• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

monza schoonmaken

Uniek

Post weleens wat
ik was van plan om volgende week de monza een totale schoonmaakbeurt te geven inclusief het motortje

motortje is droog maar een beetje stoffig nu komt mijn vraag:o

is het een verstandig plan om dit met een hoge druk spuit te doen?:hmmz

ik deed het in het verleden wel met een toyota straatslet met lopende motor nooit geen problemen mee gehad.:agent

maar ik ben iets voorzichtiger en zuiniger op mijn monzaadje:D

ik heb tevens op 1 velg zwarte stipjes (ik denk teer) het komt er wel vanaf maar moeilijk iemand een idee?

en iemand nog verdere tips?:wors

en ja daarna komen er nog meer:kewlpics (ron)

ik maak mijn motor schoon, met 'engine degreaser'...op warm blok aanbrengen...laten afkoelen en dan afspoelen...maar niet met hoge druk...denk om de electronica...! Daarna spuit ik het blok in met WD40...blijft ie een lange tijd mooi...:thumbup

teer is gemakkelijk te reinigen met benzine...:thumbup

succes...en natuurlijk...:kewlpics

Hoge druk op je auto beveel ik niet aan, en zeker niet in je motorcompartiment. Zelfs als je alle electronica goed afdekt, is er kans dat er ergens vocht inslaat.

Zo'n motorontvetter is een goed alternatief. Opspuiten, even in laten werken en zonodig met een kwast de hardnekkige stukjes doen.

Echt opgedroogd teer is kl*tespul om ergens af te krijgen. Daarom maak ik m'n velgen om de twee a drie ritten schoon. Even werk, dat wel, maar dan gaat het nergens inbutteren.

oh als het moet dan gooi ik de bandjes eraf en maak ik ze weer als nieuw:o

maar zo zien ze er nu ook wel uit, op de sputtertjes na.:agent

ik heb net een paar velgjes voor de winter gekocht die wil ik ook graag opknappen :agent

(volgende week even ophalen en betalen;))

nogmaals dank stefan:wors

Terug
Naar boven