• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mooie VW's

corrado's blijven mooi:wub

toch gek k heb ooit eens verkering gehad met een meisje die corrado gek was/is en dankzij haar vindt ik corrado's gewoon echt vet

maar omdat die vw mannen vaak wat extremer gaan(lees er veeeel meer geld in stoppen) komen er ook meer pk's uit

maar een knap vw'tje die mijn opeltje bijhoudt! ik weet wat alleen mijn motor en versnellingsbak hebben gekost

dan kan ik er ook alleen maar respect voor hebben als ze net zo snel of sneller zijn

maar er zijn ook altijd mensen die sneller zijn

er zijn ook genoeg opel rijders die ik niet kan bijhouden hoor

maar een corrado is t leukst in de vr6 uitvoering!

vind het geluid van zo'n vr6 inderdaad prachtig & rauw.

en wat noem je een zwakke schakel,

pas als je niet weet hoe je er mee om moet gaan wordt zo'n ding een zwakke schakel,

enige puntje is dat ze bij de 60k al aan revisie toe zijn, dat is en blijft een nadeel..

origineel gepost door Emiel-Manta

enige puntje is dat ze bij de 60k al aan revisie toe zijn, dat is en blijft een nadeel..

dat wordt bedoeld met zwakke schakel en ga je aan het tunen dan zijn ze nog eerder kapot....

opel ole!;)king::jerry

origineel gepost door Emiel-Manta

vind het geluid van zo'n vr6 inderdaad prachtig & rauw.

pas als je niet weet hoe je er mee om moet gaan wordt zo'n ding een zwakke schakel,

En 60k.. das voor de meeste 3 jaar rijden !! Vind het echt geen nadeel gezien wat je ervoor terug krijgt. Veel mensen denk dat het een lader vet kut is enzo. Terwijl als je em gewoon normaal warm rijd en de motor niet per direct uitdoet als je ff getrapt hebt dan zijn ze reuzebetrouwbaar.

Thnx, bekende namen van 'vroegah' :thumb

@Emiel-Manta wrote:3x top :thumb

Alles ook zelf zo gebouwd?

Vooral de 20vT is gaaf.. Veel werk gehad hiermee of is het redelijk plug en play?

Zit namelijk een kansje in dat ik zoiets in de mk3 van een kameraad moet takelen. Heb alleen nog geen ervaring met deze motoren ;)

Auto's heb ik motorisch in grote lijnen zo gekocht kwa uiterlijk waren ze alle 3 compleet anders bij aanschaf, met name de Golf 1 was een lelijk ding dat ik m kocht.

Motorische veranderingen hebben zich beperkt tot onderhoud, en kleine upgrades.

Uit ervaring weet ik dat er bij een 20vt ombouw nog wel wat komt kijken, het zijn vaak de details die het meeste tijd kosten.

Inbouw opzich is redelijk plug and play, wat dat betreft is het soms net Lego® dat Volkswagen :angel

Het scheelt al een hoop als je hem op orgineel motormanagement draaiende krijgt (dus inlcusief orginele sleutel etc.

mijn oude jetta

summershoot028-1.jpg

embleem009.jpg

Nee niks aan het blokje gedaan, het was een 1.6 automaat, dus relaxt cruisen haha.

heb hem 7 jaar gehad, en nog steeds spijt dat ik hem 3 jr geleden verkocht heb.

Ik vind de Golf 2 toch wel de mooiste van VW.

Een echte jaren 80/90 auto. Toen waren auto's nog echte auto's en kon je van ver al zien welk merk er aan kwam rijden :thumbup :thumbup

Ik heb er alleen nu geen foto van.

Rik :)

Mijn oude GTI 1.8 20V, was de opvolger van de Astra G 2.0 16v Sport.

2w1whvb.jpg

Na een jaar deze Bora V5 Highline gekocht, 1 van de fijnste auto's die ik ooit heb gehad.

Vooral door de V5 motor.

j0k02h.jpg

2v9yyid.jpg

Ja, ik ben nog al snel uitgekeken op een auto.

Vindt het leuk om te zoeken en dan aanpassen, dan is het weer klaar.

Wil nog steeds graag een mooie 'dikke' orginele kever.

Van voor 67.

ja dat kan ook idd,

er zijn zoveel leuke dingen te doen met verschillende auto's

ja kever altijd mooi :wub

ik wou zelf altijd een golf 1 erbij en die heb ik nu , nu nog een beetje naar mijn zin maken ,plannen zat ;)

idd staan genoeg ,maar helaas ook mensen die de boel niet zo netjes hebben en je idd ander mans rommel koopt

nee alles tegelijk is ook niet leuk , dan heb je niks meer om te willen ;)

Terug
Naar boven