beheraceeend
Post weinig
Recent heb ik een monza A1 uit 1980 gekocht. Dit is een wagen die in principe in best redelijke staat is, maar er mag nog heel wat aan gedaan worden voor ik helemaal tevreden ben.
De todo lijst toen ik hem kocht:
Dorpels roestvrij maken.
Motorkap beschadigingen en roest fixen.
Bumpers roest en beschadigingen fixen.
motorblokje een goede beurt geven (sapjes, kleppen, etc)
overige roestplekken aanpakken
Als ik wat geld en tijd over heb, helemaal opnieuw spuiten (binnen+buiten).
LCD dash inbouwen (wordt er een van een senator B/omega A).
Wanneer ik een andere auto koop ga ik er altijd eerst een paar weken in rijden, dan merk je vanzelf nog andere dingen die gedaan moeten worden.
Dus extra dingetjes voor de todo:
Benzine meter werkt amper
klein rammeltje in linker portier (klinkt als een slotstangetje ofzo dat net iets raakt)
raar pieprammelachtig iets links achter.
dynamo/accu vervangen en/of reviseren. Hij laad en start nog wel maar het is niet meer als 30 jaar geleden (bij starten dip naar 9V en bij laden +/- 13-13.5V
Achter ruitenwisser werkt niet.
Radio past niet mooi in het dashboard. Daar moet dus nog wat aangepast worden.
Geen 12V continu voor de radio.
Fatsoenlijkere voorspeakers plaatsen.
nieuwe hoedeplank maken. (achterste deel is na 30 jaar toch wat flexibel)
Een berg kleine dingetjes dus, maarja wat wil je van een bak van die leeftijd voor dat geld.
Ik heb 2 banen, te veel hobbies en veel te weinig tijd, dus ik ga het niet in een weekje even allemaal oplossen.
Zodra ik meer gedaan heb zet ik dat hier in het forum. Morgen of net na het weekend komt mijn nieuwe zandstraal setje binnen (eentje met terugwinning aangezien de motorkap en de dorpels niet in de kabine passen) en ga ik eerst eens de roestplekjes aanpakken.
Dit is voor de goede orde de auto in de huidige staat.
De monza in het geheel:
De schade aan de motorkap.
de staat van de chromen bumpers en rond de bumpers:
De dorpels:
Wat kleine lak dingetjes:
maar het interieur is wel erg net!
De todo lijst toen ik hem kocht:
Dorpels roestvrij maken.
Motorkap beschadigingen en roest fixen.
Bumpers roest en beschadigingen fixen.
motorblokje een goede beurt geven (sapjes, kleppen, etc)
overige roestplekken aanpakken
Als ik wat geld en tijd over heb, helemaal opnieuw spuiten (binnen+buiten).
LCD dash inbouwen (wordt er een van een senator B/omega A).
Wanneer ik een andere auto koop ga ik er altijd eerst een paar weken in rijden, dan merk je vanzelf nog andere dingen die gedaan moeten worden.
Dus extra dingetjes voor de todo:
Benzine meter werkt amper
klein rammeltje in linker portier (klinkt als een slotstangetje ofzo dat net iets raakt)
raar pieprammelachtig iets links achter.
dynamo/accu vervangen en/of reviseren. Hij laad en start nog wel maar het is niet meer als 30 jaar geleden (bij starten dip naar 9V en bij laden +/- 13-13.5V
Achter ruitenwisser werkt niet.
Radio past niet mooi in het dashboard. Daar moet dus nog wat aangepast worden.
Geen 12V continu voor de radio.
Fatsoenlijkere voorspeakers plaatsen.
nieuwe hoedeplank maken. (achterste deel is na 30 jaar toch wat flexibel)
Een berg kleine dingetjes dus, maarja wat wil je van een bak van die leeftijd voor dat geld.
Ik heb 2 banen, te veel hobbies en veel te weinig tijd, dus ik ga het niet in een weekje even allemaal oplossen.
Zodra ik meer gedaan heb zet ik dat hier in het forum. Morgen of net na het weekend komt mijn nieuwe zandstraal setje binnen (eentje met terugwinning aangezien de motorkap en de dorpels niet in de kabine passen) en ga ik eerst eens de roestplekjes aanpakken.
Dit is voor de goede orde de auto in de huidige staat.
De monza in het geheel: