• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Momenten

babyblue

Post vaak
Zo de kop is er weer op en nieuwe drijfstang lagers:thumbup maar nu nog goed vastzetten, maar met welk moment?

kopbouten?

drijfstangbouten?

Ohja eerst de drijfstangbouten vastdraaien voordat je het carter erop zet:swear:swear:swear Ik dacht al ik ben iets vergeten...

origineel gepost door babyblue

Zo de kop is er weer op en nieuwe drijfstang lagers:thumbup maar nu nog goed vastzetten, maar met welk moment?

kopbouten?

drijfstangbouten?

Ohja eerst de drijfstangbouten vastdraaien voordat je het carter erop zet:swear:swear:swear Ik dacht al ik ben iets vergeten...

Ja ;) en na de drijfstangbouten vastdraaien eerst de carterpan en DAN de OLIE :P

origineel gepost door babyblue

kopbouten?

drijfstangbouten?

Ja ;) en na de drijfstangbouten vastdraaien eerst de carterpan en DAN de OLIE :P

ja ben erachtergekomen dat carterpan en dan drijfstangbouten niet werkt.. haha maar heb alles nu goed gedaan binnenkort er weer in lepellen

ja ben erachtergekomen dat carterpan en dan drijfstangbouten niet werkt.. haha maar heb alles nu goed gedaan binnenkort er weer in lepellen

Motor erin met bak en al maar had hem nog niet rondgedraait omdat het vliegwiel tegen de motorbok kwam lichtjes toen wou ik hem emt de sleutel draaien.... MOERVAST!! Ik baal wel zo verschrikkelijk 45N is dus niet het goede moment want heb de motor er weer uit en op zn kop in de bok en de motor draait wel als ik de drijfstang bouten weer los heb...

WIE HEEFT HET GOEDE MOMENT?

Motor erin met bak en al maar had hem nog niet rondgedraait omdat het vliegwiel tegen de motorbok kwam lichtjes toen wou ik hem emt de sleutel draaien.... MOERVAST!! Ik baal wel zo verschrikkelijk 45N is dus niet het goede moment want heb de motor er weer uit en op zn kop in de bok en de motor draait wel als ik de drijfstang bouten weer los heb...

WIE HEEFT HET GOEDE MOMENT?

[rquote=1847181&tid=138051&author=kiyamizio]ik zal ff zoeken,

heb je slapeloos.net geprobeert[/rquote]

Het zijn gewoon van die K*T momenten als je er pas achterkomt als de boel al in de auto zit maarja morgen een herkanzing als ik het goede moment voor morgen weet iig.

[rquote=1847181&tid=138051&author=kiyamizio]ik zal ff zoeken,

heb je slapeloos.net geprobeert[/rquote]

Het zijn gewoon van die K*T momenten als je er pas achterkomt als de boel al in de auto zit maarja morgen een herkanzing als ik het goede moment voor morgen weet iig.

drijfstangbouten moet je wel degelijk op 45Nm (4,5kg) aantrekken,

de hoofdlagers van je krukas op 110Nm (11kg).

Juiste lagerschalen gebruikt?

Je schreef dat je vliegwiel tegen je blok zit??

drijfstangbouten moet je wel degelijk op 45Nm (4,5kg) aantrekken,

Je schreef dat je vliegwiel tegen je blok zit??

[rquote=1847289&tid=138051&author=H-400]drijfstangbouten moet je wel degelijk op 45Nm (4,5kg) aantrekken,

Je schreef dat je vliegwiel tegen je blok zit??[/rquote]

Tegen eht motor bok waar de motor in hong heb ik nu aangepast. maar ik had hem dus op 45NM en de motor wou echt niet draaien zal morgen weer verder zien. En ja de juiste lagerschalen gebruikt neem ik aan, heb ze besteld bij motorrevisie de boer.

[rquote=1847289&tid=138051&author=H-400]drijfstangbouten moet je wel degelijk op 45Nm (4,5kg) aantrekken,

Je schreef dat je vliegwiel tegen je blok zit??[/rquote]

Tegen eht motor bok waar de motor in hong heb ik nu aangepast. maar ik had hem dus op 45NM en de motor wou echt niet draaien zal morgen weer verder zien. En ja de juiste lagerschalen gebruikt neem ik aan, heb ze besteld bij motorrevisie de boer.

Als ze lagerschalen geleverd hebben voor een gereviseerde krukas (waarvan

de tappen zijn geslepen) is er idd een verschil met standaard schalen.

Die zijn net iets dikker naar de oversize geslepen maat.

Terug
Naar boven