• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Monteur gezocht met motorblok en mobiel.

En Rob rijd de vectra weer .............

Je wagen ziet er erg mooi uit .

Ik rij zelf ook met een 1.6 16 v en vind het voor dagelijks gebruik redelijk vooruit komen .

Oke het is geen stoplichtsprinter maar wat je al aangeeft we staan toch in de zelfde file.:cry

Succes Ron

origineel gepost door ron

En Rob rijd de vectra weer .............

Je wagen ziet er erg mooi uit .

Ik rij zelf ook met een 1.6 16 v en vind het voor dagelijks gebruik redelijk vooruit komen .

Oke het is geen stoplichtsprinter maar wat je al aangeeft we staan toch in de zelfde file.:cry

Succes Ron

Nee de auto rijd nog niet .. maar het blok wordt gewisseld as we speak dus deze week is die zeker klaar.

Ik hou jullie op de hoogte .. en bedankt voor je compliment.

Grtzzz

Nou zo zie je maar dat als iets tegenzit alles tegenzit .. het volgende .. hier een kleine update:

Blok wat ik gehaald had blijkt niet goed te zijn:

-Distributieriem ligt eraf

-Kleppen waarschijnlijk krom omdat de nokassen niet goed staan

-Geen 85.000km gelopen (wat ze zeiden) omdat zaken als gasklep etc in slechte conditie zijn

Wordt dus zoeken naar een nieuw blok .. en hopenlijk kan het bedrijf die deze leverde nu wel een juist blok aanleveren.

Maakt me momenteel geen reet uit wat voor blok .. zolang die maar onder de ton gelopen heeft en nu wel goed en compleet is.

Ik hou jullie weer op de hoogte.

Originally posted by syl-astra

soms is onderhoud beter dan een bodykit jonghe

maar ja onderhoud zien de dames niet he :D:D:D

jammer genoeg kun je soms pech hebben, ik heb een kapotte riem gehad 30.000 voor einde van de verwachte levensduur en na 2 jaar, dus das binnnen de tijd die gates op geeft.

gates proberen aansprakelijk stellen is een onbegonnen zaak, die hebben zo gigantisch veel veiligheidsmarges voor hun eigen, dat lukt volgens mij niemand.

ik heb gelukkig een goeie garage en die hebben coulanse met mij getroffen omdat hun die riem de 1e keer hadden gelegt. heb alleen onderdelen betaald, dat was dus revisiekop en een nieuwe riem met bijbehoren.

dit soort dingen zijn gewoon dikke pech en kosten altijd veel geld.

origineel gepost door mike hammer

wat een pech zeg.

Ik weet het .. daar komt bij dat er meer gevonden is:

-Koppeling versleten (wordt dus vervangen)

-Radiateur lekt (wordt dus vervangen)

-Druklager koppeling lekt (wordt dus vervangen)

-Voorpijp lekt (wordt dus vervangen)

Al met al .. voor een hoop geld aan reparatie maar dalijk wel een auto die nieuwer is als 1 uit de garage ;)

Kopen iemand ? Hahahaha

voor de radiateur zit een adresje op Tholen.

Daar maken ze die dingen.

Narim Radiateuren service.

Daar heb je dr 1 voor 100 euro.

En verder . . . alles is nu gedemonteerd he.

Het zijn nu alleen nog een paar kosten voor onderdelen, wat het nog relatief voordelig maakt.

stel dat je dat hebt met een rijdende auto . . . moet je nog een hoop garage kosten betalen om alles eerst te demonteren!!

Als dat allemaal weer vervangen is . . . heb je gewoon weer een goede auto!!!

Dus gewoon vervangen die hap, nu kun je er toch makkelijk bij.

He Bas, ik heb ook nog een leven hoor:P ga je vriendin maar zo zitten op jagen ofzo:P ik doe me uiterste best om hem zo snel mogelijk klaar te hebben

dat weet ik wel . . . maar wil je um dan over een half jaar weer open slopen . . . nu heb je er het minst werk aan om die onderdelen te vervangen.

geen half werk leveren he Carlo ;)

en mn vriendin heb ik overigens al heel de avond stenen laten sjouwen king:.

Ja ik kan niet meer doen dan hopen en geld uitgeven waar ik niks voor terug zie .. enigste wat ik dalijk heb is een gloednieuwe auto hahaha.

origineel gepost door wizardnl

wellicht dat er in duitsland nog een leuk blokje te vinden is voor "weinig"

Carlo heeft een blok gevonden met 95.000km dus komt goed .. maar bedankt voor je aanbod.

Mooie wagen man :thumbup

Hoop dat Carlo wel een beetje door gaat zodat je spoedig weer kan rijden :afro ( geintje )

Laten we hopen dat het je nou een beetje meezit ...

Succes beide :)

Ok kleine update ;)

1e blok wat ik gehaald had bleek niet goed te zijn

2e blok wat Carlo zou halen bleek een nieuw type te zijn

Nu dus een nieuwe cilinderkop gehaald en die wordt momenteel geplaatst op het oude blok. Oude bleken 12 kleppen van krom te zijn verder in goede staat.

Dalijk dus een hoop nieuwe onderdelen haha .. koppakking, cilinderkop, waterpomp, voorpijp, distributie/spanrollen etc etc

Vandaag is als het goed is alles er weer ingegaan (hoor dalijk de gang van zaken) dus volgende week zal die rijden eindelijk :thumbup

origineel gepost door Jerremy

Inmiddels staat deze auto te koop...

http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=130471

Ja ik was al een tijdje op zoek naar een nieuwe auto .. dit leek me een mooi moment aangezien die dalijk weer als nieuw is met al die nieuwe onderdelen.

Zo verkoop ik dus voor weinig geld een goede auto.

Ik ga volgende week mijn nieuwe wagen ophalen een Opel Astra Coupe.

Maar ik hou jullie nog op de hoogte van de vorderingen betreffende de Vectra.

Blijft een moeilijk verhaal de verkoop .. zit een hoop tijd en liefde in de wagen.

Jaja de auto is gestart gister en loopt als een zonnetje (mag ook wel na een bijna 90% revisie) :D

Morgen ga ik de Vectra ophalen :thumbup

Terug
Naar boven