• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

monza ongeluk

Hmmm....echt zonde van de Monza!

Een Snelle auto wil echter ook niet alles zeggen,

Toen ik 18 was, was ik in het bezit van zowel een Manta A, met een 2.4 erin,

als een E Kadett Caravan 1.2s king:

Op de Manta was ik echt super zuinig, en reed er voorzichtig mee, met de Kadett nam ik elke

bocht (beetje overdreven) met piepende banden :hmmz

(anders moest ik weer opnieuw optrekken :D )

Ik denk dus niet dat pk per kg restricties een goede oplossing zou zijn.

Trouwens, als je met hoge snelheid in een bocht boven op de rem gaat staan, dan schiet elke

auto (zonder ABS) gewoon rechtdoor, ook een Suzuki Salto o.i.d. toch?

Groetjes,

Niels

@bettus accu wrote:@eddepet007 wrote:Snap niet waar iedereen zich druk om maakt

Ten eerste zijn er niet echt veel jongeren die "een snelle oltimer" rijden

Ten 2de meesten die toch voor oldie kiezen zijn er gek mee

Ten 3de pecentage gezien wat er aan onglukken door jongeren in oltimer gebeurt ligt niet echt hoog

Ten 4 de Idd betaal al jaren bijna zelfde premie

Dus eigenlijk zinloze discussie

Als je oa in de manta wereld kijkt hoeveel jongeren (onder de 24) van wrakken super nette en strakke auto s maken

Kan ik eigenlijk alleen maar lof voor hebben

volledig mee eens! dit forum is al een voorbeeld. zie hoeveel jongeren bij ''projecten'' een oldie klaarmaken voor zichzelf. die mensen zijn zo gehecht aan hun bolide dat ze echt niet onnozel gaan rijden want daar zitten hun eigen centjes in.

voor de rest is dit een beetje zinloze discussie. want zeg zelf, kijk naar de schade. die gast is niet goed snik geweest want het is een weg waar je 60 mag? nou dit is niet met een gangetje van 60 gegaan hoor. ik denk eerder 80. en dan ook nog die slipsporen. dit is niet een kwestie van ervaring hebben. dit is gewoon een kwestie van onnozelheid.

kijk, iedere jonge jongen wilt kijken wat er uit een auto te halen valt. begrijp mij goed; een keertje stoplichtsprintje of wat dan ook. of op de duitse snelwegen ff het gaspedaaltje intrappen. dat is verantwoordelijk. maar ga aub niet met 120 over bospaden rijden. dan vraag je er ook om.

gewoon logisch nadenken met wat je doet, en vooral waar je het doet.

+1 voor beide reacties.

Hmmm....echt zonde van de Monza!

Een Snelle auto wil echter ook niet alles zeggen,

Toen ik 18 was, was ik in het bezit van zowel een Manta A, met een 2.4 erin,

als een E Kadett Caravan 1.2s king:

Op de Manta was ik echt super zuinig, en reed er voorzichtig mee, met de Kadett nam ik elke

bocht (beetje overdreven) met piepende banden :hmmz

(anders moest ik weer opnieuw optrekken :D )

Ik denk dus niet dat pk per kg restricties een goede oplossing zou zijn.

Trouwens, als je met hoge snelheid in een bocht boven op de rem gaat staan, dan schiet elke

auto (zonder ABS) gewoon rechtdoor, ook een Suzuki Salto o.i.d. toch?

Groetjes,

Niels

@bettus accu wrote:@eddepet007 wrote:Snap niet waar iedereen zich druk om maakt

Ten eerste zijn er niet echt veel jongeren die "een snelle oltimer" rijden

Ten 2de meesten die toch voor oldie kiezen zijn er gek mee

Ten 3de pecentage gezien wat er aan onglukken door jongeren in oltimer gebeurt ligt niet echt hoog

Ten 4 de Idd betaal al jaren bijna zelfde premie

Dus eigenlijk zinloze discussie

Als je oa in de manta wereld kijkt hoeveel jongeren (onder de 24) van wrakken super nette en strakke auto s maken

Kan ik eigenlijk alleen maar lof voor hebben

volledig mee eens! dit forum is al een voorbeeld. zie hoeveel jongeren bij ''projecten'' een oldie klaarmaken voor zichzelf. die mensen zijn zo gehecht aan hun bolide dat ze echt niet onnozel gaan rijden want daar zitten hun eigen centjes in.

voor de rest is dit een beetje zinloze discussie. want zeg zelf, kijk naar de schade. die gast is niet goed snik geweest want het is een weg waar je 60 mag? nou dit is niet met een gangetje van 60 gegaan hoor. ik denk eerder 80. en dan ook nog die slipsporen. dit is niet een kwestie van ervaring hebben. dit is gewoon een kwestie van onnozelheid.

kijk, iedere jonge jongen wilt kijken wat er uit een auto te halen valt. begrijp mij goed; een keertje stoplichtsprintje of wat dan ook. of op de duitse snelwegen ff het gaspedaaltje intrappen. dat is verantwoordelijk. maar ga aub niet met 120 over bospaden rijden. dan vraag je er ook om.

gewoon logisch nadenken met wat je doet, en vooral waar je het doet.

+1 voor beide reacties.

Terug
Naar boven