik heb ook al gekeken naar sierstukken, maar dat zou betekenen dat er gezaagd moet worden aan het eind van de uitlaat, omdat deze naar naar beneden afbuigt.
Of heeft iemand van jullie nog andere ideeen?

Terug
Naar boven